Wij hebben ook een boxspring, best een hoog bed maar ik zal je zeggen dat daar toch echt geen klossen ook onderkomen hoor :naughty:
Sowiezo beval ik in het ziekenhuis en ik neem maar 3 uur kraamhulp per dag dus daar ga ik echt geen klossen voor nemen.
Hai meid… ons bed…auping met nachtkastjes er aan… kan ook niet op klossen worden gezet, dus leggen we tzt een matras boven op mijn matras.
Bij Jill ging dit ook goed … en nu vonden ze het ook goed…
Hij staat nu al weer klaar :lol:
Wij hebben ook een boxspring en beide keren zijn ze niet op klossen gezet omdat ons bed “maar” 6cm te laag was, ook was ik zelf kraamverzorgende toen en had ik dit al besproken met mijn werkgever en die vonden het geen probleem. Ook “mijn” kraamverzorgende vonden die 6cm geen probleem dus daar had ik geluk mee.
Ik moet wel zeggen bij Lucas had ik een keizersnede gehad en mijn bed had echt niet hoger moeten zijn want dan had ik er nooit in en uit gekund.
Nu werk ik niet als kraamverzorgende en met mijn ex werkgever had ik op het laatst geen goed kontact dus ik heb nu kraamzorg aangevraagd bij een particulier bureau. Doen ze wel vervelend over de hoogte van mijn bed dan gaan we idd ook voor dat extra matras, wat hubbie er dan maar op moet leggen tijdens de borstvoeding, maar als de kraamverzorgende weg is laat ik het wel van mijn bed. maar wie weet maken zij ook geen probleem van onze 6cm te laag?
Wij hebben ook een boxspring en dus niet verhoogt gehad met de bevalling.
Wij hebben het met de vk over gehad en die vond hem hoog genoeg. Wij hebben het ook aan de kraamhulp gevraagd en die vond het ook hoog genoeg. Zou ze daarom het bed niet willen/ kunnen verschonen dan had vriendlief of mijn moeder het gedaan.
Dus even navragen. Ons bed is trouwens zo al 70 cm.
Wat een handige tip van een extra matras op het bed! Want die hebben we wel (zelfs wel twee!).
Weet iemand wat de minimale hoogte moet zijn?
Vorige keer hadden we colakratjes onder de poten van het bed, hihi, was erg hoog, maar op gewone klossen kon het niet. Toen we het bed er weer afhaalden, waren ze al wel wat ingezakt :shock:
Maar ook al beval je in het ziekenhuis (in mijn geval moet dat ivm niet komen placenta vorige keer), moet je toch nog alsnog bed verhogen?
En moet je het dan ook als kraambed opmaken (voor het geval het te snel gaat en ik toch thuis zou moeten bevallen)???
Misschien weet iemand het! Bedankt!
Groetjes Hilda
Wat een handige tip van een extra matras op het bed! Want die hebben we wel (zelfs wel twee!).
Weet iemand wat de minimale hoogte moet zijn?
Vorige keer hadden we colakratjes onder de poten van het bed, hihi, was erg hoog, maar op gewone klossen kon het niet. Toen we het bed er weer afhaalden, waren ze al wel wat ingezakt :shock:
Maar ook al beval je in het ziekenhuis (in mijn geval moet dat ivm niet komen placenta vorige keer), moet je toch nog alsnog bed verhogen?
En moet je het dan ook als kraambed opmaken (voor het geval het te snel gaat en ik toch thuis zou moeten bevallen)???
Misschien weet iemand het! Bedankt!
Groetjes Hilda
Ik hoorde van een vriendin dat de hoogte iets van 72 cm moet zijn. Daar baalde ik van, omdat wij een verhoogde boxsping hebben van 64 cm. Dan zou ik dus voor de paar cm het bed op klossen moeten zetten :?
Die tip van een extra matras vind ik zeer goed! bedankt :thumbup:
Hier ook een boxspring; wij gaan ook voor het extra matras.
Dan hoeft ie er ook pas op als ik begin, moet toch in het ziekenhuis bevallen, maar je zit toch met kraamhulp en verloskundige.
Ik vind het ook eng zo hoog met de andere kinderen.
En als kraamhulp dan uit huis is, gaat ie “flop” eraf.
