Borstvoeding op verzoek; ik herken de signalen niet!

Hallo allemaal,

Mijn baby is nu 5 weken oud en ik geef borstvoeding. Ik gaf in principe zo’n 8 voedingen per dag. Volgens het consultatiebureau moet er minimaal 4 uur tussen de voedingen zitten en moet ik 6 a 7 voedingen op een dag geven.
Op internet lees je juist dat je moet voeden op verzoek en je juist niet moet letten op de klok.
Hier word ik erg onzeker van.

Het grootste probleem: mijn zoontje heeft erg veel last van darmkrampjes waardoor hij overdag veel wakker is en heel veel huilt. Daardoor herken ik geen hongersignalen en weet ik niet of hij honger heeft.
Ik twijfel steeds of ik de borst moet aanbieden of niet; ik merk ook geen verschil of hij het wil of niet.
Hij hapt altijd net zo gretig naar de borst omdat hij erge zuigbehoefte heeft.

Te veel voeden geeft geen goed gevoel omdat hij dan weer meer last krijgt van krampjes (denken wij);
Voeden op verzoek; soms is hij zo overstuur dat we hem ook niet goed weten te troosten…

En daarnaast… hoe lang per borst? Mijn zoontje blijft altijd net zo gretig sabbelen dus hij heeft ook niet heel duidelijk aan dat hij genoeg heeft…

Iemand tips? Ervaring?

Hey beste Chertje

Ik heb al mijn kinderen borstvoeding geven van 0 tot 2 jaar oud ik deed alles op gevoel als een van de kinderen mijn het gevoel gaf hij of zij wilt de borst mochten ze het altijd al was het alleen om te troosten er is niks beters dan mama’s warme borst geeft veel troost geborgenheid en het stilt natuurlijk voor bruikgrapjes wil het nog wel eens goed helpen om de kleine op je arm te laten liggen met je hand op zijn of haar buik en heen en weer te wiegen maar wat ook wil helpen is tegen de klok met je duimen over de binnen kant van de voetjes te cirkelen dat stimuleert de darmen om echt te poepen en natuurlijk warmte helpt altijd bij buikkrampen net als bij ons zelf een kruik of mama’s hand of papa’s handen kunnen ook echt wonderen doen maar over de voeding en het consultatiebureau heb ik maar 1 tip doe wat je instinct zegt wil je je baby de borst geven van binnen op het moment dat hij zij huilt doe dat dan tenslotte zitten die 2 melk fabrieken er niet voor niks je weet pas dat je te laat ben voeden bent als je borsten stuwen en je baby er niet aan zit :joy: maar dat merk je vanzelf mijn tip luister naar je moeder instinct
En nog wat onthou wat je zelf eet
Eet je namelijk pittig kan de kleine ook last krijgen van krampjes en over hoe lang voeden ik deed het net zoo lang tot de borst leeg was of 1 van de kids gewoon in slaap viel met de tepel in de mond en zitten ze vast gezogen gewoon je pink langs je tepel halen komt er wat lucht bij plopt die zoo weer los :sweat_smile: