Borstvoeding weer op gang brengen

Ik ben even benieuwd of jullie hier iets van weten. Ik heb namelijk gehoord dat wanneer je borstvoeding hebt afgebouwd, je de borstvoeding ook weer op gang kunt krijgen. Dit zou kunnen tot een paar maanden na de geboorte…is dit zo of is het onzin?

Mijn dochter kon de eerste weken niet aan mijn borst drinken, ze pakte te tepel niet goed waardoor ze niet genoeg binnenkreeg. Ze bleef hierdoor maar afvallen en was alleen nog maar aan het huilen. Ik ben toen begonnen met kolven en gaf haar zo elke voeding. Na de kraamtijd kwam ik erachter dat het volledig kolven en alles wat daarbij komt nogal wat tijd in beslag nam. Vooral omdat ik ook een zoontje rond heb lopen van 3,5 jaar oud.

Ik had zó graag gewoon borstvoeding willen geven, maar dan uit mijn borsten.

Nu wil ik bovenstaande zó graag geloven en het nog één keer willen proberen. Het op gang brengen van de BV en kijken of ze nu de borst wél goed pakt…

groetjes Conny

Er zijn hier wel moeders die gerelacteerd hebben, maar weet zo even niet hoe die heten, misschien komen ze zich hier nog wel melden.

Vlinder heeft het gedaan met succes! :thumbup:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=63581

Hoi Conny,



Wat ontzettend jammer dat het voeden niet is gegaan zoals je had gehoopt :frowning: Het is inderdaad mogelijk om de melkproductie weer op gang te brengen nadat je bent gestopt. Om het zo goed mogelijk te laten slagen, zul je daar echter wel de nodige tijd en energie aan moeten besteden. Op http://www.borstvoeding.com kun je deze informatie vinden over relactatie: Bv.com-Relactatie. En hier op diezelfde site een ervaringsverhaal: Bv.com-verhaal van de week: relacteren.

De Vereniging Borstvoeding Natuurlijk schrijft er dit over: VBN-relactatie en Borstvoedingorganisatie LLL geeft het volgende aan: LLL-Relactatie.

Kun je hiermee uit de voeten?



Groetjes van Yvonne

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er meteen mee aan de slag!

Gisterenavond heb ik Maaike toen ze wat onrustig en hongerig was even aangelegd en ze begon meteen driftig te zuigen.

Toen ze na een tijdje de tepel losliet zag ik allemaal kleine druppeltjes uit mijn tepel komen. Ik kon het niet geloven, na 7 weken nog!

Ik hoop dat het gaat lukken met relacteren.



groetjes Conny

@connyboers wrote:

Gisterenavond heb ik Maaike toen ze wat onrustig en hongerig was even aangelegd en ze begon meteen driftig te zuigen.
Wat fijn dat je dochtertje zo enthousiast is, helemaal super :thumbup: :smiley:

Blijf je zelf wel alert op de juiste manier van aanhappen/aanleggen? Door je kindje op de juiste manier aan te leggen (buik tegen buik, hoofdje en rugje in een rechte lijn zodat ze haar hoofdje niet hoeft te draaien om bij je borst te komen, neusje tegenover de tepel, hoofdje bewegingsvrijheid geven zodat ze deze zelf iets achterover kan doen, mondje goed wagenwijd open met een iets uitstekend tongetje en als ze aan de borst ligt haar lipjes naar buiten gekruld) zal ze de borst goed kunnen leegmasseren. Daarmee stimuleert ze je melkproductie optimaal. Bovendien kunnen door correct aanleggen pijn en kloofjes worden voorkomen.

Als je vermoedt dat ze niet helemaal goed is aangelegd, kun je haar voorzichting van de borst halen door je pink in haar mondhoek te leggen. Zo wordt het vacuüm verbroken. Leg haar daarna rustig opnieuw aan.

Kijk ook eens naar je tepel als deze na het voeden uit het mondje van je baby komt; je tepel hoort dan mooi rond en roze te zijn. Ziet het er anders uit, bijvoorbeeld wit, afgeplat of met een randje erover dan is het aanleggen niet helemaal goed gegaan. De baby moet niet alleen de tepel, maar ook een groot gedeelte van de tepelhof in haar mondje hebben (je geeft immers borstvoeding, geen tepelvoeding :wink:).



@connyboers wrote:
Toen ze na een tijdje de tepel losliet zag ik allemaal kleine druppeltjes uit mijn tepel komen. Ik kon het niet geloven, na 7 weken nog!

Ik hoop dat het gaat lukken met relacteren.


:smiley: Dat klinkt goed :thumbup: Heel veel succes!



Groetjes van Yvonne

Heb je al eens gegoogelt op relacteren? Volgens mij staat er op de site’s van de diverse borstvoedingsverenigingen en andere borstvoedingssite’s genoeg informatie.