In mijn vorige zwangerschap heb ik hier enorm last van gehad en allerlei middeltjes gehad maar niets dat echt werkte.
Ik lag de laatste maand constant wakker, en heb toen medicijnen van de HA gehad die ik maar 2 a 3 dagen achter elkaar mocht slikken en dan tijdelijk een paar dagen moest stoppen. Waren wat zwaarde medicijnen en advies was dan ook liever niet slikken. Maar aangezien ik niet meer kon slapen kon ik soms mooi een paar dagen bij slapen.
Nu dus 22 weken zwanger en lig al 2 nachten wakker van brandend maagzuur. Zodra ik draai in bed is het al raak.
Overdag heb ik het ook bijna heeel de dag.
Ben benieuwd wat jullie aan dat brandend maagzuur doen, en of jullie het ook zo erg hebben ??
Ga straks even naar de winkel en neem dan maar weer opnieuw van alles proberen, dus ben benieuwd wat jullie gebruiken.
Rennies hielpen bij mij niet.
Gaviscon werd het wel minder, maar 1,5 uur daarna moest ik dan overgeven, ook niet prettig.
Maalox werkte hier heel goed! En kleine beetje eten gedurende de dag, had ook crackers en een glas water naast het bed staan, als ik dan wakker werd van het maagzuur, cracker eten en wegspoelen en dan wou het even weer.
En op het laatst sliep ik half rechtop.
Rennies helpen bij mij wel. Gaviscon kreeg ik niet weg, moest gelijk overgeven. En iets van vla of zo eten voor het slapen gaan helpt ook. En verder slaap ik rechtop zitten/half liggend (zal ik blij zijn als de beeb er is).
Maar rennies helpen die alleen op het moment zelf, of blijven ze nog een tijdje nawerken.
En mag je die dingen gewoon heel de dag eten ??
bij mij hielp een glas ijskoude melk heel erg goed.
ik heb er nu bijna geen last meer van, kwam erachter dat het voornamelijk door priklimonade kwam.
volgens mij mag je rennies onbeperkt eten. :think:
antagel werkte hier het beste
Antagel deed bij mij niets.
Ik ben net even rennies gaan halen, ben benieuwd of deze werken.
bij mij hielp het idd ook om iets van zuivel te nemen. Oh ja en niet te veel kruiden gebruiken en jus dorange :naughty: :naughty: . Was wel even graven weer :mrgreen: . Sterkte ermee.
Ik dacht dat je rennies niet onbeperkt mocht nemen :think: .
Maar van jus d’orange kan je weer fijn po*pen 8) :lol:
ik heb er gelukkig geen last van, maar drink wel minimaal een halve liter melk op een dag.
ik denk dat ej alleen maar kan proberen… succes.
Bij mij blijven Rennies nog wel nawerken, tot ik weer wat gegeten of gedronken heb. Je maar er best veel van (ik geloof maximaal 16 per dag).
Mij hielp Regla ph erg goed, je kunt het als pillen of als drankje gebruiken.
Groetjes,
Femke
Bij mij werkt antagel over het algemeen erg goed.
Voor “tussendoor” gebruik ik rennies.
maalox :thumbup:
Omeprazol 10mg mag je gebruiken op dokters-recept.
@fluppie wrote:
bij mij hielp een glas ijskoude melk heel erg goed.
ik heb er nu bijna geen last meer van, kwam erachter dat het voornamelijk door priklimonade kwam.
volgens mij mag je rennies onbeperkt eten. :think:
16 per 24 uur
@pooh wrote:
maalox :thumbup:
Omeprazol 10mg mag je gebruiken op dokters-recept.
Ik heb zelfs 20mg op dokstersrecept…
Vind het super werken! Heb ook al vanaf een week of 16 standaard elke dag brandend maagzuur, maar als ik 's morgens al een capsule neem dan heb ik er 24 uur nergens last meer van… soms vergeet ik het 's morgens (vooral op zondag als ik een lekker broodje op bed krijg) en dan is het standaard een uurtje later misse boel…
Omeprazol heeft wel even een paar uur nodig om te werken, het gaat pas werken in je darmen geloof ik… Maar als je het gewoon elke dag neemt, merk je op dag 2 echt duidelijk verschil! :thumbup:
Ik gebruik sinds maandag ook omeprazol 20 mg.
Klaproos nog bedankt voor de tip
Echt :thumbup: spul.
Ik heb voor 15 dagen gekregen, maar als de capsules op zijn ga ik wel om nieuwe vragen.
Ik kan nu alles weer eten/drinken zonder last te hebben van zuur :dance:
Wat een verademing hè! Fijn dat ik je heb kunnen tippen
Zèlfs jus 'd orange :inlove: en chocola :inlove: :drool:
Ik heb nu sinds deze week weer iets nieuws, zodra ik naar bed ga (ik lig al vanaf week 16 schuin) dan komt me gewoon het eten omhoog :sick: dan moet ik gewoon rennen en een keer over mn nek en dan is het wel klaar, maar fijn is anders… Ook niet misselijk ofzo, heb dan gewoon ineens mn mond vol :sick: