braxton-hicks contracties bij 21 weken?!

weet iemand hier wat dit zijn en of ze gevaarlijk kunnen zijn voor de baby?

Ik ben nu ruim 21 weken zwanger en kreeg buikpijn onder in de buik en rug, die erg leken op weeen. ze kwamen en gingen ongeveer 5 uur achter elkaar in een onregelmatig patroon. daarna nam het wat af.

Ik ben ervoor naar het ziekenhuis geweest (woon in Noorwegen), daar konden ze zien dat ik geen ontsluiting had en dat het kindje het goed deed. omdat ik niet bloedde en er geen afwijkingen waren in urine en bloeddruk ben ik weer naar huis gestuurd.

Ik maak me echter wel zorgen omdat de buikpijn niet helemaal over is, ik blijf bij (zelfs geringe)inspanning menstruatie-achtige pijn houden.

is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet wat je het beste kunt doen als dit gebeurt? moet je rust nemen of kan het geen kwaad om (actief) werk te doen?

alvast bedankt voor de reacties!

Niene

het stond ook op mijn zwangerschapskaart en ik vond het heel serieus klinken, tot mijn collega-docent verpleegkunde nuchter riep: joh dat zijn gewoon heftige harde buiken, doe het eerst maar eens wat kalmer aan.

Ik kreeg ze van niks, liep ik een paar meter en dan trok het alweer vreselijk in de buik en rug. Dan moest ik echt gaan zitten.



Ik heb het ook vaak gehad en ontsluiting heb ik er nooit van gekregen. Sowieso niet maar dat is een ander verhaal :mrgreen:

ja herkenbaar…bij beide gehad. eerst met 31 en 2de bij 25 weken. Mijn vriendin beide zwangerschappen met 18 weken

gewoon ff wat kalmer aan doen idd :thumbup:

ik ben vandaag bij de huisarts geweest en ben met ziekteverlof de komende twee weken. Hij vertelde dat de nepweeen bij volhouden wel kunnen doorzetten naar ontsluitingsweeen. Ik mag dus ’ lekker’ thuis zitten nu… over twee weken controle en dan wordt er gekeken of ik weer (deels) aan het werk kan. bedankt voor de info,

Niene

hai hai ja heel herkenbaar ik heb ze ook al heel vroeg je moet echt wat rustiger aan gaan doen dat was advies van de gyno ook