Hoeveel borstvoeding moet ik nog geven?
Jasly is alweer 1 jaar en bijna 2 maanden,
Ik voed haar overdag nog 3 keer en snachts komt ze nog steeds,
Het afbouwen snachts gaat met heel veel moeite,
Maar iig krijgt ze overdag niet te veel borstvoeding?
Ik geef geen andere melkproducten alleen voor het slapen gaan pyamapapje, eerst hielp dat bij doorslapen alleen nu niet meer en heeft ze weer periodes wanneer ze weer een paar weken achter elkaar constant wakker word snachts om een slokje te drinken.
En nu drinkt ze pyamapapje omdat ze het lekker vind,
Verder drinkt ze sávonds een flesje thee en smiddags drinkt ze roosvicee of anders sap.
Maar krijgt ze nu niet te veel borstmelk?
Hoeveel borstmelk geven jullie als het kindje 1 is?
Alvast bedankt!
Groetjes Jeanette
Mijn kindje wil alleen 's ochtends nog, hij heeft verder totaal geen interesse meer. Ik vind dat zelf erg jammer als ik eerlijk ben.
Op het cb zeiden ze vorige keer tegen me dat een kindje van 1 300 tot 500 cc melkproducten mag, dus als je verder niet teveel melkproducten geeft lijkt het me geen probleem hoeveel je nu nog geeft. Heb je trouwens enig idee hoeveel er nog uit komt?
Bv kan volgens mij nooit slecht zijn om te geven.
Jammer dat ze niet doorslaapt. Daar kan ik je geen advies over geven, sorry.
Ze kan niet teveel moedermelk krijgen. Er is wel een maximum voor koemelk, omdat dat een dierlijk produkt is.
Op zich is het geen probleem dat ze zoveel bij jou drinkt nog, tenzij jij dat zelf vervelend vindt. Vooral 's nachts zal dat zijn lijkt me. Als je daar wat aan wilt doen, kan ik je het boek van Elizabeth Pantley aanraden, Lekker slapen zonder huilen heet dat.
Alvast een tip: je man 's nachts je kind laten troosten (geen link met BV immers)
Emma drinkt overdag nog 3 keer en 's nachts ook nog een aantal keer (ik vind dat niet zo’n probleem aangezien ze op die manier lekker snel weer verder slaapt).
Toen Máron een jaar was dronk hij een zo’n 8-10x per etmaal. 's Nachts meestal nog 1x, soms 2.
Toen hij twee jaar was, dronk hij overdag nog 8-10x, de nachtvoedingen heb ik afgebouwd omdat ik het zelf niet meer trok. Té moe, tja… op een gegeven moment moet je dan ingrijpen.
Vlak nadat hij 2 werd, ben ik zwanger geraakt en nu drinkt hij nog 2-3x per dag.
Er zit idd geen maximum aan de mamamelk. Toen hij nog zoveel bij me dronk, beperkte ik de hoeveelheid koemelkproducten omdat hij anders teveel van bepaalde stoffen binnen zou krijgen maar ik wilde wel dat hij ook met die smaken vertrouwd raakte dus ik bood ze wel aan.
Straks ga ik tandemmen en dan zal Máron vast wel weer meer willen drinken omdat er dan weer een ‘fatsoenlijke’ productie is. Nu is die behoorlijk gekelderd. Ik laat het aan hem over. Hij bouwt het vanzelf weer op of af.
Er is op deze leeftijd geen aantal voedingen dat moet. Je kunt het naar jouw situatie (laten) invullen en de natuur gewoon z’n gang laten gaan. Zolang je de hoeveelheid koemelkzuivel beperkt, is het goed.
Sanne slaapt gelukkig al wat langere tijd door en wil mij alleen nog 's ochtends en 's avonds, 's middags wil ze een fles en weigerd mij ook resoluut. Moeten we weg en de kids gaan mee en moeten in de nacht uit bed (gebeurd zeer weinig) dan drinkt ze een keer extra zodat ze lekker verder kan slapen daarna in haar eigen bed.
Zij heeft na de 5 maanden de voedingen erg hard afgebouwd.
