Na 4 jaar en 3 1/2 maand zijn we hier nu definitief gestopt met de borstvoeding. Ik wilde mijn dochtertje laten bepalen wanneer de tijd daar was. De laatste maanden uiteindelijk toch zelf initiatieven genomen om de borstvoeding af te bouwen. Maar we kwamen er samen steeds wel uit. Het mooie (en soms ook moeilijke) van deze leeftijd is dat dingen bespreekbaar zijn. Zelf was ik er de laatste tijd een beetje klaar mee. Kreeg ook het idee dat mijn dochtertjes zich meer vast wilde houden aan het ritueel dan aan de borstvoeding op zich. Daar hebben we nu een alternatief voor gezocht.
We kunnen terugkijken op een mooie bijzondere periode. En ook al had mijn dochtertje als het helemaal alleen aan haar gelegen had misschien nog wel een half tot een jaar doorgegaan. Heb toch het idee dat het afbouwen heel natuurlijk is verlopen.
Voor jullie…ik vind het zéér bewonderingswaardig!
Wauw, 4,5 jaar… mooi ook, dat jullie het erover gehad hebben… :inlove: en haar zelf hebt laten beslissen… 8)
Echt heel knap
respect hoor
en kus voor de ongetwijfeld toch even moeilijke beslissing :-*
Kleine meisjes worden groot en een nieuwe periode breekt aan. Jullie hebben het samen heel lang volgehouden hoor!
wow baukje, echt fantastisch. Wat zul je trots zijn als je terugkijkt op de bv-periode hè? En wat leuk ook dat je dochtertje zich dat later nog zal kunnen herinneren .
Maar wat een raar idee dat jij niet meer voedt, ha ha. Ik ken jou niet anders dan met je dochtertje aan de borst, dus als je het goed vindt moet ik ook even wennen hoor :mrgreen: .
staande ovatie
wauw!! :inlove:
En succes met mischien af en toe toch even wennen dat deze periode nooit meer terug komt.
Jee, wat bijzonder dat je het met haar hebt kunnen overleggen en dat ze het zich wellicht zal kunnen blijven herrinneren.
Goed gedaan hoor. :thumbup:
Achteraf gezien is het eigenlijk heel gemakkelijk gegaan. Van het weekend had ik wel wat last van stuwing, maar dat lijkt nu weer over. Bregje heeft nog maar 1 keer om de borstvoeding gevraagt maar verder dus helemaal niet meer. Zelf mis ik het ook niet. Ik was er gewoon aan toe de periode af te sluiten en kan nu terugkijken op een mooie periode. Schijnbaar was bregje ook toe aan deze stap maar had ze enkel een klein duwtje in de goede richting nodig.
Het enigste is dat ze nu op dagelijks een klein beetje yoghurt na helemaal geen melkproducten meer heeft. Gewone koemelk heeft ze nooit gedronken, jogo of zo vind ze ook niet lekker. En dat ene plakje kaas in de zoveel dagen zet natuurlijkook niet veel zoden aan de dijk.
4,5jaar
Knap hoor!
Over dat zuivel zou ik me niet al te druk maken: ik heb nooit melk gedronken(vond het gewoon vies) en at ook alleen zelden een yoghurtje of zo - en toch ben ik ‘groot’ geworden Mocht je er wel over inzitten, dan is het misschien een idee om als ontbijt een muesli of cornflakes te geven, zo krijg je ongemerkt toch melk binnen
Heel erg knap en veel respect van mijn kant.