borstvoeding, minipil, niet ongesteld?

ruim 3 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. maandje erna aan de minipil omdat ik nog volledig borstvoeding gaf. Nu ben ik aan het afbouwen ( Ik kolf nog 1x per dag 's ochtends ) en slik dus de minipil nog steeds… Ik vroeg me af wanneer de ongestelheid nu ongeveer zou komen? Nog steeds niet namelijk en dat komt zeker niet van de borstvoeding, want ik kolf nu 1 week maar 1x per dag en de week ervoor 2x per dag, dat is niet zoveel dat de cyclus weg zou moeten blijven…



groetjes,



Louise

Hoi Louise



Ik ben met de minipil ook niet ongesteld geworden.

Ik moest redelijk snel de BV afbouwen (toen was ons ventje 6 maanden, gaf nog 2x p.d) omdat ik voor mijn rug scans moest laten maken en dan kreeg ik van die nucliaire zooi ingespoten.

Als ik nog BV had willen geven, dan moest ik een aantal dagen afkolven en het weggooien. Nou, dat zag ik niet zo zitten, en ik was toch al van plan om het te gaan afbouwen, alleen nu was het een beetje versneld :?



Toen ben ik op mijn “gewone” pil (die ik slikte voor de zwangerschap) overgegaan (op advies van de HA) en toen ben ik pas weer elke maand ongesteld geworden.

(maar dus niet eerst vanzelf gebeurd)



Groetjes, Marieke

euhm, misschien snap ik je verhaal niet goed, maar als je de minipil nog slikt, word je toch sowieso niet ongesteld omdat je de pil nog slikt???



Ikzelf heb 10 maanden volledig bv gegeven, maar werd na 3 maanden gewoon weer ongesteld. Dus van die bv kun je ook niet helemaal uitgaan en idd zo weinig als je het nog doet zal het daar niet van komen. Misschien ff paar weerkjes geen pil maar aan de cd’s??

Nou dat was dus eigenlijk mijn vraag, word je van de minipil niet ongesteld?? Want ik hoor hele wisselende verhalen, de ene wel de andere niet…? Er is geen stopweek met de minipil, en huisarts heeft er verder geen info over gegeven :? die wilde me zelfs aan de gewone pil hebben :? En in de infofolder stond ook niet dat je niet ongi werd… vandaar… maar vind het eigenlijk wel zo raar… :think:

wel of niet ongi is per persoon verschillend, net als hij de spiraal of met volledig bv geven…

mmm… nou dan wacht ik het maar af denk ik… borstvoeding ben ik nu aan het afbouwen en we gaan de 20e op vakantie t’m de 30e dus hoop dan niet ongesteld te worden… mijn vriend vind eigenlijk dat ik deze strippen die ik nog heb moet afmaken, maar stap straks liever over op mijn eigen pil, word er wat onzeker van dat niet ongesteld worden :? :think: Bovendien is de minipil minder veilig en is nog een baby erbij nu niet echt handig…

ALs je de BV helemaal hebt afgebouwd kun je beter overgaan op de gewone pil idd…



Ik heb een poosje de minipil geslikt, werd ook niet echt ongesteld, had tussendoor wel af en toe wat bloedingen.

Voor zover ik weet kan het ook als je geen BV (meer) geeft best nog een poosje duren voor je weer een cyclus krijgt.