branderige pijn in borsten; wel spruw -> zalf gekregen

Herkent iemand dit?

Sinds een paar dagen heb ik een branderige pijn in mijn borsten, vooral links. Ik voel geen harde stukken eronder en het is ook niet rood of warm.

Het zit aan de buitenkant en straalt links ook uit naar mijn arm.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Het maakt trouwens niet uit of die borst is leeggedronken of niet.

Is het constant of af en toe

Als het constant is: misschien spruw??

Bij af en toe: TSR??

Hoop dat je snel meer weet

Liefs Pinot

het is eigenlijk constant

zal eens gaan googlen op spruw-symptomen bij mama’s

thanx voor het meedenken

zou ook op spruw gokken… lastig…

je hebt geen verhoging of pijn? Een harde plek kan soms ook heel diep zitten.

ik heb vandaag contact gehad met de huisartsenpost:

volgens de arts die ik aan de lijn kreeg, kan ik geen spruw hebben als Hesse geen symptomen heeft :?

maandag dan maar naar mijn eigen huisarts, met wat uitdraaitjes van internet.

zie mijn topic van gisteren

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=44503

weliswaar bi mij meer symptomen ,maar hier ook een HA assistente die me niet serieus nam. Ook toen ik uiteindelijk de HA zelf zag, had ik het idee dat ie me niet super serieus nam omdat Xander geen witte waas in zijn mond had.

Had hij ook niet… tot vandaag… ook heeft hij nu ineens luieruitslag en wittige waas in zijn mondje…

zou zeker nog even terug gaan maandag

sterkte

Spruw hoeft niet altijd klachten bij de baby te geven!!!

Op http://www.borstvoedingsforum.nl staat links van het midden, bovenin, een link naar “artikelen&links”. Daar vind je heel veel info over spruw.

Ik hoop niet dat het spruw is voor jou! Succes!!

@Meike wrote:

Spruw hoeft niet altijd klachten bij de baby te geven!!!

precies wat ik overal vind!
alleen had die arts van de huisartsenpost dat college ws gemist ofzo :doh:

ga nu ff alle url's opzoeken en opschrijven voor mijn eigen huisarts om morgen mee te nemen

ga meteen bij jouw link kijken

getvermikke, alweer zo’n HA die geen verstand heeft van wat toch iedereen zou moeten weten :wall: . Gelukkig kun je naar je eigen HA. En anders misschien een LK vragen?

(ik zou die artikelen uitprinten, een arts die zo slecht geïnformeerd is, is misschien ook niet geneigd om websites op te zoeken)

Succes :thumbup: .

gelukkig, bij mijn eigen huisarts zit zelfs een assistente die het snapt.

ik hoefde niet eens langs te komen en kan vanmiddag de zalfjes halen bij de apotheek.

ze moest (uiteraard) wel eerst overleggen met de ha, maar ze zei zelf al dat dit niet kon wachten. (het spreekuur voor vandaag zat namelijk al vol.)

ze vertelde er trouwens meteen bij dat je volgens de gebruiksaanwijzing, 3x daags een theelepeltje zalf aan je baby moet geven, maar dat dit voor zo’n kleintje teveel is, dus na elke voeding een beetje in z’n mond smeren.

nu maar hopen dat het snel over is, word een beetje moe van de pijn. vooral die in mijn armen.

oja de tepelkloven die ik hier ook van heb gekregen, zijn al weer bijna weg. kon daarnet al zonder eerst te verdoven met een ijsklontje voeden.

gebruik nu ook tepelbeschermers, dat broeit niet zo en dan kan alles rustig helen zonder dat er iets tegenaan komt (auw!)

Gelukkig maar Jental. Hoop dat het zalfje goed werkt en dat je snel van die vervelende pijn af bent :-* .

jental, hier ook pas spruw gehad. Goed na elke voeding de gel geven aan Hesse en ook op jouw borsten smeren.

En alles goed uitkoken van speentjes of afkolfmùateriaal. En slabbetjes enzo. Koken in water met azijn.

veel beterschap alvast !!

En mijn huisarts reageerde als volgt aan de telefoon: zullen wel kloven of exceem zijn. En bij jouw dochter moet je het echt goed zien anders is het geen spruw :doh: :doh: :evil: