Bouwdepot........

…wat een ellende. Ben ik de enige die dat zo ervaart?



Onze tussenpersoon vertelde in augustus dat het een weekje zou duren voordat we onze ingediende bonnen op de rekening zouden krijgen. Dat was voor mij 1 van de belangrijkste voorwaarden om akkoord te gaan en het depot te nemen.

Maar, zoals vrij vaak in het verzekeringswereldje, een week is een leugen en voor de “realist” in verzekeringen niet te halen :roll: . Onze tussenpersoon claimt nu dat het zelfs wel eens weken kan duren voordat we geld kunnen zien.

Nou, dikke neus, daar trap ik niet in. Nadat ik hem een vrij lange en uitgebreide brief heb gemaild (nadat we hem telefonisch hadden gesproken en puur om dingen op een rij te zetten) is de boodschap half aangekomen. Hij zegt afgesproken te hebben met de bank dat bij binnenkomst van de bonnen bij de verzekeringsagent (dat is hij :wink: ), hijzelf de bonnen doorfaxt waarna de bank het telefonisch overmaakt. Van de 6 keer is het nu 3x goed gegaan. Nu liggen er echter grote rekeningen te wachten en die eikels geven nu niet thuis! :evil: Ineens worden ook kosten voor puincontainers niet meer “vergoed” (terwijl de eerste rekening notabene wel werd vergoed).



Laatst vertelde een kennisje dat zij notabene een half jaar na het indienen van haar laatste bonnen pas het geld kreeg :shock: …



Wat kan ik hier als consument aan doen? Voel me zo machteloos en onrechtvaardig!

Ik heb geen idee wat je kunt doen, ik heb helemaal niet zulke problemen gehad met ons bouwdepot! Misschien omdat wij een hypotheek bij een bank hebben? :think: Sterkte in ieder geval

jakkes, wat vervelend… wij hebben ook nooit problemen gehad met nota’s uit het bouwdepot, het is wel een paar jaar geleden inmiddels. Wij hebben ook de hypotheek bij een verzekeraar. Toen nog de Amersfoortse, inmiddels Fortis (maar wat zit daar niet bij tegenwoordig… :roll: ).



Ik vind het echt nergens naar lijken! grrr… :evil:



succes er maar mee!

groetjes, hazze

@Biebels wrote:

Ik heb geen idee wat je kunt doen, ik heb helemaal niet zulke problemen gehad met ons bouwdepot! Misschien omdat wij een hypotheek bij een bank hebben? :think: Sterkte in ieder geval




Wij hebben ook een bank, die ook verzekeringen doet. :wink:

Wellicht scheelt het dat wij alles in eigen beheer doen? Zit daar misschien wat wantrouwen in bij de bank? :think:

Wij hebben er eigenlijk ook geen problemen mee gehad. Al moet ik zeggen dat uitbetaling binnen een week ook wel heel erg snel zou zijn…



Wij hebben eerst alles zelf in het vooruit betaald, en van de grote kostenposten (zoals de keuken) hebben we de rekening van tevoren naar het bouwdepot gestuurd en dat hebben zij aan de keukenzaak betaald voordat de keuken geleverd ging worden. Alle andere kosten hebben we achteraf in één keer gedeclareerd en we hadden het geld vrij snel op onze rekening, volgens mij binnen een week of 3. Verder is er nooit moeilijk gedaan en kregen we regelmatig updates mbt de hoogte van het bouwdepot, enz. Alles is altijd keurig verrekend, dus hier totaal geen problemen gehad. We hadden een hypotheek afgesloten via De Hypotheker en de hypotheek zelf en het bouwdepot hebben we bij Delta Loyd. Het declareren en de betalingen via het bouwdepot hadden we voor de rest in eigen beheer en niet via een tussenpersoon.



Succes met alles!



Groetjes,

Jippie

Oh Liane hier gaat het helemaal goed :thumbup:

Wij zitten bij Stater :thumbup:

Ik stuur het in en email dit ook naar onze tussenpersoon, binnen 1 week hebben wij het op onze rekening :dance:

En ook de bedragen kloppen :dance: dus hier geen ellende, gelukkig :angel:

Ik krijg een beetje een idee dat die verzekeraar dat geld misschien vasthoudt om er zelf rente van te trekken. Wij hebben onze hpotheek direct bij een bank afgesloten, maar kregen altijd erg snel ons geld van het depot! Ik denk niet dat het aan de bank ligt dat het zo lang duurt, maar aan hem. Weet natuurlijk niet of dat waar is, maar zou het me zo voor kunnen stellen.

Oeh, als ik dan de enige ben…dan is het vast persoonlijk :evil:



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Nee, de tussenpersoon ziet niets van dat geld, wij krijgen het direct gestort van de bank.



Wij hebben ooit via de ABN een hypotheek en verbouwingshypotheek gekregen. We kregen dat geld gewoon direct op onze rekening, aan ons de verantwoording voor de belastingdienst.



Nu zijn we geswitched van bank en zit de NHG er tussen en blijkbaar moeten banken dan controleren of de bonnen daadwerkelijk van een verbouwing zijn. In eerste instantie werden onze bonnen van een ijzerwarenhandel niet vergoed omdat ze dachten dat het een “computerbedrijfje” was… :roll: Nu dus de discussie over puincontainers (maar krijg het wel vergoed als ik de bon inlever van zelf storten bij gemeente :doh: ). Denk ik nu te logisch? De bank zegt eigenlijk dat ze dit niet vergoeden omdat dit niet hoort bij de verbetering van een woning…alsof ik dat puin zelf in m’n zakken kan steken :doh:

Een aannemer ruimt de puin toch ook op, dan krijg je het wel vergoed omdat het een aannemer is?

