Borstvoeding na de geboorte uit fles en live

Heeft er iemand ervaring in het geven van borstvoeding en borstvoeding uit een fles direct naar de geboorte? De rede waarom doet er nu even niet toe dat is een lang verhaal, maar ik wil graag weten of er een kans van slagen is…

Het zou moeten kunnen, al loop je wat risico op tepel-speen verwarring. Mijn eerste zoontje is in het zh geboren en daar controleren ze alles heel strikt. Dus werd hij na de bv gewogen en vervolgens met een flesje bijgevoed. Hij heeft 5 dagen gecombineerd moedermelk uit een flesje en live gedronken. En dat ging gewoon goed.

oh ik bedenk me dat het wel langer gecombineerd was, want ik liep spruw op in de kraamweek en heb daardoor veel moeten kolven en dat dus ook uit de fles gegeven, en af en toe live geprobeert. Uiteindelijk na 5 weken ben ik op fv over gegaan, maar dat was omdat we de spruw niet weg kregen en live voeden echt te pijnlijk was, er was echt geen tepel-speen verwarring.



ik weet natuurlijk niet wat je redenen zijn, maar het zou wel fijn zijn als je kindje de eerste paar dagen wel live kan gaan drinken, zodat hij de techniek goed door krijgt. Onze kraam adviseerde nl bij de de jongste om te wachten met de speen totdat hij het drinken aan de borst goed door had. Dat was na een dag of 3.

@MamaMaartje wrote:

Heeft er iemand ervaring in het geven van borstvoeding en borstvoeding uit een fles direct naar de geboorte?


Bedoel je fulltime kolven en dus permanent moedermelk aanbieden in een flesje of zou het de bedoeling zijn om tijdelijk moedermelk in een flesje te geven en dan overschakelen naar live voeden?



@MamaMaartje wrote:
De rede waarom doet er nu even niet toe dat is een lang verhaal, maar ik wil graag weten of er een kans van slagen is…


Als je daar behoefte aan hebt, mag je me eventueel een pb sturen hoor :slight_smile:

Marijne heeft 2 dagen live gehad, maar viel teveel af.

Toen zijn we overgestapt op fingerfeeding, terwijl ik aan het kolven bleef. Na drie dagen zijn we weer overgestapt op live voeden omdat de bv toen goed op gang was gekomen.



Ik vind fingerfeeding meer iets voor een overgangssituatie. Het is best een intensieve methode, 10 cc per keer, ik kolven, man voeden etc.

ik vraag me ook af waarom een fles en niet met een spuitje geven? In heb begin krijgen ze niet zoveel en dan heb je in elk geval geen last van tepel/speen verwarring…



grts patricia

Sean werd toen hij 3 dagen oud in het ziekenhuis opgenomen vanwege een te hoog bili-gehalte in zijn bloed. In het zkh kreeg hij FV, terwijl ik de dagen ervoor BV gaf. Dit kreeg hij om het bili-gehalte zo snel mogelijk omlaag te krijgen, met BV zou dat minder snel gaan en zijn toestand was kritiek. Hij heeft zo’n 4 a 5 dagen FV gekregen en daarna weer overgestapt op BV. Nou ja, ik heb ook nog bijvoeding moeten geven in de vorm van FV, omdat mijn productie door de stress omlaag was gegaan. Was trouwens nog wel zwaar hoor, want ik heb 3 weken moeten kolven, live voeden en een beetje FV gegeven. Hij kwam om de 3 uur en ik was met het hele voeden (kolven, live voeden en FV) een uur tot anderhalf uur bezig. Dus kon net anderhalf uur slapen voor dat hij weer kwam. Maar uiteindelijk is het gelukt.



Sean is morgen 8 maanden en ik geef nog steeds BV, dus ja er is nog kans van slagen!

jesse heeft ook fles en borst door elkaar gehad, na zijn geboorte dronk hij niet, begon hij te fladderen en dus moest hij suiker hebben, hij wilde niet dus dan maar in de vorm van FV. in het ziekenhuis heb ik vervolgens heftig gekolfd en hetzelfde als hier eerder gezegd, kreeg jesse eerst live, daarna wegen en daarna nog flesje BV. later thuis wilde hij ook niet lekker happen, hij verslikte zich steeds en had moeite met uit de borst drinken. Toen heb ik live voeden ook weer gecombineerd met kolven, tot iets meer dan 3 maanden, toen trok ik het niet meer, wat rainbow al omschrijft, constant bezig zijn met kolven en voeden en hier ook nog eens een meiske erbij die de kolf al op de juiste plek weet te plaatsen bij zichzelf… Na 3 maanden ging het niet meer, ik moest gaan werken en zou er echt aan onder doorgaan dat fulltime kolven… Al vind ik het wel jammer de 6 maanden nooit gehaald te hebben :cry: