Titel zegt het eigenlijk al…onze kleine is net boven de 6kg, maar nog net geen 4 mnd.
Nu staat er op de verpakking boven 6kg “mag” je 4 flessen van 200cc geven. Mijn vraag is: “mag” dat of “moet” dat.
Hij krijgt nu nog 5 flessen van 200cc.
Groetjes van Mij
Dat mag! Wat er op het pak staat is een gemiddelde richtlijn. Het zal per kindje verschillen.
Ik weet niet hoeveel jullie kleintje nu drinkt? Je kunt het altijd proberen. Je komt er snel genoeg achter of jullie kleintje de hoeveelheid aan kan.
Die van ons drinkt nu ongeveer 2 weken 200cc maar dan wel 5x. Wij krijgen haar nog niet op 4 voedingen, omdat zij de nachten nog niet helemaal goed pakt. Niet iedere fles gaat leeg, maar wel bijna alle :thumbup:.
als jullie kleine nu 5x200 drinkt en daar genoeg aan heeft dan zou ik niet zomaar een fles laten vallen.
mijn zoontje is ook 3,5 maand en weegt 7100 gram. hij drinkt ook nog 5x200 en heeft het nodig. hij geeft straks vanzelf wel aan dat hij minder wil, maar ik ga niet strikt de verpakking (of het CB) volgen.
dat wat je kind aangeeft is voor mij de beste richtlijn.
ja kan proberen de flessen wat meer te verspreiden over de dag, en dan wat meer in de fles (bijf 250)
thomas is nu nog net geen 4 maand maar ik krijg er niet meer in dan 200 cc de 1e fles is maar max 165cc en de laatste fles die is dan wel wat meer 260 cc, maar de rest is allemaal 200cc volgens het cb moets hij nu echt wel van de laatste voeding af :wall:
ja dan wordt hij snachts wakker van de honger, dus ik kijk het gewoon aan wat ik denk dat hij nodig heeft
laat je vooral niet te veel verleiden door het cb of de richtlijnen op het pak dat zijn meestal allemaal gemiddeldes( :think: raar woord) je kunt het beste zien aan je kindje wat en hoeveel hij nodig heeft
thnx,
voor de antwoorden, en ik ga idd maar gewoon op de behoeftes van ons kindje af. En ik denk dat hij echt nog niet zonder die ene fles kan…,
nu zit juist ook lekker het ritme er in.
Groetjes van Mij
hoi
mijn zoon weegt denk ik al zeker 9 kg maar op het buro werd een maandje gelden nog aangeven dat baby’s voor de 5 maanden zowiezo nog gewoon 5 flessen mogen drinken.
En ik zou zowiezo ongeacht het gewicht kijken dat je niet meer dan 1000 ml geeft als het even lukt.
Fransje drinkt meestal 4 en soms nog 5 flessen van 200 ml en van het buro mocht ik hem meer geven als hij er maar 4 drinkt maar hij is dan toch tevreden en aangezien ie dik zat is ga ik hem niet meer geven als ie tevreden is met wat ie krijgt.
Zowiezo altijd naar je beeb kijken en niet teveel op richtlijntjes letten welke baby is nu precies het gemiddelde ?