Brent gaat beginnen, any tips?

Hoi allemaal



Brent heeft in januari al eens een stickerkaart gehad, maar stopte toen weer met naar de wc gaan. Hij had toen nog wel een luier aan.

Vanmorgen wilde hij geen luier meer aan, in overleg, toen ik zei dat luiers voor babies zijn. Hij moest op de wc en ja hoor: Hij plaste!!!

Toen mocht hij een Thomas onderbroek en hemd aan, waar hij helemaal happy mee was. Nu is hij een grote jongen, vindt hij :think: Als dat maar goed gaat! :? Maar toch een beetje trots: :mrgreen:



Ik heb lakens op de bank gelegd en een stapel broekjes en onderbroekjes mee naar beneden genomen. Ik zal hem maar elk half uur op de wc zetten en steeds vragen, denk ik?

Hebben jullie nog andere tips?



En als hij nu in zijn broek gaat poepen en plassen? Hoe lang moet ik dat volhouden voor ik de poging als mislukt moet beschouwen?



Duim met me mee!

en ik bedenk me nog een vraag: stel dat dit redelijk gaat, moet ik dan snachts wel of geen luier aan doen? :think: (bij Brent dan he LOL)

Tot nu toe 4 keer raak, 1 keer mis (plas)

Nog 4 uurtjes, dan is de dag weer voorbij :wink:

hoi hoi…



hier ff geen tips… Ben namelijk ook bezig met een poging maar denk er steeds meer aan om de poging als mislukt te gaan betitelen…Ik lees ff lekker met je mee…



Hier gaat het namelijk soms dagen goed zonder 1 ongelukje of maar 1 en andere dagen gaat het hopeloos mis!!!

Meestal gaat het om plekjes (ter grote van het kruis)!



Wat is eigenlijk een normaal proces van het zindelijk worden???

Iemand suggesties?

Ik zette Thomas niet steeds zelf op de wc maar hielp hem herinneren dat hij geen luier om had (om het kwartier of zo :lol: )



Hij plastte wel veel in zijn broek de eerste 2 dagen, maar hij leerde het zo wel zelf aanvoelen.

Ik wilde dat hij er zelf mee kwam, anders ben je het plasje misschien steeds voor en leert hij er niets van.

Ik heb alle ongelukjes geaccepteerd, besteedde daar dan ook weinig aandacht aan, maar elk plasje op het potje werd de hemel in geprezen :slight_smile:



De 1e dag ging het bij elk plasje nog fout, het begon in de broek en eindigde op de pot.

En vanaf de 2e dag ging het nog wel wel geregeld mis, maar hij was er steeds sneller bij en op de 3 dag wist hij het goed aan te geven voor hij ging plassen!

Sinds dien is hij zindelijk (qua plassen dan, poepen heeft hij 3 weken over gedaan…)



Het potje stond altijd binnen handbereik.



'S nachts krijgt hij nog steeds een luier.

Hij heeft 's ochtends nog behoorlijk volle luiers dus ik laat dat nog even.



@Muisje



Het is het belangrijkst dat kinderen er aan toe zijn, het potje interessant vinden en er zo nu en dan op willen zitten en er wat op doen.



Ik heb op een gegeven moment (nadat meerdere momenten per dag een plasje op het potje kwam) de luier afgelaten en verder gegaan zoals hierboven genoemd.

Maar dat verschilt ook per kind hoor.

Ik schrok er zelf van hoe snel Thomas het onder de knie had!

Dus wekenlang poepbroeken verschonen? :?

Nouja, we gaan weer aan een nieuwe dag beginnen, en ik wil hem vandaag ook zelf laten komen. Dan zal het wel een stuk minder succesvol zijn dan gisteren, maar die dag heeft ie tenminste goed gedaan! 7 keer geplast en 1 minidrolletje op de wc, 1 keer geplast in de broek

Hoi

Nou het is niet gemakkelijk vandaag: 7 vieze broeken waarvan 1 keer poep :sick: en slechts 2 succesvolle bezoekjes.

