Borstvoeding staking??

Lars wil al een paar dagen bij (een aantal) voedingen slecht drinken, het wordt dan krijsen en boos worden. Het enige dat dan helpt is hem op de arm nemen en rond lopen. Af en toe weer eens proberen en dan zo ineens drinkt hij weer. Ik vind dit ontzettend vermoeiend omdat het voeden wel anderhalf uur duurt. Morgen bel ik de huisarts omdat het misschien spruw is. Als dit geen spruw is dan ga ik de bv afbouwen want ik heb geen zin in deze strijd. Ook wil lars meestal om de 2 a 3 uur weer drinken. Ik heb wel melk genoeg want als ik er een beetje met de hand uit druk dan spuit het er soms met een straaltje uit.



Tips? :cry:



Snoepje

Om de 2 a 3 uur drinken is volgens mij heel normaal op deze leeftijd?

Heeft lars misschien last van zijn oortjes. Dat was bij mijn dochter in het eerste jaar weleens de reden dat ze niet liggend wilde drinken. Als ik haar dan rechtop voedde (en dan nog bij voorkeur terwijl ik rondliep) ging het goed. Misschien iets om in de gaten te houden.

Spruw zou inderdaad ook de oorzaak kunnen zijn van onrustig drinken.

Heel frustrerend als ze zo doen



Er kunnen verschillende oorzaken zijn als je kindje opeens staakt. Kijk maar eens naar het tweede lijstje hieronder:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/zuigelingenstaking_een_overzicht.html



Het kan dus idd spruw zijn. Heb je tekenen van spruw? (wit in het mondje, pijn bij het voeden)

Kijk ook eens hier:

http://www.ouders.nl/lacta/bv0353.htm



De meeste stakingen duren maar een paar dagen.

Denk eens na over de volgende dingen:


  • heb je oorontsteking en keelpijn uitgesloten?
  • heb je andere zeep/parfum/wasmiddel gebruikt?
  • is hij geschrokken tijdens het drinken?
  • komt je menstruatie er misschien aan? De melk verandert dan van smaak
  • komen er misschien tandjes door? Dat veroorzaakt pijn en kan tot moeilijk drinken leiden.
  • heb je anders gegeten? (andere smaak melk)
  • zijn er allergieen bekend in de familie? zo ja overleg dan op het CB om allergie uit te sluiten



    succes ermee!

Ik ga vanmiddag naar de dokter om het een en ander te bespreken. De assistente had het ook over te veel melk enz enz. We zullen zien.



Snoepje

Nou ik ben bij de huisarts geweest en ze heeft geconstateerd dat het toch spruw is. Nu heb ik een drankje dat ik in lars zijn mond moet doen en op mijn borst dus nu maar hopen dat hij weer lekker goed gaat drinken.



Moet ik trouwens het gekolfde melk weggooien?



Snoepje

wat heb je precies gehad?

Als het daktarin orale gel is kun je die beter niet op je tepel smeren, maar hiervoor gewone daktarin creme halen bij de drogist. Dun smeren na elke voeding. (De gel plakt teveel, daardoor gaat het broeien en dat is niet fijn voor je tepels)



Gekolfde melk kan spruw bevatten en opnieuw voor besmetting zorgen. Als je de melk dezelfde dag nog gebruikt is het niet zo’n probleem, maar als je hem langer bewaart kun je hem het beste voordat je het geeft tegen de kook aanbrengen en dan weer laten afkoelen.



succes ermee, hoop dat het snel over is

Wij hebben zojuist ook weer spruw gehad, veroorzaakt door besmette gekolfde melk die uit de diepvries kwam :wall: . Dus óf weggooien, óf de tip van Floor opvolgen, anders blijf je besmetten. Sterkte!

Ik denk dat je Nystatine gehad hebt (hebben we dezelfde huisarts? :think: ). Dat vond Leonie SMERIG! Ik heb eventueel nog wat Daktarin gel over, hebben? Ik kreeg een recept op aanvraag, eigenlijk wilden ze het niet geven. Maar ik heb niet zo veel gebruikt, volgens mij ligt er nog een hele tube.

O wat vervelend voor je. Maar afbouwen van borstvoeding wil niet zeggen dat je daarmee ook het probleem de wereld uit helpt. Mijn dochter was een weigeraartje, maar die dronk dus fles op dezelfde manier. Krijsen en boos als ik probeerde te forceren. Wat hielp was accepteren dat ze in stukjes dronk. Naarmate ze ouder werd werden de stukjes groter, tot ze de fles in twee keer met ongeveer een half uur, drie kwartier ertussen leeg dronk. maar dat was zeker na zes maanden pas. Op een gegeven moment kreeg ik door na hoeveel tijd het zin had om weer te proberen. Na de eerste dronk eigenlijk pas na een kwartier. Dan deed ik ondertussen even iets anders, en dan voedde ik weer verder, dan dronk ze weer 20 cc of zo en dan hoefde ze even niet meer etc. etc. Hoe makkelijker ik hiermee was, hoe minder last ik ermee had. Maar zeker 's nachts vind ik een jochie dat in eemn kwartier a twintig minuten een borst leegdrinkt wel een hele luxe.