Box opgeruimd goed of niet goed?

Zo mijn schatje is nu 14,5 maand en we hebben de box opgeruimd eigenlijk wou ik dat na zijn eerste verjaardag doen. Mijn zoon is nog nooit zo’n box kindje geweest mischien mijn eigen schuld dat ik hem had moeten laten huilen, maar dat kon ik toen niet kon hem nooit laten huilen want hij had al zo veel meegemaakt.

Nu krijg ik heel veel kritiek dat ik de box heb opgeruimd maar dat is toch veel te vroeg?? En hoe doe je dat als je gaat plassen?? Ook van andere Mama’s. Ik heb het huis helemaal op mijn zoon aangepast dus hij kan weinig dingen slopen of schadelijke dingen pakken. Ben ik dan echt te vroeg?? Hij zit er al maanden niet meer in hij heeft altijd buiten de box gespeeld en zit nu eigenlijk nergens meer aan. Als ik even boven de was in de wasmachine stop gaat hij lekker spelen met zijn speelgoed.

Liefs Astrid

de box wordt hier gebruikt als opslag :oops:

Hihi ja dat was bij mij ook voornamelijk, voor alle knuffels en speelgoed.

Hier diende de box ook meer als opslag dan als box :mrgreen: Wij hebben hem ook snel opgeruimd rondom zijn 1e verjaardag. Als ik ging plassen liep hij me toch altijd achterna namelijk, probleem opgelost :thumbup:

Als ik eerlijk ben was het wel handiger geweest als ik hem wat meer in de box had “leren” spelen, maar ja… ook ik was zo een sukkeltje die dat een beetje zielig vond :oops: HAHAHA Lekker doen wat je zelf wilt hoor, trek je vooral niets van kritiek van andere moeders aan. Jij kent je kind het beste en jij doet wat goed is, ook al vinden sommigen dat misschien vreemd… :thumbup:

Tja…ik gebruik de box dus nog steeds. Ik zou voorlopig ook nog niet zonder willen. Bart is inmiddels 2 jaar en 1 maand. En hij staat nog zeker 3 a 4 uur per week in de box. Er zijn zoveel momenten dat ik even mijn handen vrij moet hebben. want bijvoorbeeld stofzuigen duurt 10x langer als hij rond loopt dan wanneer hij in de box staat te wachten tot hij er weer uit mag.

De box gaat hier eruit wanneer hij aanstalten gaat maken om eruit te gaan klimmen. Maar tot die tijd…blijft hij lekker staan!!

Isabel zat ook nooit in de box en nu ligt haar zusje erin en issie dus weer hoog (een noodzakelijk veilige plek voor de kleine meid :mrgreen: ).

Als Isabel nog alleen was geweest had ik hem ook opgeruimd hoor!

Ik hoop dat haar zusje er wel in wil als ze wat ouder is want het is toch wel even makkelijk :wink: . Maar dat is weer afwachten… Als zij er ook niet in wil dan ruim ik hem ook op als ze 1 jaar is ofzo.

Geniet lekker van de extra ruimte :wink:

Groetjes Alex

Ik gebruik de box af en toe nog wel, maar meestal is ze er buiten. Als ik dan ook plassen moet, dan laat ik haar even alleen in de kamer, dat is veilig genoeg voor zo’n korte tijd.

@Heksje wrote:

de box wordt hier gebruikt als opslag :oops:

hier ook hoor :mrgreen:

waarom te vroeg?

dat is toch niet aan leeftijd gebonden?

hier wordt ie ook nauwelijks meer gebruikt

dus eigenlijk kan ie weg

maar ik ben gewoon te lui :mrgreen:

als ik moet plassen gaat ie ook nooit in de box hoor

als ie me zoekt hou ik de deur wel open

maar meestal heeft ie het niet eens door als ik ff weg ben

Vanavond met eten koken heeft hij dus ook weer in de box gestaan.

Het was gewoon te gevaarlijk bij het fornuis. Hij bleef dingen van het aanrecht pakken, aan de knoppen van het fornuis zitten en bijzonder volhardend op aandacht smeken.

Ondanks herhaaldelijk vermanend toespreken…werkte niets.

Dus toen maar in de box, ook als was het onder luid protest.

