even een vraagje, ik geef borstvoeding aan mijn zoontje van 6 weken dit gaat erg goed! :dance:
Ben afgelopen weekend begonnen met kolven zodat hij vast kan wennen aan het flesje en mama ook eens iets langer weg kan ook dit gaat goed en zoonlief heeft totaal geen problemen met het flesje.
Nu ga ik binnnenkort een avondje uit waar ik niet kan kolven, hoe los ik dit op?
Want normaal kolf je op de tijd dat er gevoed wordt.
Betekend dit dan nog dat ik niet langer weg kan en altijd op die tijd moet kolven?
hoe doen jullie dit?
alvast bedankt voor de reacties.
Als je een voorraadje hebt kan je die voeding laten geven uit flesje en kolf je het eerst deels af en leg je de baby bij het eerstvolgende voedingsmoment weer normaal aan.
Hier leveren werken en dagen weg wel dipjes in de productie op.
Hallo,
bij een avondje uit kolf ik gewoon zodra ik weer thuis kom. dan heb ik dus ook een voeding (of een kolf) overgeslagen. heb dan wel dikke borsten en soms sneller lekkages. ik neem dan ook extra pads mee (zoogcompressen dus, maar vind dat zo’n verschrikkelijk woord). volgens mij niet zo heel erg mits je het maar niet al te vaak doet. dan kan je produktie teruglopen. dus geniet lekker van je avondje uit zou ik zeggen!
Ik heb regelmatig op een toilet zitten kolven destijds, en denk dat ik dat nu weer zou doen…
Ik weet hoe stuwing voelt, en dat risico ga ik echt niet lopen!
@Tweet wrote:
Ik heb regelmatig op een toilet zitten kolven destijds, en denk dat ik dat nu weer zou doen…
Ik weet hoe stuwing voelt, en dat risico ga ik echt niet lopen!
hier ook, en als het schoon kon bewaarde ik de melk, en anders gooide ik het weg
Ik ook inderdaad, nam de kolf altijd mee, je staat er soms versteld van waar je allemaal kunt/mag kolven! Altijd proberen, en als het ‘legaal’ kan, dan inderdaad even op de wc kolven en weggieten, dan gaat het niet/minder ten koste van je productie. Tegen de tijd dat ik kolfbeurten wel eens over kon slaan was Ralf inmiddels al ouder dan een half jaar.
Succes!
Hoi,
ik zou voor dat je weg gaat proberen zo veel mogelijk je kindje te voeden en als die echt over loopt van de melk kan je je borsten een keer goed leeg kolven voor je weg gaat.
Mocht je nou toch last van je borsten krijgen als je weg bent dan kan je op het toilet eventuele pijnlijke plekken wegmasseren of met de hand afkolven in een stuk toiletpapier. Probeer niet te lang door te lopen met een pijnlijke plek (ik weet uit ervaring dat het zeer kan doen als je te lang niet voedt) en dit zelfs een b.o. kan worden en daar zit je niet op te wachten.
Veel plezier met je avondje weg!!!