brandwonden

Zijn er hier ouders die ervaring hebben me hun kind en brandwonden? Onze zoon heeft zondag heet water over zijn schouder en arm gekregen waardoor hij verbrand is. We zijn vandaag weer thuis gekomen uit het ziekenhuis.

Tjee wat erg. Nee gelukkig geen ervaring mee. Ik weet alleen maar dat je moet koelen, koelen, koelen en nog eens koelen. Maar die fase hebben jullie al gehad. Hoe is het nu met hem?

Ohhh wat zal dat schrikken zijn geweest :cry:



Mijn kleinsste heeft een paar maanden geleden ook een kom hete thee over zich heen getrokken. Ik had hem direct onder de kraan gehouden en daarna naar boven gerend en in een koel bad gezet. Ook zijn schouder en rompje waren verbrand. Ik ben naar de HA geweest die me doorstuurde naar de EHBO. Gelukkig was het niet zo heel ernstig, voornamelijk eerste graads en een klein stukje tweede graads. Inmiddels is alles genezen en ook het ergste stukje zie je niet meer terug.



Een collega vertelde me later dat hij een pan kokend water over zich heen kreeg toen hij kleiner was. Dat was heel erg, lang in het ziekenhuis gelegen. Maar uiteindelijk zie je bij hem nog een klein stukje in de nek.



Ik hoop dat het bij jouw zoontje ook meevalt, Jarno heeft er verder weinig last van gehad … ik des te meer, want wat voelde ik me schuldig zeg … :doh:



Veel sterkte, maar het komt vast allemaal goed :hug:

dat is schrikken meis :hug: :hug:

levi had laats zijn handjes verbrand aan de oven, het ziet er nu aardig goed uit al zie je het nog wel qua kleurverschil.

ik hoop dat bij jou kleine de genezing goed en mooi zal verlopen.

:-*

Het hele verhaal:



Zondag 18.51 plaats ik nog even wat foto’s van Jasper hier op KOk, terwijl mijn man roept om thee te komen drinken. Ik ga naar beneden om hem in de (open)keuken te helpen. Ik pak alvast koekjes uit de kast, en zie dat ik ook nog even een theezakje uit de kast moet pakken. Jeroen loopt op dat moment alvast met de koffie en drinken voor Jasper naar de tafel. Terwijl ik een theezakje pak, hoor ik iets vallen en oorverdovend gehuil. Ik weet direct wat er gebeurt is, en ren samen met Jasper naar de douche om hem met kleding en al onder de lauwe douche te zetten. We zien op dat moment al een randje rood in zijn nek en bij het randje van zijn mouw. Mijn man neemt het van mij over en ik zoek wat spullen bij elkaar, dweil gauw het laminaat (je moet immers toch minimaal 10 minuten koelen). Dan neem ik het weer over van mijn man, en die haalt de auto en een deken. Jasper op mijn schoot in de deken de auto in. Op naar het ziekenhuis. We wonen er gelukkig vlakbij. Hij zette de auto voor de deur van de spoedeisende hulp en rennen naar binnen. Daar worden we gelijk goed opgevangen. Mijn man gaat in de tussentijd even de auto parkeren. Jasper zijn kleertjes worden uitgeknipt, en dan zien we hoe groot de ‘schade’ is. Een stukje nek, r. schouder en arm tot aan de mouw van zijn trui. Jasper word nog even gekoeld, daarna verbonden en hij krijgt een vochtinfuus aangelegt. Het ziekenhuis in Ede vind het verstandiger om hem in Beverwijk op te laten nemen en we moeten wachten op toestemming om die kant op te komen met de ambulance. We hebben geen sleutel mee, dus Jeroen belt zijn ouders voor de sleutel. Mijn schoonvader gaat mee naar ons huis om nog wat meer spullen op te halen waaronder het fototoestel :oops: . Rond 24 uur krijgen we toestemming om naar Beverwijk te gaan, waar we rond 01.15 arriveren. Mijn schoonvader en man zijn achter de ambulance aangereden. Dat is erg fijn. Het verband word afgeknipt. Ze schatten in dat Jasper 6.5%van zijn lichaam verbrand heeft (Ede dacht 10 tot 12 %) waarschijnlijk 1ste en 2de graads. Waarschijnlijk geneest hij volledig. Nadat het overtollige vel en blaren eraf gehaald zijn, wordt Jasper weer verbonden en ze vermoeden dat hij de volgende dag alweer naar huis mag. Half 2: papa en opa gaan naar huis en mama blijft bij Jasper. Om half 3 valt Jasper eindelijk in zijn bed in slaap, maar om 4.15 uur is meneer huilend wakker. Ik neem hem bij mij in bed.



