botervraagje..

Hoi allemaal,



welke boter gebruiken jullie op brood? Er zijn zoveel soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Toen ik nog borstvoeding gaf deed ik roomboter op brood (had toen niet zoveel reserves)maar dit is toch wel erg vet. Nu doe ik halvarine op brood. Ik vraag me toch echt af wat nou het voordeel van die andere boters is. Want als ik op de verpakking kijk zit er minder vet in halvarine dan in margarines, zelfs in de dieetvarianten. Waarom zouden die dan op de markt zijn?



Pffffffffft ik zie door de boter het bos niet meer. En waar is de keuze voor halvarine gebleven die ik neer zette?

Halvarine!

En die staat er idd niet bij!

Wij eten hier roomboter.

Alhoewel, mijn man en kinderen, ik eet bijna nooit boter.



De rest wat er te koop is, is echt troep en bestaat voornamelijk uit water.

Ikzelf eet sowieso nooit boter (vind ik erg vies), behalve roomboter op pannekoeken of wentelteefjes.

Laura en mijn vriend gebruiken wel boter, maar niet zo vaak. Bij ‘smeerbaar’ beleg zoals pindakaas, smeerworst, jam en dat soort dingen niet, alleen bij ander beleg, en dan nog alleen als we eraan denken en het in huis hebben. Dus uiteindelijk eten ze misschien 3 keer per week een boterham met boter.

Te weinig om nou echt een verschil te maken qua gezondheid. Nou, dan kiezen we gewoon voor de lekkerste, roomboter dus.

Ik gebruik Blue Band Idee met allerhande vitamines erin. En DHA en ALA voor de hersenen.

Ik heb hier halvarine van de lidl.

Ik let er niet op wat er in zit, dit omdat we nauwelijks boter eten.

Op beschuit of met een tosti maar verder niet.



Roomboter hebben we ook in huis, hub eet dit graag met een croissaintje op zondag. Of als hij biefstuk wil bakken.

Wij zelf dieet light en de kinderen margerine

ik lust geen boter 8)



manlief en Isa hebben die gele van Becel, geen idee welke soort dat het is :think: …

Momenteel heb ik gewone Margarine, maar straks gaan we weer over op de dieet-versie ervan.

Ik heb altijd Becel Light.

roomboter. Margarine en halvarine zijn afvalproducten die echt enorm bewerkt zijn met troep erin om de substantie zo te houden dat het niet te hard en niet te zacht is.

halvarine

met margarine bakken wij :shifty:

Halvarine op brood



En bakken met margarine

geen, maar dat staat er niet bij :mrgreen:

wij goede start van de bleu band.

Geen boter, zooo goor :sick: Man en kinderen dieet becel (die gele)

Ik ook geen boter maar dochter en vriend eten halvarine op brood.

wij hebben bona volle boter… en soms een groen met wit kuipje van de aldie… weet zo niet hoe dat heet…

hier geen, maar da’s meer uit luiheid :stuck_out_tongue: en om het feit dat ik altijd het broodje vermoord als ik boter erop smeer als we wel boter hebben hebben we roomboter en om vlees te braden hebben wij gewoon bak en braad

Man en kind halvarine.

Voor mijzelf Becel Pro-Activ.