Ook wij hebben geen problemen met ons bouwfonds gehad. Binnen een week hadden we steeds alles weer terug!Gelukkig maar, want voor het nieuwe huis hebben we ook een bouwfonds…

Wij zitten trouwens bij Florius!

Hee Liane,



Je bent niet de enige met gezeur over een bouwdepot hoor :wink: Hier ook ontzettend veel gedoe gehad. In het begin ging het nog wel en werden bonnen gelijk goedgekeurd en werd het ook redelijk snel uitbetaald. Maar na verloop van tijd veranderden ze steeds de ‘regeltjes’ over hoe de bonnen moesten worden aangeleverd en hoe er wel of niet door wie wel of niet een handtekening op moest. In het begin mochten we bijvoorbeeld gewoon kopieen van de bonnen inleveren met een krabbeltje van 1 van ons erop. Opeens zonder ons te informeren was dat niet goed meer en zaten we wekenlang op een bericht te wachten. Hierna volgden meer van dit soort rare ‘geintjes’. Uiteindelijk waren wij het zo spuugzat dat we het hele depot hebben opgeheven en de verbouwing verder uit eigen middelen hebben gefinancieerd. Wij hebben er zelf verder niks tegen gedaan behalve tegen onze tussenpersoon gezegd dat we bij een volgende hypotheek overstappen op een andere aanbieder. Nu overstappen zou voor ons teveel financiele nadelen hebben. Als je denkt dat je dingen hard kunt maken zou ik als ik jou was naar de consumentenbond of verenging eigen huis gaan of iets dergelijks. Het gaat vaak best om grote bedragen, toch eigenlijk van de gekke dat ze dan zo met je omspringen :naughty:



Succes ermee!

Jaaa, Gaia, hier idem. Bonnen werden ook al niet goed aangeleverd. :roll: Tegenwoordig krijgen ze alles van me, in tigvoud ondertekent, schema’s met samenvattingen enz. :mrgreen:

Het gaat bij mij ook met name om die machteloosheid en onrechtvaardigheid. Blijven toch mijn centen hoor…

Ondertussen blijf ik maar bellen en bellen en bellen…

Wat vervelend zeg,hier helemaal geen problemen gehad.

We leverden de bonnen in en meestal dag of drie vier later hadden we het betaald of terug gestort gekregen op onze rekening.

Dus werkte ideaal hier.

Liane, ja ongelofelijk irritant he. Hier ook hoor. Het irritantste vonden wij ook dat je gewoon echt niks hoort als de bonnen niet goedgekeurd waren. Konden we er zelf weer achteraan gaan bellen. Ook waren we op een gegeven moment aan de zolder begonnen, bleek dat zogenaamd niet op het ‘verbouwingsplan’ te staan. We hadden bij de aanvraag een keer een kladje ingevuld wat we zo ongeveer wilden doen en daarbij ook de zolder neergezet. Alleen niet gespecificeerd met dakramen en isolatie e.d. De 1e 2 dakramen zijn wel zonder gezeur uitbetaald maar de volgende 2 begonnen ze ineens te zeuren :roll: Dat gedoe over de handtekeningen was ik helemaal pissig om. Echt een jaar lang heb ik alleen de kopieen van de bonnen ondertekend met een krabbeltje, is ineens mijn handtekening niet goed genoeg meer. Mocht geen krabbeltje meer zijn :wall: Ik vind het op zich prima als ze heel precies willen weten waar je het aan uitgeeft en of dat ook echt zo is, maar laten ze dan iemand komen laten kijken wat je aan het doen bent ofzo. Nu voelden wij ons bijna misdadigers alsof we constant de boel aan het beduvelen waren. Ben echt blij dat we daarvan af zijn…Je zou misschien nog een gesprek met degene van het bouwdepot kunnen aanvragen ofzo? Kijken of je wat afspraken zwart op wit kunt krijgen, misschien dat je dan wat sterker staat?

niet dat je wat aan deze info hebt maar wij hebben volgens mij zelfs grote rekeningen gewoon rechtstreeks door de tussenpersoon laten betalen.

Hier ook geen problemen met het bouwdepot gehad. Wij hadden geen tussenpersoon. We stuurden de bonnen rechtsstreeks naar de bank en we hadden het na een dag of 4. Rekeningen voor de keuken en andere grote bedragen, gingen rechtsstreeks naar de leverancier en hoefden wij dus niet eens voor te schieten. Wij hadden ook formulieren om geld op te nemen, zonder dat daarvoor een bon nodig was, zodat het in principe niet eens nodig was om hoe dan ook eerst zelf moeten te betalen. Maar dan moet ze later aan de belastingdienst aan tonen dat je het voor je huis gebruikt hebt en daar hadden wij geen zin in, dus hebben ze gewoon onze bonnen opgestuurd.



Ik hoop voor jullie dat het vanaf nu dan wel goed gaat. Lijkt me zwaar irritant…verhuizen is al zo lekker ‘goedkoop’.

En hoe gaat het nu :think:

Wij hebben er ook een half jaar op moeten wachten. En de rekening van de keuken zouden we ook opsturen, maar Superkeukens wilde de keuken niet leveren als we niet ter plaatse zouden betalen.



dus hier niks dan ellende gehad met dat bouwdepot en toch bij een bank afgesloten :think: :x