Mijn kinderen drinken beiden nog zo’n 3 tot 4 keer bij mij overdag… tegelijkertijd dus ik zit (gelukkig) dus echt maar 3 tot 4 keer met het shirt omhoog… :lol:
Ik heb er niet altijd zin in, dus daarom ‘maar’ die 3x… maar BV geven kent geen max hoeveelheid per dag… dus je kan gewoon doorgaan met hoe jij en Jasly dat willen…
S’nachts… ja, ik denk dat dat gewoon gewenning is… ik zou dus zelf ‘radicaal’ die nachtvoeding afbouwen… laat d’r maar huilen, en na 10 min ga je ernaartoe en troost je haar… aai over bol en weer weg… 2e nacht idem dito… het zal zwaar zijn, dat vond ik nl heel erg… maar die nachten braken me op en daarom op n gegeven moment besloten, hij is nu 1 jr geweest en mag gewoon best doorslapen… :snooty: Dit hebben we een paar nachten zo gedaan en op een gegeven moment lag ie wel 20 min te huilen… maar we hebben niks gedaan behalve getroost… :naughty: geen tieten meer… :mrgreen: Nu slaapt het wurmpie al maanden door, en ik ben er blij om… :thumbup:
Die gewoontenachtvoedingen ben ik op een gegeven moment ook mee gestopt. Ik trok het niet meer. Máron was al ruim 1 1/2 en nog steeds elke nacht eruit voor borstvoeding?.. pfffff. Met veel liefde geef ik mamamelk als dat nodig is maar de nacht is om te slapen voor kindjes van die leeftijd. En ook voor mama’s.
Het duurde een aantal nachten maar toen was het duidelijk en sindsdien ging het veel beter met de nachten. Nu kan ik soms nog wel 's nachts eruit maar dat is maar eventjes, geen gevoed meer 's nachts.
Dat komt strakjes wel weer als de baby-in-de-buik er is. Dan mag ik weer… Maar bij dit kindje ga ik echt niet meer zo lang door met 's nachts voeden. Dat heb ik wel geleerd 8)
Wat voel ik me weer zeker nu ik jullie verhalen hoor,
Want hier de mensen om me heen die willen het liefst dat ik ga afbouwen en als ze anderhalf is stop met de borstvoeding, Waarom??? Omdat de band zo goed is tussen Jasly en mij en zij ontzettend goed doet met mammamelk, Ze groeit goed en ze komt op verzoek, en dat zijn altijd dezellfde tijden ongeveer elke dag,
Ze vind mammamelk lekkerder dan koemelk,
het enige koemelk die ze krijgt is dus alleen dagelijks dr danoontje en dr pyamapapje s’avonds, Dus dat is wel voldoende koemelk voor een dag toch? Moet ik als ik producten met koemelk geef nogsteeds doorgaan met vitaminen D druppels??
Dat afbouwen van de nacht probeer ik steeds maar soms heeft ze periode nachten waar ze echt vaak wakker word en dan een slokje neemt of niet eens drinkt maar sabbelt en dan rustig verder slaapt, Ik vind het nogal moeilijk om haar snachts te laten huilen, Dat huilen heeft veel nadelen voor ons, Ook met de buren want we hebben erge gehorige woningen, ze klagen nooit maar wil ook niet dat ze last hebben begrijp je, Ik probeer echt allerlei manieren uit om haar snachts weer te laten slapen en soms helpt een aai over dr ruggetje heen en weer of over dr buikje of wiegen maar soms is ze ook heel nijdig en dwingt ze gewoon de tiet!
Faizaa, Ik kijk enorm naar je op! Dat je nogsteeds borstvoeding geeft aan beide kids!Wat vind je man hiervan?Wat goed van je dat je kinderen al goed de nacht doorslapen!Word binnenkort ook tijd dat Jasly dat gaat doen!
Antonieke, Wat fijn dat je gaat tandem voeden, Dat lijkt me zooo bijzonder en mooi ook om te zien maar helemaal om te beleven, Wat dronk Máron veel toen die 1 jaar was, gelukkig is het allemaal wat minder geworden! Maar goed van je dat je doorgaat!
Rijntje, dat lijkt me een interesant boek! Bedankt voor de tip!!
Verder nog bedanktvoor de antwoorden dames!!!
Groetjes Jeanette
Ik zat bij de jongste met 1 jaar nog op zo’n 8 tot 10 voedingen per dag en een jaar later met nog 8 voedingen per dag. Gelukkig 's nachts altijd maar 1 keertje. En vanaf 23 maanden ging ze eindelijk ook andere dingen eten/drinken en kon ik het voeden op verzoek snel terug brengen tot 4 keer per dag op vaste tijden (en 's nachts een keertje)
@Baby2008Diablow wrote:
Wat voel ik me weer zeker nu ik jullie verhalen hoor,
Want hier de mensen om me heen die willen het liefst dat ik ga afbouwen en als ze anderhalf is stop met de borstvoeding, Waarom??? Omdat de band zo goed is tussen Jasly en mij en zij ontzettend goed doet met mammamelk, Ze groeit goed en ze komt op verzoek, en dat zijn altijd dezellfde tijden ongeveer elke dag,
Ze vind mammamelk lekkerder dan koemelk,
het enige koemelk die ze krijgt is dus alleen dagelijks dr danoontje en dr pyamapapje s’avonds, Dus dat is wel voldoende koemelk voor een dag toch? Moet ik als ik producten met koemelk geef nogsteeds doorgaan met vitaminen D druppels??
