Braamvlekken uit kleding...

:? nee he… dat gaat niet lukken ben ik bang…

Toch hoop ik op DE gouden tip :?



Deanne is verzot op bramen, stopt ze het liefste met 3 tegelijk in d’r mond ( :roll: ) en tja dan gaat er wel eens iets mis.

Zo is een lief (gelukkig te klein) Nijntje-shirt al verpest, en van de week een leuk hardroze overslagshirt (wat verdorie nog net iets te groot was… had ze de hele zomer mee kunnen doen :roll: )

Maar ach, daar is overheen te komen, en tja dat krijg je met kinderen…



Maar vandaag… even een hapje buiten de deur eten… zaten bramen bij… Deanne gillen: die die dieeeee… en papa geeft haar een braam…



:wall: :wall: :wall:



Nu zitten er dus een paar kleine vlekjes in… :? haar verjaardagsjurk… :?



En tja, dát vind ik toch gewoon zonde… jurk is zooo mooi en staat 'r zooo lief… dit was pas de 2e keer dat ze 'm aanhad…





Dus, tegen beter weten in, is er iemand die weet hoe ik die vlekken uit een lichtroze jurkje krijgt?? (kan natuurlijk altijd met chloor proberen, maar dan wordt d’r roze jurkje wit :mrgreen: )



Alvast bedankt,



Jiska

ik koop bij de apotheek van dat vlekkenspul, hoe heet het… effe kijken… ‘vlek weg’ van Sorbo. Er is een aparte versie voor verschillende soorten vlekken. Daar krijg ik fruitvlekken wel mee weg (of bijna weg :wink: ). Te drogen leggen in de zon helpt voor de laatste restjes.

Heb even gegoogled voor je en opoe veenstra had de volgende tip:



Bramen



Doe wat citroensap over de bramenvlek en doe het in de was



Succes,

Annamarie

Misschien staat er een tip op: omaweetraad.com

(wel met www. ervoor)



Succes!!!

Ik had van de week bramen, aardbeien en frambozenvlekken op 1 shirt :roll: Ik heb het shirt (na 2 uur ) in de wasmachine gedaan en geen centje pijn, er ging er prima uit! Misschien is dt omdat ik het vrij snel in de machine heb gegooid, dat kan…

hoi,



Ik krijg veel schoon met Bleu wonder… ja ik weet het schoonmaak middel maar het werkt wel.



Zou het eens proberen.



groetjes

Ik zou idd ook vlekkentovenaar (bij de drogist) proberen voor fruitvlekken.



Hopelijk gaat het er uit!!!