Ik wilde ook over een min beginnen. Hier wat info, wel interessant vind ik. Bijzonder hoe onze gedachtengang veranderd. http://www.borstvoeding.com/aanverwant/maatschappij/borstvoeding-in-de-geschiedenis-van-westeuropa-1.html
Als mijn 2de straks geboren wordt is de baby van schoonzus 3 maanden ouder, ik zou in uiterst geval (oppassen en weigert fles bv) best elkaars kind willen voeden.
Maar dat gaat iet gebeuren want mijn man moet er niet aan denken.
Toen ik Na voeding ging kolven hield ik altijd over, ik heb het toen aan een stel gegeven met prematuur tweeling. Op het d&v forum werd daar heel veel ingezet.
En mijn dochter heeft vorige week met gebrek mijn nu te weinige voeding een vers flesje wat een vriendin voor haar had na gekolfd gekregen.
Haar zoontje is van juni, Luna zat bij haar op schoot en ging meteen zoeken. ( haar zoontje ook bij mij).
Ik had geen extra melk mee,zou maar even weggaan liep uit… Nou ja dan maar zo.
Ik had eerst ook al gezocht, maar kon ook niks vinden.
@ koda: Waarom heeft je man er moeite mee? Het is het kindje van zijn zus? Ik zou zeggen het is toch mijn lichaam en jijzelf bepaalt dan toch of je je neefje/nichtje voed als zijn/haar moeder het ook goed vind. Zo zou ik er tegenover staan iig. Na vragen vind hub het dus niet zo raar als ons eigen kind nog maar genoeg heeft.
als het van mijn zus zou zijn zou ik het zeker overnemen. bij iemand die ik niet ken zou ik er heel goed over na moeten denken… maar waarschijnlijk liever borstvoeding van een onbekende dan flesvoeding.
Ik zou nooit BV van een onbekende aan mijn kind geven. Via BV kunnen allerlei virussen overgedragen worden zoals HIV en hepatitis. Daarom alleen al zou ik het niet doen.
Indien het een bekende was, zoals mijn zus dan zou ik er misschien wel over denken omdat ik dan zou weten of ze echt gezond zou zijn. Maar van een ander, nee…
@MamaMY wrote:
Ik had eerst ook al gezocht, maar kon ook niks vinden.
@ koda: Waarom heeft je man er moeite mee? Het is het kindje van zijn zus? Ik zou zeggen het is toch mijn lichaam en jijzelf bepaalt dan toch of je je neefje/nichtje voed als zijn/haar moeder het ook goed vind. Zo zou ik er tegenover staan iig. Na vragen vind hub het dus niet zo raar als ons eigen kind nog maar genoeg heeft.
Nee het is het kindje van zijn broer, dus ook zijn schoonzus. Hij heeft er denk ik vooral moeite mee als ons kindje bij schoonzus zou drinken.
Melk van een vriendin of familielid, dus iemand die ik goed ken, zou ik zo aannemen als ik het nodig had. Graag zelfs.
Van een onbekende zou ik het via het meodermelknetwerk doen. Via het mmnetwerk heb ik zelf ook een half jaar voor een ander kindje kunnen kolven.