Dat afbouwen van de nacht probeer ik steeds maar soms heeft ze periode nachten waar ze echt vaak wakker word en dan een slokje neemt of niet eens drinkt maar sabbelt en dan rustig verder slaapt, Ik vind het nogal moeilijk om haar snachts te laten huilen, Dat huilen heeft veel nadelen voor ons, Ook met de buren want we hebben erge gehorige woningen, ze klagen nooit maar wil ook niet dat ze last hebben begrijp je, Ik probeer echt allerlei manieren uit om haar snachts weer te laten slapen en soms helpt een aai over dr ruggetje heen en weer of over dr buikje of wiegen maar soms is ze ook heel nijdig en dwingt ze gewoon de tiet!
Faizaa, Ik kijk enorm naar je op! Dat je nogsteeds borstvoeding geeft aan beide kids!Wat vind je man hiervan?Wat goed van je dat je kinderen al goed de nacht doorslapen!Word binnenkort ook tijd dat Jasly dat gaat doen!
Antonieke, Wat fijn dat je gaat tandem voeden, Dat lijkt me zooo bijzonder en mooi ook om te zien maar helemaal om te beleven, Wat dronk Máron veel toen die 1 jaar was, gelukkig is het allemaal wat minder geworden! Maar goed van je dat je doorgaat!
Rijntje, dat lijkt me een interesant boek! Bedankt voor de tip!!
Verder nog bedanktvoor de antwoorden dames!!!
Groetjes Jeanette
Och meis, ik snap je zo wat de buren ook betreft… ik heb hetzelfde gehad maar we gingen dooooood van t slaaptekort… :oops:
Dus we zijn aan de deur gegaan en situatie uitgelegd… dat het zo echt niet anders kon… dat we het vooral voor hun zo erg vonden maar dat we echt een week lang de draak lieten huilen… want we waren opppp…
Kijk, dan laat je em met een heel ander gevoel huilen… Na 2 dgn, wereld van verschil… :o :thumbup: Maar echt, ik snap je wel… want het is niet makkelijk… ik vrat mijn vingers dr bij op hoor, dat gehuil s’nachts…
Mijn man staat er helemaal achter… vind het kei stoer… :inlove: hij heeft er trouwens niks over te zeggen, mijn tieten mijn keus :mrgreen: maar eerlijk is eerlijk… een partner die je steunt maakt het makkelijker… :thumbup:
Faizaa, Wat fijn dat jouw man achter je borstvoeding staat,
Dat is echt heel fijn, Want dan ga je er ook sterker voor,
Ik vind de borstvoeding zo lekker lopen, Nu no na 1 jaar, Heb er nooit problemen mee gehad, En voor de troost of om te slapen voor Jasly is het zooo een pré!!! Kan me niet voorstellen dat ik dalijk moet stoppen en dat gaat dan echt zwoegen worden want Jasly houdt van de (.)(.)!!!
Vroeger sliep Jasly alleen maar door als ze in slaap ging huilen, En dat vond ik zo zielig, en hield dat niet echt lang vol want het huilen werd extreem tijdens een prikje o.d. En toen hielp het huilen niet en ik werd er gek van, Omdat het zo erg is om je kindje te laten huilen… Toen ondervond ik dat ze ging slapen als ze aan de borst zat, En dat is zoooo ideaal, Nu als ze dr middagslaapje gaat doen drinkt ze en slaapt ze direct en dan s’avonds drinkt en slaapt ze en vooral snachts voordat soms de tsr komt ligt ze al te slapen want volgens mij is dat gewoon clusteren, als ze normale dagen heeft slaapt ze door tot 6 uur smorgens of komt ze maar 1 keer snachts maar de laatste week doet ze heel raar en komt ze soms wel 5 keer in de nacht!!!Volgens mij komt er een tandje door ofzo want ik zie wel wit tandvlees op 2 plekjes, dus dat betekend een tandje toch?Weet jij trouwens een mn vraag over de vitaminen D?
Baukje, Vind het knap dat je zoveel voeding gaf toen je kleine al wat ouder was, Maar wel goed dat het nu wel wat minder is!
Gelukkig kan je niet teveel van borstvoeding geven!!!