Ik laat hem meer vanzelf komen vandaag, maar dat is dus te laat. Ik herinner hem er wel aan, maar hij voelt het zelf niet aan

Ik heb alweer de neiging om op te geven maar ik ga het minimaal een week volhouden!

hoi hoi…



ook hier vandaag besloten om haar zelf te laten komen…

Nu 1 natte broek maar geen onderbroekje aangegeven in de hoop dat ze leert om haar plas echt op te houden tot op het potje/wc…



ik lees met je mee, en doe met je mee… Misschien helpt het!!! :lol:



groetjes Carmen

Meiden,



Echt trainen is niet zo zinvol, het kwartje moet gewoon vallen bij de kids!

Zo ben ik ook een tijdje bezig geweest met Jeroen, echt gefrusteerd raakte ik ervan :evil: .

Ik dacht…zodra de lente komt en mooi weer is, doe ik gewoon geen luier meer om.



Tot mijn verbazing zei Jeroen ineens (toen hij ziek was), mama ik moet plassen, wil op het potje! Nou, ik wist niet hoe snel ik het potje moest halen (ik kon hem niet meer vinden, had hem al op zolder terug gezet). Hij heeft het opgehouden tot het potje er was en sindsdien heeft hij op het potje en wc geplast en zelfs ook gepoept. Overdag is hij nu gewoon zindelijk, dus ik heb niet eens getraind. De huisarts zei ook, het knopje moet gewoon om bij de kids.



Dus maak er alsjeblieft geen halszaak van en laat het rusten. Het komt echt vanzelf!



Succes!



Groetjes,

Moon

Ik wil er ook geen halszaak van maken. Maar ze geeft ook echt zelf aan dat ze moet plassen! Ze vindt het potje interessant en ook de toilet, want daar kan ze nu zelf op klimmen ( :dance: ). maar nog gaat het beetjes mis…



het plasje begint in d’r broekje, en de rest gaat op het potje. Vandaag helemaal niets gezegt, ze bepaalde zelf wanneer ze moet plassen; resultaat: twee natte broeken en 1 keer een poepincident…



ben benieuwd hoe het morgen gaat… Maar wanneer weet ik nu dat ik het toch nog moet laten rusten???



Ze wordt trouwens deze maand nog 3 dus dat ik echt zoveel te vroeg begonnen ben, kan het toch ook niet zijn…toch???

enne Catje…



Hoe gaat het bij jullie… hoe heeft Brent het er verder vanaf gebracht???

@catje1977 wrote:

Dus wekenlang poepbroeken verschonen? :?




Hij heeft 3 dagen in zijn broek gepoept, maar het plassen ging zo goed!

Ik weigerde een luier om te doen voor dat ene poepje per dag (thank god waren het drolletjes :lol: )

Daarna bewaarde hij zijn poep voor de luier 's nachts :sick:

Opeens deed hij het op de wc!

Sindsdien geen ongelukjes (nou ja, 3 misschien) meer.

HOIHOI



Je kan wel wachten tot ze zo ver zijn, maar ik wil ruim voor hij naar school gaat hier klaar mee zijn. Vroeger werd er ook niet gewacht op het kind, maar werd er getraind.

En, aangezien Brent zelf aangaf dat hij een grote jomme was, en geen luier meer wilde, dacht ik: tja je moet er toch eens mee beginnen, dus waarom nier nu?



Hij vindt de wc reuze interessant en is erg blij als hij daarop plast. Het handen wassen en sticker plakken is het leukste, maar dat mag alleen als er echt iets is gedaan. (ja we hebben ook een keer of vijf voor niks op het toilet gezeten)



Het ging gisteren niet geweldig, ongeveer 7 natte broeken en 1 poepbroek, en 3 keer plassen en 1 keer knikkerdrolletje op de wc; met bijbehorend feest!

