Ik heb laatst van Knorr braadstomen geprobeerd (toscaanse kip).
Erg lekker! Makkelijk! En volgens mij ook gezond. :thumbup:
Hebben jullie nog meer tips om te variëren met braadstomen? En welke zakken zou ik daarvoor kunnen gebruiken?
Ik heb pas zelf een braadzak gemaakt.
Bij de supermarkt kun je braadzakken kopen. Gaan per 8 stuks. Liggen in het schap waar ook de boterhamzakjes etc liggen.
Ik heb twee kipfilets, ui, prei, champignons, knoflook, peper en kruiden gedaan. 40 minuten op 180 graden volgens mij en het was heerlijk.
Ook pas stukjes snitzel er in gedaan met paprika, prei, ui, champignons en kruiden.
Maar meer variaties heb ik nog niet uit geprobeerd. Weet wel dat het me zo goed bevalt zonder zo’n zakje mix.
Leuk! Ik ga eens voor die braadzakken kijken.
Welke kruiden heb je gebruikt?
Wij hebben het laatst ook een keer geprobeerd, zouuuuttttt :shock:
Oh kruiden :oops: Nou ik mik er gewoon wat in wat mij lekker lijkt.
Bij de kip had ik sowieso kipkruiden, tijm, italiaanse kruiden, peper, zout en uhhh nog wat maar kom er niet op. Wat olijfolie erbij en schudden.
Bij de snitzel had ik vleeskruiden, peper, zout, en had nog iets…
Dat krijg je als je gewoon er wat in mikt :lol: zal de volgende keer ook wel weer anders smaken want ik doe op gevoel kruiden erin.
Die zakjes zijn idd erg zout, maar dat is ook met een pakje voor macaronimix bijvoorbeeld.
@Kittycat wrote:
Wij hebben het laatst ook een keer geprobeerd, zouuuuttttt :shock:
Dat wilde ik ook zeggen.
Het idee op zich is gezond. Geen vet toevoegen en er zit veel groente in. Maar het bevat wel veel zout. En dat is toch wat minder gezond.
Goede tip van Mutsie om zelf te experimenteren met braadzakken en kruiden. Want met minder zout, wordt het ineens een stuk gezonder.
Pakjes en zakjes :sick:
Had dus geen idee dat je die braadzakken ook los zou kunnen kopen, nooit over nagedacht eigenlijk. Goed idee :thumbup:
Kost ook nog niet zoveel, vind ik dan. Volgens mij 8 braadzakken voor €1,20. Naja dit was vorig jaar zo, ze lagen al een tijdje in de kast :oops: :lol:
Ik doe dan wel een beetje zout erbij, maar gewoon een snufje.
Heb er door dit topic wel weer zin in gekregen :drool: Zaterdag of zondag maar weer eens doen, met kippenpoten, kijken hoe dat gaat smaken :mrgreen:
Mutsie, welke supermarkt was dat?
Bij Deen.
Maar neem aan dat een AH ofzo ze ook wel hebben. Is van het merk Dumil.
ik haal ze altijd bij de action!! stukjes kipfilet en gaan met die handel, ook gehakt kan ook gewoon of andere soorten vlees!! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Ooh goede tip dit :mrgreen:
Vond het vanuit dat pak ook niet lekker, van 't weekend bij boodschappen doen es op zoek naar die zakken :thumbup:
Voor 2,50 hebben ze ht ook bij de AH voor 8 zakken geloof ik.
Kan ook goedkoper zijn, maar voglens mij niet.
Ik heb ze nog niet eerder bij action gezien, maar goed sta ook niet elke week voor dat vak daar :mrgreen:
Gooi vandaag twee kippenbouten met groenten en kruiden in de zak.
Aardappelblokjes met tijm/zeezout/peper en rozemarijn in een aparte ovenschaal erbij en heb er geen omkijken meer naar.
(wou eerst wokgroenten doen, maar heb weer zo’n zin in braadzak haha dan maar alles bij elkaar :drool: )
Weet ook weer de kruiden van vorige keer, naja die ene wat ik vergeten was, provinciale kruiden.
@Mutsie86 wrote:
Ik heb ze nog niet eerder bij action gezien, maar goed sta ook niet elke week voor dat vak daar :mrgreen:
.
ik haal altijd mijn boterhamzakjes ed daar en daar lagen ze toen een keer dus meegepakt. Is denk ik een maandje of drie terug. Ben er wel achter dat lang neit elke action hetzelfde assortiment heeft.
Dat hoort wel zo te zijn. Ik heb bij action gewerkt en alle fillialen krijgen hetzelfde spul.
Enige is, zijn er op is op artikelen en het verkoopt niet bij een klein filiaal, dan word dit doorgestuurd naar een grotere.
Maar het normale assortiment is het zelfde.
Ik ga ook eens met gehakt proberen. Was gisteren weer lekker met de kip. Schaal is dan zo leeg. :drool:
Ik ben helemaal geïnspireerd geraakt :mrgreen:
Heb vandaag braadzakken bij de Action gehaald en ga het van 't weekend proberen :dance: