Borstvoedingspoep uit kleding

Mika had een spuitluier. Hij is erg verkouden en de poep was dan ook groen…

Ik pak hem op en op een of andere onverklaarbare manier is het op mijn shirt gekomen. Ik shirt in de was gedaan en na het wassen weer aangetrokken. Maar er zaten dus vlekken op. Na even denken kwam ik erachter dat de vlekken precies op de plek zitten waar de poep zat.



Maar hoe krijg ik dit er nou uit??? :think:

groene zeep… ossegal… kun je es proberen… werkt hier altijd… alleen ben ik zelf een beetje lui soms en laat ik het liggen… dan zit de vlek er zo lang in dat ie er niet meer uit gaat… :frowning:

Biotex en uikoken. Is soms het enige wat helpt

Bv poep altijd in KOUD water leggen!!!

Heet brandt het in!

Ik gebruik ossegalzeep en leg het even in de wipp express.

Damn de wasmachine in gewone temp. en het is er altijd uit!

Dus direct in KOUD water!

V@nish Oxi spullie, in dat roze potje… 6 uurtjes inweken in wat water (echt waar, de witte rompers zijn hier nog nooit zo wit geweest, óók de bv poep ongelukjes en die kunnen ernstig zijn :sick: :mrgreen: ), dan in de wasmachine met voorwas et voila… zo goed als nieuw! Ook voor bonte was, en ook op 30 graden geen probleem.






  • :shock: … ik klink net als de “It’s amaaaaaazing Mike”… :oops: *

@renzosmam wrote:

Bv poep altijd in KOUD water leggen!!!

Heet brandt het in!

Ik gebruik ossegalzeep en leg het even in de wipp express.

Damn de wasmachine in gewone temp. en het is er altijd uit!

Dus direct in KOUD water!




ik heb een tijdje geleden dezelfde vraag hier gesteld en ook dit als antwoord gekregen en echt, het werkt super !!!



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=45950

Ossegal ga ik halen, de rest is in huis.



Dus we gaan aan de slag tot het eruit is! :mrgreen:

mickey…lotte heeft erg vaak van die spuitluiers en dan hangt ze tot haar nek vol, de kleren dus ook en ik spoel ze uit in koud water, wrijf ze in met ossegalzeep en laat dat een tijdje liggen en spoel het dan uit met warm water en meestal zijn de vlekken dan al weg. Of als ik bijna moet wassen dan laat ik het gewoon liggen met de ossegalzeep erop en steek het mee in het machien. :thumbup: :thumbup:

hier verdween echt alles met vanish vloeibaar dat je er voor het wassen op kan smeren

Je hoeft er niks speciaals op te smeren oid. Gewoon na het wassen even in de buitenlucht hangen (liefst in de zon, maar ja…waar die nu is?;-))



In ieder geval: borstvoedingspoepvlekken gaan er gewoon met (zon)licht uit.

Katoenen luiers met vlekken na het wassen gaan ook gewoon de zon in: it’s amaaaaaazing…hihihi



Met zon zijn vlekken binnen een uurtje weg. Zonder zon duurt het langer, maar ze lossen uiteindelijk wel op.

Ik laat alles ff weken in Vanish… dan is alles brandschoon.