Vriendin heeft het laatst ook zo opgelost met een waterbed. Ging ook goed.
kraambed moet tussen de 70 en 90 cm hoog zijn
ik heb zelf dus ook klossen staan maar mijn man zei al meteen die gaan er ECHT niet onder
ons bed is al bijna 60 cm hoog en die klossen ook dik 30 cm
dan zouden we allebei een keukentrapje naast ieder zijn kant moeten hebben staan om het bed in te komen
dus ben blij dat we dat matras nog hadden bewaard
74 cm is hoog zat.
het geeft je in het begin zo’n gevoel dat je zweefd :lol:
ja, ik heb nog 1 extra matras… misschien kan ik er nog eentje ergens lenen… dan zijn we toch op gelijke hoogte
we hebben namelijk wel twee losse matrassen, maar 1 hoeslaken en 1 tweepersoons dekbed… en we hebben juist zulke mooie nieuwe dekbedhoezen…haha, dus die moet ik dan wel showen!!!
Ja, ik zal t bed eens even gaan opmeten… misschien valt het idd allemaal wel mee.
ja, mijn hubbie kan best moeilijk doen hoor! maar goed, hij moet er wel in meegaan. Ik wil het toch voornamelijk thuisproberen.
Ja, misschien dat i het toch maar toe een extra matras… 10 poten verhogen wordt een helse klus denk ik.
Wij hebben hiervoor een auping gehad nijn en dat ging prima met klossen… Maar halverwege de kraamtijd ook die dingen er wee ronderuit gehaald hoor… was wel erg hoog!
maar onze nachtkastjes zitten aan het bed vast… dus moeten de nachtkastjes ook omhoog en dat gaat niet zo makkelijk
Hier ook een boxspring!
Goede tip van dat extra matras! Dat gaan we hier ook doen!!!
Het duurt nog wel even, maar het is wel handig als je al weet hoe het op te lossen is!
Liefs,
Hoop
Hier hadden we ook een extra matras erop bij beide bevallingen.
Je moet alleen opletten dat het niet te zacht word,dus dat je billen niet in een kuil liggen dat is namelijk gevaarlijk als de beeb onverhoopt met zijn schouders vast komt te zitten bij de uitdrijving…(dan kan de verloskundige haar ‘kunstje’ niet doen om de beeb alsnog vlot geboren te laten worden)
Anders even een plank tussen de 2 matrassen mocht het te zacht zijn :thumbup:
ja, dat zei de vk hier ook, plank tussen de twee matrassen
maar ons ideetje gaat niet op. Bed is 45 cm hoog, extra matras 15 cm… dan komen we maar op 60… dus 10 cm te kort… grrrrr
wat nuuuu???
Wij hebben weliswaar geen boxspring maar een antiek bed (van m’n oma geweest) en dat kon ook niet op klossen.
Bij de intake ook gezegd tegen de kraamzorg, was geen probleem als ik dan een eenpersoonsbed ergens kon zetten dat wel op klossen kon. Nou dus logeerbed op klossen gezet !
Ben in het zkhs bevallen en de kraamhulp en nacontrole van de vk zijn allemaal bij m’n eigen (te lage) bed geweest. Was geen probleem maar dat ligt natuurlijk aan de persoon zelf.
Succes !
Snoesje heb je nog geen intake gehad van je kraamzorg… misschien hebben zei een tip
ik heb het eigenlijk niet eens opgemeten hoe hoog ons bed met matras is
nou, vorige keer kreeg ik telefonische intake. En hadden wij nog onze auping die wel makkelijk op klossen kon.
Ik heb geen logeerbed die op klossen kan…
maar zat al te denken, misschien lukt het nog met bierkratjes… ga eens vragen aan manlief.
tja, als het lukt wil ik namelijk toch thuis bevallen hoor!!!
Of die balken 10x10 die kan misschien aan beide zijden met allepootjes erop…
Heb ook wel eens iemand heoord met stoeptegels op elkaar voor die laatste cmters :mrgreen:
hahaha, ja, je wordt er wel creatief van he!!
nou… ik kan in ieder geval een hoop met alle tips!!
jaaaaaaaaa tis gelukt!!! en hoe
bij de thuiszorgwinkel hebben ze gewoon een soort zwarte pilonnen, bovenkantje plat met een opstaand randje. Gister bed opgehoogd en werkt prima. Achterboard er afgehaald en blij.
dusss, geen gekl*t met bierkratjes of extra matrassen…
nou, dat was het weer