Maar liever een protesterende gezonde dreumes in de box, dan met een gewond kind naar het ziekenhuis.

Dus hier nog steeds een fel voorstander van de box op wat oudere leeftijd.

't Ligt ook aan je kind denk ik…

Als ik me 1 seconde omdraai, dan klimt Laura op de bank (of op de tafel), en ze is er pasgeleden al bijna achterover weer af gekukeld, dus dat kan echt niet zonder toezicht. We gebruiken de box dus nog vaak (als ik aan het koken ben of naar de wc moet, of dat soort dingen).

Het scheelt ook dat ze vanaf het begin eigenlijk al heel leuk zat te spelen in de box. De laatste tijd protesteert ze wel iets meer (af en toe), maar ze maakt er eigenlijk ook geen echt drama van. Dus ik denk dat we de box nog wel even zullen gebruiken, in elk geval tot het moment dat ze veilig de bank op en af kan klimmen zonder te vallen.

Hier ook al heel lang geen box meer. Ik zie ook niet echt problemen ook ons huis is kind vriendelijk. Als ik moet plassen laat ik de hal en de wc deur open. Meestal loopt ie me achter na en speelt wat in het halletje. Verder als ik aan het koken ben dan zit ie er in de kinderstoel gezellig bij. Kijkt wat naar buiten speelt wat.

Ik vind 14 maanden niet echt te vroeg. Wij hadden hem al voor zijn eerste verjaardag er uit omdat hij er nooit in speelde. Tis een kindje dat heel zoet op de grond speelt en waarom zou ik hem dan opsluiten.

Maar ieder kindje is ook anders en wat voor de een wel werkt is het weer niet voor de ander.

@Loekie wrote:

Vanavond met eten koken heeft hij dus ook weer in de box gestaan.

Het was gewoon te gevaarlijk bij het fornuis

Ja, dat heb ik ook altijd een mooi systeem gevonden! :thumbup: *

Helaas is de indeling van onze woning niet geschikt er voor. :thumbdown:

Anders was dit een prima optie geweest…mama in de box! :mrgreen: :mrgreen:

Uhmm nou…hier was de box al weg toen Cyril echt net acht maanden was, hij vond er geen bal aan. Dus sinds dien een speelhoekje met nu een tafeltje en twee stoeltjes en een poef.

kind in box ligt helemaal aan ouders en aan kind.

ik lees hier dat iemand het over opsluiten heeft. Ik zie dat helemaal niet zo. Opsluiten vind ik bewust een kind zijn vrijheid afnemen.

ik zie een box als een begrensde veilige speelomgeving, waar hij alleen niet uit kan. Ik denk dat een kindje die grens nodig heeft en tot welke leeftijd dat bepaal je zelf, persoonlijk vind ik het erg vroeg onder een jaar.

Het is wel zo dat ze op een gegeven moment niet meer in de box willen maar een tijdje later weer net zo lief wel(dit is in ieder geval bij al de kindjes van vrienden zo)

Ik vind het heerlijk en hoop hem er zo lang mogelijk in te houden, terwijl hij ook heel lief alleen kan spelen.

Wij hebben vaste boxmomenten en hij weet het gewoon. Ik heb dan mijn handen vrij om te poetsen, te koken etc.

Ik ga wel iedere 10 tot 15 minuten even naar hem toe om te zeggen dat hij zo lief ligt/zit te spelen.

Natas

hier is de box niet opgeruimd bij Aniek, maarja, zij kreeg dan ook een broertje met 13 maand en zij was zelf geen boxkind en het was ook niet nodig eigelijk… tot Peter dus kwam. Toen vond ik het handig dat zij in de box kon als ik Peter voedde en Peter kon veilig in de box als Aniek mega druk aan het gooien en smijten was.

Ons huis is wel zo veilig dat ze beide heus wel zonder toezicht een paar minuten alleen kunnen zijn, maar we hadden de box dus weggedaan omdat we naar een tijdelijke woning zouden gaan en er in wezen geen ruimte voor is en ohhhh wat heb ik een spijt :frowning:

Peter laat zijn zusje namelijk geen 2 tellen met rust, alles wat zij “opbouwt” breekt hij naar hartelust weer af. Gevolg… mega veel frustratie bij Aniek en vervolgens begint ze van zich af te slaan en roept ze alleen nog maar “Petuh WEG!” of “Petuh Magge NIET” Gaat hij dan niet weg, dan slaat ze hem uit pure frustratie met alles wat maar voorhanden is.

