Hoi meiden!
Ik heb sins gisteren een heel branderig juekend gevoel in mijn enkels en onderbenen. HEt is zo erg dat ik er totaal geen kleding of iets op kan verdragen.
de huid is droog aan het worden en ik dacht ik doe er wat bodylocion op … now het was net alsof ik in brand stond. De hele huid werd knalrood en het voelde alsof ik verbrand was met de zon.
Verder is er geen iritatie zichtbaar, geen bultjes of roodheid (aleen dus met de creme gisteren en voor ik de creme opbracht ook niets zichtbaar allen brand gevoel en juek) Maar het voelt net alsof mijn enkels en onderbenen verbrand zijn door de zon en ze jeuken als een gek .
Heeft iemand dit voorgehad? Of ken er iemand its van, ik heb al liggen googlen maar vond niet echt hetzelvde. :think: :think: :think: :think:
Aangezien je zwanger bent, zou ik persoonlijk toch even met vk bellen.
Verder kan ik je niet helpen… dit heb ik zelf nooit gehad.
Maar misschien is vaseline beter?
Toch, denk ik dat het beste is om toch met je vk te bellen ivm je zwangerschap. :hug:
Ik heb tijdens mijn zwangerschap enorm jeukende onderbenen gehad. Zo erg dat ik m’n schenen wel eens kapot gekrabt heb. Er was verder ook nÃets aan m’n benen te zien.
Het enige wat even verlichting gaf was de ‘benen’ crème van de zwangerschapslijn van de hema. Daar zot iets menthol-achtigs in ofzo, maar dat brandde er even lekker in en dan werden m’n benen even wat koud ofzo, en dan was de jeuk even weg.
Ook hier extremere last van jeuk, maar zonder branderig gevoel :think:
Ik gebruik voor me lijf dan ook bio-oil (rest jeukte nog harder).
Anders vandaag even bellen indd wat het zou kunnen zijn meid :hug:
Ik heb ook overal jeuk, het begon bij mijn benen maar inmiddels over mijn hele lichaam en ik word er echt knettergek van!!! Ook branderig gevoel, maar vooral jeuk en de hele dag door
Bio-oil gebruik ik al vanaf t begin vd zwangerschap maar dat werkt hier dus niet. Ik moet vandaag naar de vk en ga haar even om tips vragen…
is het geen puppp?
Bedankt meiden voor de reacties. vanacht was het echt om gek van te worden.
Puppp denk ik niet, ik heb geen uitslag. En ik heb een varaiatie van PUPPP gehad na de bevalling van nicolai (is heel uitzonderlijk) maar het lijkt er niet op wat it toen had …
ga toch ff de vk bellen …
succes, laat je het nog weten van de VK?
ik heb laatste 3 maand verschrikkelijke jeuk gehad, had ook afwijkende leverwaarden. Krabte me het echt helemaal kapot , Ivan was geboren en weg jeuk
morgen moet ik zowiezo naar haar gaan voor onderzoek, dan gaan we het even bekijken. ik ben benieuw wat ze zet, want k hoop niet dat ik zo nog 12 weken moet doorlopen :shifty:
Ik word getest op zwangerschapscholestase, heb idd ook geen uitslag enz maar ik word echt gek
Woensdag krijg ik de uitslag…
heb ook ontzettende jeuk op mijn onderbenen en enkels gehad.
rond de 15de week begon dat en krabte mij echt kapot.
heb de ha gebeld en kreeg er een vette zalf voor dat bestond uit vaseline,cremor…(weet niet de hele naam) en een beetje menthol.
helpt hier prima :thumbup:
af en toe nog last maar dan smeer ik het weer in en is het weer weg voor een tijdje.