Boterham met wat????

Riley krijgt van alles op brood.



Met 6/7 maanden zijn we eerst begonnen met alleen boter er op.

Daarna zijn we het langzaam gaan uitbreiden. We wilden eerst zijn reactie op brood zien, net als dat hij fruit kreeg, eerst de reactie, dan pas verder.

Hij kreeg roomkaas, want smeer kaas vind hij niet zo. Kipfilet heel soms.

Maar toch bleef het vooral bij boter, dit vind hij voor alsnog heerlijk.



Pindakaas vind hij wel erg lekker, dit blijkt ook onwijs gezond te zijn, we zijn hier pas gestart na zijn 1ste verjaardag ivm allergien.



Ik ben zelf heel bewust met voeding, en daarbij ben ik met links heel erg geholpen door Moriah.

rijpe avocado smeren op de boterham :thumbup:

vindt onze oudste erg lekker

humus idem dito



pindakaas zou ik niet snel voor kiezen maar dat komt omdat wij zelf en onze oudste ook voedselallergieen hebben. ik ben bang dat hij op pinda’s zal reageren. als er geen allergieen in de familie zitten kun je het wellicht proberen.

@Lune wrote:

Juist geen smeerkaas of worst, hartstikke ongezond.

Een beetje roomboter is al prima als ze nog zo klein zijn. Wil je er wel wat op smeren kun je beter kiezen voor bijv zachte geitenkaas of roomkaas.




Onze KA van het CB raadde roomboter dus af wegens verkeerde vetten :think: .

Maar fijn dit topic, vind het toch wel interessant de link die je gaf met alternatieven voor smeerkaas en worst (wat iedereen eigenlijk als eerste optie geeft, maar van smeerworst krijg ik zelf al pukkels van hier tot Tokyo :oops: ).

Appelstroop is inmiddels wel afgekeurd hier :lol: … meneer kreeg er de rillingen van zo vies zoet vond hij het.

Hee dragon, wat een variatie in beleg :thumbup:

Femke moet het nog met smeerkaas en -worst doen en soms appelstroop.

Weet natuurlijk niet wat ze er op het kdv opsmeren :wink:

Maar hier nog geen ander zoet beleg hoor. Kan altijd nog.

Binnenkort misschien wel eens gewone kaas proberen.

Smeerkaas trouwens geen light maar de naturel van de goude kuip :mrgreen:

Hier zijn we ook gestart met smeerkaas en -worst. Vervolgens appelstroop geprobeerd en dat vind ze ook heerlijk. Ik probeer de smeerworst max. 1 a 2 keer per week te geven. Verder heb ik al een paar keer kwark met geprakte aardbeitjes op brood gedaan. Vandaag met een vleugje kaneel erover. Vond ze heeeerlijk! :thumbup:

Ik ken de verhalen over de kaas en worst, dus ik probeer gewoon zoveel mogelijk te varieren. Maar als het echt super schadelijk zou zijn zou het CB het toch niet adviseren om ermee te starten lijkt me… Maar goed, een beetje voorzichtig er mee doen kan natuurlijk geen kwaad. :think:

Lars is begonnen met een broodje appelstroop en jam. Nu eet hij ook wel worst en kaas. Het is maar net wat we in huis hebben…

Ik ga niet lezen wat allemaal zo ongezond is. Dan blijft er vast niet zoveel over wat verstandig is om te eten.