Ze zitten echt net in een andere fase met spelen.

Wij hebben nu dus weer een campingbedje neergezet en daar heeft een bank voor moeten wijken. In januari is het eerste wat hier komt een box.

het werkt namelijk super. Als Aniek wil bouwen, gaat Peter even in het bedje met eigen blokjes en das prima en als Peter druk speelt op de grond en Aniek wil tekenen, vraagt ze zelf of zij dan in het bedje mag zodat ze daar kan tekenen. Er blijven genoeg momenten over dat ze wel samen op de grond spelen en gezellig zijn met elkaar, maar op de momenten dat het nodig is… ben ik zooooo blij met het gegeven “box” :dance:

ik heb de box nog voor Luna haar verjaardag opgeruimd het was elke keer krijsen als ik haar erin zette

als ik naar de wc moet zet ik Luna in de kinderstoel en zet ik het riempje wat erin zit vast en zet ik de stoel zo neer dat ik haar vanuit de wc in de gaten kan houden en zij mij ook kan zien

de keuken ingang is hier ook voorzien van boxdelen :mrgreen: en als ik ga koken zet ik haar weer in de kinderstoel en mag ze meekijken soms geef ik haar dan wat spulletjes uit de keuken waar ze zich mee kan vermaken in de stoel zoals een pollepel met een bakje :smiley: (kan ze ook koken hahahaha)

maar goed ze vind het vaak al leuk genoeg om gewoon te kijken wat ik aan het doen ben in de keuken

Ik heb de box ook nog steeds staan. Dylan vind het niet altijd even leuk als ik hem erin zet, maar na 5 minuten gesputter gaat hij toch altijd lief spelen en berust hij erin.

Toch zet ik hem niet echt vaak in de box. Als ik me s ochtends aankleed en Dylan ook al op is, dan zet ik hem meestal in zijn wipstoeltje voor de teletubbies, lekker met een flesje sap en een koekje. Hij zit dan helemaal te genieten en ik heb even 20 minuten de tijd om me aan te kleden.

Eigenlijk moet ieder voor zich bepalen, of je je kindje nog in de box wilt zetten of niet. Het ene kind is nu eenmaal makkelijker als het andere.

Het schijnt dat ik vroeger absoluut niet in de box wilde en alles bij elkaar krijste, net zolang tot ik er weer uit werd gehaald. Da’s voor de ouders natuurlijk ook niet echt een pretje … hahaha … Mijn moeder sjouwde me daarom telkens maar mee door het huis … ene arm de wasmand, andere arm mij … hihhihi ik was me er eentje :lol:

Bij ons staat de kerstboom in de box :mrgreen: . En na de kerst gaat hij eruit. Lara zit er bijna nooit meer in.

Als ik haar erin zet en ik ga zelf de kamer uit, dan gaat ze over de rooie. Terwijl als ik wegga terwijl zij zich gewoon vrij kan bewegen, ze er geen moeite mee heeft. Als ik in de buurt ben, wil ze best in even in de box spelen, maar waarom zou ik haar in de box zetten als ik zelf bij ben? En tuurlijk heeft Lara een begrensde omgeving nodig, maar ze kan wel wat meer aan dan 1 m2. De muren en ramen zijn de grens, zeg maar. Het zal per kind verschillen hoeveel ruimte ze prettig vinden. Ik zou het pas opsluiten noemen als het kind zich opgesloten voelt.

Als ik ga plassen gaat ze mee. Ik kan haar ook best even alleen laten in de woonkamer trouwens, daar is niets gevaarlijks. Stofzuigen duurt misschien langer als zij eromheen kruipt, nou en? Dat doet mijn man trouwens als zij slaapt, maar alle huishoudelijke klusjes duren veel langer sinds Lara me erbij helpt :smiley: . Ik kan daar niet mee zitten, ik heb haar voor de gezelligheid, niet voor de efficiëntie :mrgreen: .

Het zal per kind en situatie verschillen, maar wij hebben hem niet meer nodig.