Borstvoeding na operatie

Ik word binnenkort geopereerd en kies voor een ruggenprik.

Lijst met medicijnen die gebruikt gaan worden heb ik gekregen van het ziekenhuis en via een lijst die ik hier gevonden had bekeken of het allemaal kon met borstvoeding, en daar zitten geen 'probleem’gevallen bij.

Ik ben geen kolf type en wil dus als ik weer op zaal ben en de kleine man heeft er behoefte aan hem BV geven…volgens mij moet dat niet schadelijk zijn (zolang de medicijnen op een veilige lijst staan).

En wat ik me bedacht is dat iemand die een keizersnede heeft ondergaan (via ruggenprik) en kiest voor BV dit dan ook gelijk kan geven, of heb ik dat mis?

Ligt er aan wat voor narcose je hebt.

Ik heb 2x een KS gehad en bij de 1e was dat gewoon een ruggeprik (had al een ruggeprik tijdens de gewone -ingeleide- bevalling, maar omdat die niet vorderde werd het uiteindelijk een KS).

Toen ik weer op mijn kamer was, mocht ik ons ventje gewoon aanleggen (was wel 3 uur na de KS).

Bij de 2e (geplande) KS ging het met de ruggenprik niet helemaal lekker en werd ik helemaal onder narcose gebracht… ik mocht toen de eerste 6 uur niet aanleggen ivm met de narcose in mijn lichaam.

Maar in het ZH zullen ze je toch wel goed kunnen informeren daarover?

Alvast succes en een goed herstel!!

Ow, te snel gereageerd en niet goed gelezen :shifty:

Je krijgt dus verdoving dmv een ruggenprik.

Ja, dan zou je er denk ik wel van uit kunnen gaan dat je meteen BV mag geven als je weer op je kamer bent…

Dank voor je reactie. Op de lijst stond ook het middel wat ze gebruiken voor de ruggenprik en die stond op de lijst als ‘veilig’…ik zocht ook meer een bevestiging hier, en vroeg me toen af of je na een KS ook meteen mocht aanleggen.

Kleine man heeft niet continu meer BV nodig, dus dat scheelt ook.

Bij mijn 2e heb ik een keizersnede met een ruggeprik gehad en hij mocht daarna meteen aan de borst.

Sterkte met je operatie!

toen ik nummer 2 nog voedde heb ik een ma + curettage gehad.

Ben toen onder narcose geweest.

Mocht weer voeden vanaf dat ik wakker en helder was.

Hij was toen echter ook al wat ouder en kon mij best een dagje missen en de bv, maar was hij kleiner geweest dan had hij vrijwel direct weer mogen drinken.

Kolven en weggooien is dus niet nodig.