Boxspring/ waterbed lek

Vanmorgen kwam ik er achter dat ons waterbed lek is :evil: Best lastig als je over zo’n 4,5 week je tweeling verwacht.

Nu kunnen we hem plakken en afwachten hoe lang hij het volhoudt, maar aangezien het huis van onze buren is afgebrand door kortsluiting in het waterbed ben ik een beetje het vertrouwen kwijt. De buren waren gelukkig niet thuis op dat moment maar stel dat ze in bed hadden gelegen :shock: Nee daar wil ik niet aan denken!

Dus, grote kans dat we toch voor een nieuw bed kiezen. Maar nu wou mijn man wel een boxspring, dus ik me even verdiepen in de wereld van boxspringen, maar wat een keuze :shock: en wat een prijs verschillen :shock: .

Nu vond ik een test van de consumentenbond en daar kwam één van beterbed erg goed uit de test, als beste zelfs. Nu toevallig net met 35% korting :thumbup:

Maar het leek mij zo lekker om een verstelbaar bed te hebben, ideaal met voeden straks en tv kijken en als de kids bij ons in bedje komen liggen. Maar het scheelt zo bijna € 1000 of je verstelbaar doet of niet en ik vraag me af of ik dat er wel voor over heb :think:

Dus mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met boxsprings, waar moet ik op letten en hoe lang gaat zo’n bed mee?

Of zouden jullie het waterbed plakken en de gok maar nemen dat het wel goed komt??

En heeft iemand enig idee hoe lang de levertijd op die bedden is, want tsja héél veel tijd heb ik niet, ik kan nu al niet meer op ons eigen bed liggen door het lek :?

Alvast bedankt!

:-* Gemma

Wij hadden een waterbed, die was vrij oud (jaar of 9) dus die ging op het laatst vaker lek. Maar hier werd hij geplakt en 's avonds sliepen we er weer op hoor. we haalden hem ook niet helemaal leeg als hij lek was, vaak was het een klein plekje aan een naadje ofzo en als je dan ze zak optilt en er wat onderlegt (een stapel handdoeken) dan loopt het water er ook niet meer uit.

Maar goed, dat was je vraag niet :mrgreen: .

Omdat ik het lek raken zat was hebben we een nieuw bed gekocht. Waterbed ligt het fijnst maar toch gekozen voor een boxspring van Auping met topmatras (dat maakt het iets zachter zodat je meer in de buurt komt van het waterbed gevoel). Deze ligt heerlijk. In het begin wel even wennen maar dat gaat nu goed :thumbup: .

Ik vond het prijsverschil ook hoog en wij kijken nooit in bed TV dus wij hebben gekozen voor een niet-verstelbare. Dat doe ik over een jaar of 10 wel als ik oud ben 8) .

Groetjes Bianca

Levertijd was bij ons trouwens 6-8 weken dus helaas wel lang :?

boxspring met verstelbare bodem is top! Lekkere luierzondagen beetje tv kijken als je verkouden bent een beetje hoger. Wij hebben een eastborn en die was zijn prijs meer dan waard!

wij hebben ook boxspring met verstelbare bodem, ligt echt heerlijk, gebruik de verstel stand alleen niet zo veel, tv kijken op 2 kussens kan ook!

wij zouden ook een levertijd van 6-8 weken hebben, maar dat werden er uiteindelijk iets van 15 wegens leveringsproblemen :?

zo’n waterbed moet zo’n 9 jaar mee gaan ( heb ik pas nog gevreaagd ivm de storing aan het warmte element)

en idd het plakken ios zo gepiept, het is net of je een fietsband lakt,

wij hebben het laten doen door de winkje, maar achteraf hadden we dit makkelijk zelf kunnen doen :wink: met de juiste spullen

ik wil ook heel graag een boxspring, maar manlief wil dit bed nog niet kwijt

toch denk ik dat je met levertijd het niet gaat halen, meestal zitten er toch echt wel zo 7-10 weken levertijd op…

dus plakken en kijken wat je wilt!!! :hug: :hug: wel balen dat uitgerekend nu je dit moet gebeuren hé

Ik heb vroeger een waterbed en een boxpring gehad. Mijn waterbed was op een gegeven moment iedere keer lek, en op het laatst gewoon poreus, dus wel nat, maar niet meer te plakken.

Toen kwam er een boxspring van de Beterbed. Het was een prima bed! Ik geloof dat we toen voor een 2persoons bed in totaal 1000 euro kwijt waren, mét het goedkoopste onderstel dat ze hadden staan.

Als ik nu zou moeten kiezen, wordt het weer een boxspring. (maar tijdens het beëindigen van die relatie verloor ik de voogdij over het bed en mijn nieuwe vlam had net een goed nieuw ‘gewoon’ bed).

Ik zou niet voor een verstelbaar bed gaan, omdat ik 1 hele matras wil. Dat ge-emmer met twee matrassen en die spleet ertussen (die wij nu pas hebben kunnen verhelpen met een topper en een speciaal matraskloof ding). Ik had met mijn boxspring een paar verhogers (schuimrubberen hoeken) die ik tegen de muur aanzette als ik hoger wilde.

hier ook net een boxspring gekocht, omdat ons waterbed het opgaf.

Wij hebben een gewone makkelijke zonder poespas boxspring en hij ligt heeeeeeerlijk :slight_smile:

Ik zou persoonlijk ook niet voor een verstelbaar bed gaan, je hebt dan altijd die ruimte tussen de matrassen erg irritant.

Mijn ouders hebben ook een elektrisch verstelbare boxspring maar mijn moeder zegt die paar keer dat je het gebruikt en die 100 keer dat je je er aan ergert dat je weer tussen die matrassen beland, jammer geld. nu gebruiken ze het elektrische deel niet meer (of te gelijk) en hebben ze een topmatras overheen gelegd.

Hier ook een boxspring met verstelbare bodem. Voor ons de beste aankoop in ons huis tot nu toe. Helemaal gezien ik veel rugpijn heb is het echt ideaal. Nu met de nachtvoeding vind ik het ook echt een aanrader.

Tja hoe lang het meegaat… Wij hebben die van ons nu 6 jaar en die is nog top… Geen idee hoe lang ons bed het uiteindelijk vol gaat houden.

De verstelbare bodem wordt hier echt dagelijks gebruikt. Echt niet zonde dus en het op 2 matrassen liggen heeft gewoon ook echt zijn voordelen. Je hebt geen last van elkaar met omdraaien of opstaan etc. Voor het “gezellig” in bed liggen is iedere matras breed genoeg :wink: (we hebben de breedste en langste maat die je kan kopen, zonder maatwerk dan wel hè)