Ma 8.15 : we worden gewekt voor het ontbijt. Jasper is vorige week ziek geweest. Koorts en bultjes in zijn gezicht. Geen idee wat het was. De kinderarts komt kijken. Hij vermoed dat Jasper het RS-virus gehad heeft. Dat betekend dat Jasper zijn kamer niet af mag en wij zo min mogelijk. S’middags krijgt Jasper weer verbandwissel en we krijgen te horen dat hij nog een nacht moet blijven. Mama blijft weer slapen en papa gaat naar huis. Na een uurtje in zijn eigen bed word Jasper weer huilend wakker, dus ook deze nacht slaapt hij bij mij in bed.



Di 8.30 worden we weer gewekt en er volgt weer een verbandwissel. En ja hoor… nog een nacht blijven :evil: . Mama is lichtelijk op en besluit dat papa vannacht bij Jasper blijft slapen en mama in een logeerhuis vlakbij het ziekenhuis. S’middags even het dorp in (ligt om de hoek) om wat spullen te kopen die we nodig hebben, terwijl papa bij Jasper is. Eind van de middag. We mogen eindelijk de kamer weer af. Jasper mag alleen op de gang komen en niet in de buurt van andere kinderen. Er komt nog even een clown langs. Sávonds krijgen we visite van mijn ouders en broer met vriendin.



woe weer verbandwissel, mogen we nu naar huis? Jasper krijgt overdag geen pijnstillers meer als het niet nodig is, en hij doet het heel goed!!! Om 11 word Jasper gehaald om op de speelkamer te spelen. Dat mag, want hij is de enige dreumes op dat moment. Rond 12 uur krijgen we te horen dat Jasper mee naar huis mag! Nog even iets eten, spullen bij elkaar zoeken en op naar huis. Half 3 waren we weer thuis…



In de auto lag Jasper heerlijk te slapen. En na een half uurtje spelen, nog even thuis slapen. Sávonds komen mijn schoonouders op bezoek. Voor het slapen gaan krijgt Jasper een zetpil. Jasper slaapt tot half 3 in zijn eigen bed en wordt dan wakker. Ik geef hem nog een zetpil en wat te drinken. Ik leg hem weer in bed… en hij sliep tot 8.45 uur vannochtend



Wat ben ik blij dat ik op een kinderdagverblijf werk, zodat ik weet wat ik moet doen, bij brandwonden en wat was ik blij dat we allebij thuis waren!!!

heftig hoor :hug: .

Hier geen ervaring gelukkig.

Ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is :-*

jeetje wat een heftig verhaal.

het is goed dat jullie meteen naar het ziekenhuis zijn gegaan.

brandwonden op zo`n kleinlijfje is ernstiger dan bij een volwassene.

sterkte de komende tijd met jasper en natuurlijk ook voor jullie :hug: :hug:

Jah, het kan zijn dat een enkel plekje 3de graads is. Ik ben benieuwd hoe het er over 2 weken uit ziet :pray:

Vandaag verbandwissel gehad. Het ziet er al een stuk beter uit. Zijn onderarmpje is al bijna helemaal genezen op een enkel plekje na en zijn nek. Zijn bovenarm en schouder zijn 2de graads, dus dat duurt nog wel even. Maandag mogen we zelf het verband wisselen en woensdag weer naar Beverwijk…

Zo wat een heftig verhaal. Wat goed dat jullie allebei zo snel gehandeld hebben zeg.

Hoop dat het snel allemaal beter gaat met Jasper . :hug:

vorige week mocht zijn verband eraf. Vandaag weer naar Beverwijk geweest. Ze zijn nog steeds tevreden, maar denken dat hij er toch kleine littekens aan over houdt. Over 6 weken weer terug komen. Inmiddels mag hij ook weer in bad en naar het kinderdagverblijf.

Wat fijn dat het beter met hem gaat. Dat was vast wel behoorlijk schrikken.

Ik hoop dat hij er zelf ook niet zo’n last meer van heeft.

wat fijn dat het allemaal goed gaat en dat ze tevreden zijn.

hij zal wel blij zijn dat hij weer in bad mag? en weer mag spelen op de psz?

jeetje wat een nachtmerrie!! Lees het nou pas.



Gelukkig gaat het allemaal weer goed met de kleine man.

de plekken waar Jasper verbrand is, moeten we dagelijks met bodylotion insmeren. Als ik klaar ben met die arm, geeft hij zijn andere arm ook :lol: . Tassen zijn ingepakt, want we gaan een weekend weg met vrienden. Jasper mag zelfs mee naar het zwembad!

quote=“anita1979”]foto’s van Jasper 1 maand nadat hij verbrand is