breien

http://www.zeeman.com/getmedia/251c208e-702e-405d-bda7-9bc64a735eca/Brei_instructie.pdf

Oe, ik ga het ook proberen!!! :mrgreen:

Oooow leuk!!

Dat leerden wij vroeger op school.

En we deden het ook vaak bij mijn oma.

Die breidt nog steeds veel.

Hahaha! KOK ook aan het breien! Haha hier ook hoor! Mijn sjaal is al klaar en Rudies sjaal is richting de helft!

Ik kan het nog niet zo lang, vind mijn eigen sjaal ook niet erg mooi gelukt. Ook wat te stijf gebreid.

Maar die van Rudie wordt mooi los! Heb ook 2 maten grotere breipennen gebruikt dan eigenlijk hoort… En ik heb 90 steken opgezet. Dan doet ik eerst 3 recht, dan 3 averecht, dan weer 3 recht etc etc. En dan kan ik als ik klaar ben het breiwerk omdraaien en weer verder met 3 recht! Krijg je een best leuk patroon van :slight_smile:



Ik heb bij de witte boekenmarkt of boekenvoordeel… weet niet meer hoe die winkel nu heet… een boek over breien gekocht voor 7,95:

300 breitips & technieken. Ideaal! ALLES staat erin met super duidelijke plaatjes.

ISBN 978 90 5764 424 5





En op internet staan idd ook de wereld aan technieken en filmpjes. Maar een boek kan je ook meenemen, dat vind ik erg handig :slight_smile:

meoten we maar een sf aanmaken? Show hier je breiwerk???

Hier ook eentje die zo gek is geweest om die breinaalden en breiwol mee te nemen uit de zeeman.



We zullen wel zien wat het wordt.



Ik ben voor een showforum



Groeten

Isle

tadaaaa



ShowUwBreiWerkTopic



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4716375#4716375

ow, als ik het zo lees dan denk ik…ik wil ook.



Maar dat heb ik ook met borduren en naaien gehad. Beide aan begonnen en na een maandje opgegeven :oops:



Misschien zo toch maar naar de zeeman lopen. :think:

ik ben vorige week ook begonnen :slight_smile:



Ben nu bezig met een gewone rechte sjaal. Niet te lastig maken meteen. Heb in het begin ook onwijs zitten klungelen met het opzetten en de eerste paar rijen. Inmiddels gaat het goed. Mijn moeder kan echt goed breien en ze vond het er ook goed uit zien, dat deed me wel goed.

whieeeej ik snap het!

In de bijlage vrouw van de telegraaf van vrijdag (of zaterdag in de losse verkoop…) stonden sjaals/cols waarvan je de patronen kunt downloaden.

Even nadenken en je weet welke link je moet hebben. :wink:

Ik zie nu dat er ook babypatroontjes van vorig jaar (??) opstaan.

Vandaag was ik bij de zeeman en toen ik daar al die leuke wol zag liggn moest ik gelijk aan dit topic denken.

Kheb dus ook maar wat dingen ingeslagen :mrgreen:

Witte en roze wol gekocht en breinaalden en nu ga ik proberen een sjaal te maken.

Volgens mij is het 30 jaar geleden dat ik dit gedaan heb haha.

Vanavond maar beginnen.Kheb er een handig boekej bijgekocht.

Ik ben sinds vrijdag gestopt met roken en heb ineens héél véél tijd over en lege handen, dus ik ga morgen ook maar even langs de zeeman.

Ben benieuwd of ik het nog kan.



Zit hier overigens in mijn heerlijke kabeltrui met col gebreid door de vriendin van mijn vader. Jammer dat ze in Frankrijk wonen, maar in december komen ze weer en ga ik toch eens even de fijne kneepjes van het vak vragen :lol:

Zij kan werkelijk alles breien. Mijn oma was er ook een ster in, die breide geitenwollen sokken voor ons met vier briepennen. Ik heb al 25 jaar niet meer gebreid, maar misschien zit er toch nog iets in mijn genen.