Hihi… lief… zie dr zo voor me, mooie Jasly :inlove:
Gewoon doen zoals jij het wilt… als je er echtttt flauw van bent, kun je het ook beter aan, dat laten huilen… :mrgreen:
Als dit werkt voor jullie, goed toch? :thumbup:
Vitamine D moet je toch geven ivm zonlicht? Volgens mij tot ze 4 of 5 zijn??
Zow, nee weet even niet zeker… :think:
Mijn meisje krijgt inmiddels al lang geen borstvoeding meer. Is inmiddels al 5 jaar. Heeft tot 4 jaar en ruim 3 maanden borstvoeding gehad. Is de jongste dus de borstvoedngsperiode is hier definitief voorbij. Maar ik lees hier soms toch nog mee.
Baukje, Petje af dat je tot de leeftijd van 4 jaar hebt gevoed!!!
Vind het zoooo goed van je!!!
En wat vond jou omgeving ervan?
Het is altijd prettig om hier mee telezen,
Zo kan je mamma’s tips,advies geven en inspireren!!!Ja toch!
Faizaa, Tjah, Jasly zou het toch een keer moeten leren,
Ik weet wel als je de fles geeft dat je geen extra vitaminen D moet geven toch? Maar geld dat ook als je koemelkproducten geef?
Bedankt voor jullie advies meiden!!!
Groetjes Jeanette
Tja…afbouwen bij een kind voorbij de 1 jaar is nog lastiger dan ik zelf had gedacht…Eli krijgt geen BV meer…Eli NEEMT BV…daar heb ik niets over te zeggen…tenzij ik zou gaan weigeren en moet toekijken hoe hij de hele dag zeurend en dreinend achter me aanloopt…zodra hij op m’n schoot zit krijgt hij het toch weer voor elkaar…hahahaha…
Afbouwen zou hier inhouden dat ik toch echt een paar daagjes onder zou moeten duiken tot hij niet beter meer weet…
Maar…de laatste tijd lukt het dus wel sommige momentjes over te slaan. Als hij niet kom vragen,dan geef ik het ook niet. Het is wel een risico,want je productie zou om kunnen vallen.
Vanmorgen toen ik naar m’n werk wilde, vroeg hij niet…dus heb ik dat zo gelaten. Vanmiddag bij thuiskomst vroeg hij weer niet…dus ik heb het ook niet “aangeboden”. Pas bij het slapengaan liet hij zich niet meer afleiden…zo ga ik er tegenwoordig mee om. Op hoop van zege dat er nog iets is op momenten dat hij wel weer vraagt…
Eli is trouwens 18 maanden…het is niet dat ik bewust af wil bouwen,maar ik ga het niet meer aanmoedigen zeg maar…laat het aan hem over.
Jo stopte ook zelf toen hij 9 maanden…dat het met een dreumes zoveel anders zou zijn,had ik ook niet verwacht…dus we bekijken het van dag tot dag…maar geniet er wel nog van hoor…
Toen hij rond de 14 a 15 maanden was heb ik wel bewust geprobeerd te nachtvoedingen weg te laten en dat is nu vervangen door een slokje water…ik trok het gewoon niet meer elke nacht…later liet ik de vroege ochtendslok ook weg…nu krijgt hij eerst een goed ontbijt met gewone melk en daarna als hij wil nog een slok BV.
Uiteindelijk hebben we zo alle voedingen omgedraaid. Dus niet eerst de BV en dan vast voedsel incl melk of water,maar hem eerst z’n maagje laten vullen met “normaal” eten en drinken en evt. daarna nog een slok.
Zo is zijn behoefte ook sterk afgenomen…maar weg is hij nog niet…
Faizaa, Tjah, Jasly zou het toch een keer moeten leren,
Ik weet wel als je de fles geeft dat je geen extra vitaminen D moet geven toch? Maar geld dat ook als je koemelkproducten geef?
Dat dacht ik eerst ook....blijkt niet zo te zijn. Van gewone melk krijgen ze niet genoeg vit. D. binnen kennelijk....advies blijft om het de eerste jaren te blijven geven....Jo krijgt het ook nog steeds dus...
Vit D zit alleen in die “baby/peutermelkproducten”, niet in gewone koemelk, dus die zou je bij “moeten” geven.
Lys dronk op een gegeven moment van alpro de peutervariant, daar zit het ook in, maar volgens mij zouden ze dan ok minimaal een halve liter moeten drinken?
Veel mensen stoppen als het zonnetje komt en de kids weer minimaal een half uur buiten zijn.
Ik geef het gewoon, ze vind het lekker en ach, baad het niet, dan schaad het niet?
Lekker blijven geven hoor, geniet van je tijd met je meiske!
:-*