Ik zeg alleen maar de hele tijd: denk aan de wc, moet je al? Ik zette hem er niet meer standaard op.

Nu moet ie vanmiddag naar school, dus ik neem maar zowel luier als schone kleertjes mee, dan kunnen ze daar aangeven wat ze willen.

Morgen gaan we een dagje weg en dan doe ik hem een luier aan, denk ik. Dat is nog een brug te ver, aangezien hij meer naast de pot piets dan erin :lol:



Ik wil dit een week volhouden, en als er dan geen significante verbetering inzit, dan gaan we weer luiers dragen en een maandje of twee wachten

muisje, ik vind de leeftijd ook prima hoor. Zij is bijna drie, en Brent is met drie en 2 maanden, dus dat zal ongeveer overeenkomen (jongen/meisje verschil)

Ze begrijpen alles prima.



Knap dat jouw dochter al stopt met plassen als ze nat wordt en dan op de wc verder gaat! Brent komt pas als hij klaar is :frowning:



En hoe lang? Ik had bedacht, een volle week proberen (ik ben de hele week thuis) en dan moet het aantal natte broekjes wel wat minder worden. Blijft dat elke dag 7 a 8, dan is hij er blijkbaar nog niet klaar voor.

Heb net , met pijn in mijn hart, mijn meisje weer een luier omgedaan…

Ben er helemaal klaar mee met die zindelijkheid!!! Ik heb er mijn buik vol van…



Ik had hier een teleurgesteld meisje die geen luiertje omwil , maar wel elk uur zo’n beetje nat is…



Gisteren ging het volgens mijn man redelijk, een ongelukje of 4 over de heledag, maar vanmorgen ff 2 uurtjes naar mijn schoonzusje en 3 broekjes nat!!! Ik weet niet meer hoe ik in vredesnaam ooit mijn kindje droog krijg…(klink overdreven maar dit is hetzelfde verhaal als bij mijn oudste! En die is nog steeds niet 100% droog)



Jep…hier blijft die luier om tot d’r 21ste…Kan die meteen door als kuisheidsgordel… ook een geruststellende gedachte…



jullie allemaal heel veel succes…ik blijf wel weer ff meelezen… :cry:

ah muisje! Wat jammer dat het niet gelukt is.

Eerlijk gezegd zag ik het dinsdag en woensdag ook niet meer zitten, met 7 natte broeken en 1 poepbroek, en slechts 2 wc bezoekjes… Maar ik nam me voor om het minimaal een volle week te proberen en dan zou er significante verbetering moeten zijn. Soms duurt het een paar dagen voor ze het doorhebben.



Nou Brent had donderdag het licht gezien: maar 2 natte broeken en wel 20 succesvolle toiletbezoekjes. Op school hadden ze die dag ook meegedaan en 1 keer een natte broek verschoond en 1 keer een sticket gegeven voor het wc plassen.

Zijn kaart was volgeplakt, dus hij mocht iets uitkiezen gisteren!



Vrijdag gingen we naar de Efteling dus ik heb hem wel een luier aangedaan. Maar toch bleef hij zeggen dat hij naar de wc moest en elke keer: ja hoor, weer wat druppeltjes! aan het einde vd dag zat er 1 plasje in de luier en de rest was op de wc gegaan. Ben erg trots op hem!



Nu maar hopen dat het zo doorzet, en dat ook het poepen en de nachtzindelijkheid volgen

Hey Catje.



Hoe gaat het nu met Brent?

Ben erg benieuwd!!!



Hier weer een nieuwe poging gestart. Het gaan lala…

Toch wel verschillende ongelukjes maar volgens de pedagoog moeten we minimaal twee weken volhouden… We zullen zien :pray:

Brent is sinds begin juni zindelijk en sinds begin juli ook snachts. Ik ben er wel erg blij mee hoor, dat ik toen echt een volle week de tijd had om er intensief mee bezig te zijn (en te wassen!)



succes muisje, en de andere dames! Het komt vanzelf goed!