Ik ben nu ong een maand bezig met een boterham, op zich ging het best goed.
Maar nu de afgelopen week een ramp.
Ze eet dus een boterham zonder korstjes.
Ik zit minimaal 3 kwartier voor die boterham en dan ook nog een bakje yoghurt, ik zit dus een uur aan tafel.
De boterham weigerd ze de laatste week dus onzettend erg.
Sop hem dan in de Yoghurt maar daar trapt ze dus een paar x in en daarna ook niet meer natuurlijk.
Ik heb niet elke dag tijd om een uur aan tafel te zitten.
En als ze weigerd ik kan toch niet dwingen ?
Kan ik ook iets anders geven in de middag ? ( een fles is geen optie die wil ze niet )
Dat ik bijv 4 x in de week brood doe ofzo.
Pap geven? Ik ben ook 3 kwartier bezig met een boterham. En een half uur later krijgt ze nog een fles.
@Paikea wrote:
Pap geven? Ik ben ook 3 kwartier bezig met een boterham. En een half uur later krijgt ze nog een fles.
Kun je gewoon in de middag een bordje pap geven dan ??
Dacht echt dat bordje pap voor de ochtend was ?
Heeft ze op het moment ook last van tandjes? Bij onze meid gaat het eten de laatste week ook wat minder. Vooral met brood heeft ze nog wel eens de neiging om hardere stukjes uit haar mond te halen, terwijl ze anders twee boterhammen binnen no-time op heeft. Ze krijgt er meerdere tandjes tegelijk bij, dus ik denk dat het daar aan ligt. Zal straks wel weer beter gaan, hoop ik.
Nee heb niet het idee dat ze met tandjes bezig is.
Jippie, hoe snel heeft jou dochter die 2 boterhammen op dan ?
Ongeveer 15-20 minuten doet ze nu over twee boterhammen. Maar in het begin ging het natuurlijk ook niet zo snel en toen kreeg ze er maar eentje. Dan zat ze ook tijden te kauwen. Maar drie kwartier is natuurlijk wel erg lang…
Ja indd vind 3 kwartier ook erg lang vooral als je elke dag een uur aan tafel zit.
Heb ook niet altijd tijd daarvoor en zin moet ik eerlijk zeggen.
Terwijl ik niet echt kleine stukjes in der mondje stopt maar ze laat het gewoon in der mondje zitten de laatste week, en knabbelt niet echt.
Dan denk ik dat ie op is wil er een nieuw stukje instoppen dan zit heel der mondje nog vol.
Dus daarom vraag ik me echt af wat je anders kunt geven, dat ik bijv afwissel.
hier geef ik s’middags een bord pap, dat zou dus ook een optie zijn.
Pap is niet persee voor de ochtend.
Amy krijgt s’morgens een fles met rijstebloem erdoor heen en dan s’middags rijstebloem.
Vind 3 kwartier ook wel erg lang voor 1 boterham.
45 min is idd wel erg lang… maar waarom de boterham opeten als ze niet meer wil?
Kinderen geven zelf aan wat genoeg is en misschien heeft ze op dat moment eigenlijk wel genoeg ?
Hier in het begin een kind wat twee boterhammen at maar na verloop van tijd wilde hij ook niet meer. Ik heb er nooit moeilijk overgaan dan idd maar pap of een extra fles.
Succes gr loes
@dyfaine:Ikwil graag dat ze die boterham op eet omdat ze daarna ook geen fles meer wil, ze krijgt wel nog een klein beetje Yoghurt na de boterham zodat ze toch aan der hoeveelheid zuivel komt.
Maar ik geef de afgelopen 3 dagen bordje pap ( bambix ) omdat ze spruw heeft, en is der mondje al gevoeliger, en dan een boterham geven vind ik zielig.
Dus even wachten dat die spruw weg is, en dan probeer ik het weer eens.
Ik geef Jayden vaak crackers in plaats van brood… vindt hij veel lekkerder en daarin lijkt hij op zijn mama. CB weet het wel, heeft er nooit wat van gezegd. Nu moet ik wel zeggen dat hij al 4 tandjes had met 8 mnd en nu al 8, dus hij knabbelt die cracker ook wel makkelijk weg :think:
vind ze fruithappje lekker?
probeer dan eens een broodje met wat fruithap erop gesmeerd???
Ik heb er werkelijk van alles op gesmeerd…
Van Zoet tot beleg !!
heb je ook ander brood geprobeerd???
lichter of donkerder???
misschien vind ze het broodje niet zo lekker smaken…
maar als ze het niet eet dan zou ik gewoon een bord brinta ofzo geven
of bambix…
en dan over een tijdje maar weer een broodje proberen…al die frustraties leveren toch niets op.
succes
In begin kreeg ze Tarwe, toen zijn we overgestapt naar polderbruin omdat we dat zelf hier ook eten.
Wat voor brood geven jullie dan eigenlijk ?
hier ook een meiske wat weigert.
Ik geef haar nu al een paar dagen zelf de boterham en zowaar peuzelt ze hem helemaal op.
ze wil het dus gewoon zelf doen.
misschien is dit nog een optie.
Dat heb ik ook al gedaan, dan stopt ze helemaal NIETS in der mond.
Knijpt ze het helemaal fijn, of het gaat op de grond voor de hondjes.
Maar denk als de spruw over is, dat ik dan over stap naar lichter brood en kijk of dat werkt.
geef een bordje pap.
misschien gaat dat wel goed.
wat is nou goed voor een kind van 6,5 maand om op brood te doen.
Had gisteren pindakaas gedaan maar hoorde dat dat niet goed was.
Heb ik ff gegoogld en blijk dat dat dodelijk kan zijn door 1 of ander allergie, :shock: daar dus erg van.
Dus vandaar mijn vraag wat is wel goed leverpastei of???
appelstroop heel licht alles uitteraard.
@mariska_23 wrote:
wat is nou goed voor een kind van 6,5 maand om op brood te doen.
Had gisteren pindakaas gedaan maar hoorde dat dat niet goed was.
Heb ik ff gegoogld en blijk dat dat dodelijk kan zijn door 1 of ander allergie, :shock: daar dus erg van.
Dus vandaar mijn vraag wat is wel goed leverpastei of???
appelstroop heel licht alles uitteraard.
Op het CB vertelde ze mij dat pindakaas wel mag
En:
Smeerworst.
Appelstroop
Perenstroop
Smeerkaas
Rozebotteljam van roosvicee
Kaas
Boterhamworst
Zels chocopasta mag ( doe ik zelf niet )