Staat dit hier goed :shifty: :think: ?
Ik heb van een vriendin een stukje stof gekregen dat zij ooit bedoeld had als boxkleed en ik voor iets anders bedoeld had. Nu heb ik voor dat andere toch iets anders gekocht, want ik wil hier eigenlijk ook wel een boxkleed van maken. Maar hoe doe ik dat? Ik dacht dat ik een tweede stuk stof moet kopen voor de onderkant, maar wat voor spul doe ik ertussen? Ik moet het natuurlijk wel kunnen wassen. Smlief had het over doorstikken op verschillende plekken zodat de vulling niet van zijn plek gaat. Maar de vulling moet niet gaan klonteren zeg maar. Tips? :-*
voor de vulling kan je een goedkoop dekbed (ikea) gebruiken.
en inderdaad wel doorstikken, het makkelijkste is gewoon een stiksel paralel aan de buitenrand (op een cm op 7 afstand) maar er zijn natuurlijk oop leuk patroontjes te bedenken.
Mijn sm heeft ons boxkleed gemaakt. Daar zit fiberfill tussen. Paar lagen, zodat het lekker dik is. Wij hebben een ronde met de rand doorgestikt.
Al 2 keer gewassen, gaat niet klonteren.
Fiberfill is een goede oplossing en als je hem vierkant of rechthoekig maakt dan kan je hem ook nog gewoon doorstikken zodat alles goed op zijn plaats blijft.
Dank! Het wordt fiberfill, morgen even halen, van het weekend aan de slag .