Hoi,
Van het CB moet ik gaan beginnen met bijvoeden (ja ik wéét dat de mannen nog geen 6 maanden zijn) omdat L. helemaal niet is aangekomen in de laatste 5 weken (en R. 270 gram, is ook niet echt veel). Tot nu krijgen ze volledig bv en volg ik zelf een hypo-allergeen dieet om te testen of ze een voedselallergie hebben (ivm eczeem).
Ik kreeg als tip om fruit te gaan geven (appel en peer zou het beste zijn ivm de eventuele allergie) en groenten. En een papfles van rijstebloem. De laatste twee weken worden ze 's nachts ook vaker wakker tussendoor (voorheen nooit - alleen voor een voeding tussen 3 en 4 ongeveer). Dus wellicht is het omdat ze niet meer genoeg hebben aan de bv dat ze 's nachts vaker wakker worden.
Nu wil ik vanavond de eerste fles gaan maken. Ik heb Bambix rijstebloem gekocht (zonder toevoegingen, voorheen was het Nutrix). Waar moet ik verder nog rekening mee houden? Hoeveel kan ik het beste maken? (ik weet dat ze bv uit de fles meestal maar 100-150 cc (l.) of 140-180 cc (r.) drinken. Dezelfde hoeveelheid aanhouden? En meteen de hoeveelheid rijstebloem die op de verpakking staat erbij doen, of kan ik het beter opbouwen?
Ik vind het trouwens nogal veel om én fruit én groenten én pap tegelijk te gaan introduceren. Dus ik dacht eerst de pap, dan na een paar dagen in de ochtend met wat fruit beginnen en als dat goed gaat dan 's avonds wat groenten aanbieden.
Nou ja, de arts op het CB was wat gehaast vandaag geloof ik, normaal neemt ze veel meer de tijd om alles goed uit te leggen :?
Toen ik met Nutrix ben begonnen heb ik het ook moeten opbouwen.
De eerste x had ik 3 scheppen nutrix in 200cc opvolgmelk gedaan maar was het constant verslikken en weigeren.
Daarna:
Ik gaf 2 dagen 1 schep nutrix. dan 2 dagen 2 scheppen. Dan 2 dagen 3 scheppen.
Maar doe inmiddels nu 4 a 5 scheppen in een fles van 200cc, zodat ie wat dikker word.
Want anders heeft mijn dochter de fles veel te snel leeg.
Ik zou dan ook gewoon gelijk beginnen met de fruithap.
En als ze de fruithap onder knie hebben (+ het eten van een lepeltje ) beginnen met het groente.
Een fles van 3 scheppen nutrix heb je wel een speen 3 nodig.
Of een 3 standen speen maar die vond mijn dochter niet fijn, en komt ook veel meer uit dan uit een speen 3, omdat een 3 standen speen een spleetje heeft en speen 3 een gaatje.
Dank je voor je antwoord! (leuk, een plaatsgenoot!)
Ze hebben vanavond de eerste papfles op, had 175 cc gemaakt met 2 scheppen rijstebloem. Nou, binnen no-time was het leeg :shock: Zeker Loek, die normaal over een gewone fles bv minstens een half uur doet (en dan 100 cc op heeft ofzo :roll: ) had 'm binnen een paar minuten helemaal leeg! Rubin deed er iets langer over maar was met 10 a 15 minuten ook wel klaar. Daarna allebei nog aangelegd, want ze hadden er dus niet genoeg aan… Morgen maar weer iets meer maken.
En ik had inderdaad al bedacht om morgen na het eerste slaapje toch al wat appel te gaan geven, ben benieuwd!
Fijn dat ze het meteen drinken
Ja morgen lekker gewoon 200cc maken
Zullen ze vast lekker vol zitten.
Geef je het fruit in het potje of maak je het vers, of stukje appel zo in de hand ?
Fruit maak ik zelf; ik ben op zich wel voorstander van zo een stuk in de hand geven, maar daar moeten ze geloof ik eerst goed rechtop voor kunnen zitten 8)
Ik hou in elk geval nÃet van potjes en kant-en-klaar, en zoveel moeite is het niet om wat fruit fijn te maken.
Nee indd…
appel doe ik altijd in kleine stukjes snijden in ruim water, lekker zacht laten worden en dan prakken…
tis net appelmoes echt lekker
Hier gaat aardbei er ook zo in… aardbeien 300 gram doe ik meestal wassen en klein snijden, dan met 2 eetlepels water, minuut of 3 laten pruttelen en dan met de staafmixer…
Vind ze echt heerlijk en lekker zoet.
Banaantje prakken met wat kiwi of alleen banaan.
Als ze wat laat staan smikkel ik het altijd op… :drool: