Ymke eet tussen de middag lekker een boterham met boter en beleg. Dat gaat heel goed… In zoverre… Als er maar appelstroop op zit… Als er geen appelstroop op zit, sabbelt ze even op het stukje brood, spuugt het uit, houdt haar mond stijf dicht en gaat met haar bord gooien… Als ik dan appelstroop op haar boterham doe, dan smult ze de boterham binnen no time op…
Overigens eet ze het ook als er niets op zit… In de ochtend krijgt ze altijd een halve kale boterham.
Tot afgelopen week kreeg ze ook smeerkaas, maar dat wil ze dus echt niet meer… Smeerworst wil ze ook niet, gewone kaas uit de magnetron ook niet…
Wat geven jullie kindjes van nog geen 1 op hun boterham?
Is het erg dat ze alleen maar appelstroop krijgt???
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Hoi
Zover ik weet is appelstroop juist ook heel gezond (veel ijzer) dus ik zou het lekker blijven geven :thumbup: .
Jasmijn krijgt smeerkaas of smeerleverworst op brood. 1 keer heb ik appelstroop gegeven maar dat vond ik zo’n troep geven. Ze lustte het overigens wel .
Ik zou idd gewoon de appelstroop blijven geven. Misschien lust ze het over een tijdje in 1 keer wel.
En wat doet ze als je stukjes brood op haar bordje legt waar smeerkaas en appelstroop gemixt opzit. Ik bedoel dus een paar stukjes met stroop en een paar met smeerkaas. Vist ze dan die met stroop ertussenuit :think: ?
Ja… Ze eet dan alleen de broodjes met appelstroop… Als ze per ongeluk eentje met smeerkaas in haar mond stopt dan spuugt ze die uit en weigert ze verder te eten…
Is het niet erg dan dat ze maar zo eenzijdig broodbeleg krijgt?
smeerkaas is ook smerig :mrgreen: Als de rest van de voeding genoeg afwisseling heeft, lijkt me dit geen probleem hoor. Zoals gezegd: appelstroop is juist erg gezond! Misschien eens voor de gein een perenstroop proberen?
hey je moet eens de stroop van bert en ernie proberen is ook heel lekker voor de kinderen… kyara is ook ook zo’n moeilijke eter… eet ze wel fruit?? want dan kan je bijvoorbeeld proberen banaan op het brood te doen… dat werkt vaak ook heel goed…maar stroop is echt heel gezond… dus kan zo wie zo geen kwaad… ik deed toen ook wel eens iets van jam erop…
groetjes eveliene
Als het nu iets anders dan siroop was geweest had je wel een probleempje gehad, maar het is zoals anderen zeggen hartstikke gezond.
Zolang ze met de rest van haar eten wel gevarieerd is, zou ik me geen zorgen maken en haar op brood geven wat ze wil.
Mischien is het een fase :-*
HIer gaf èn geef ik nog altijd veel appelstroop. Dan weet ik zeker dat ze
het brood opeet! Net als pasta, smeerworst en smeerkaas en jam.
Kaas en worst probeer ik voorlopig niet meer, want dan eet ze alleen
het beleg op en niet meer het brood. :lol:
Je hebt overigens vele soorten stroop dus dan kan je variëren
(fruitstroop, perenstroop, appelstroop)
Hoi,
Jorrit eet jam ( abrikoos, aardbei ), pasta en stroop van cereal/zonnatura.
Smeerkaas, boter, boterhamworst en morgen probeer ik zoutarme kaas.
Ook een droge boterham gaat er met smaak in :mrgreen:
maar wat gaat er niet met smaak in bij Jorrit :roll: :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Chico.
Beetje laat antwoord :oops: , maar ik geef ook wel eens sandwichspread. Lijkt me ook wel gezond.
…
Peter eet ook alleen maar “appiestroop” en wil daar dan nu tegenwoordig nog wel eens een plakje kaas bovenop (is ook erg lekker, eet ik zelf ook)
Verder snoept hij soms van het broodje hagelslag van zuslief. Maar verder eet hij niks anders.
Bij opa en oma wil hij nog wel eens zelfgemaakte bramenjam van oma op brood. Die is dan ook super lekker en bordenvol fruit.
Maar t lijkt me geen kwaad kunnen hoor, Peter is al 2 en eet dus al een jaar zo ongeveer chronisch appiestroop :mrgreen:
pindakaas?