Hey allemaal,
ik moest even wat kwijt
Ik irriteer me al een tijdje mateloos aan mensen die het niet kunnen helpen om hun mening over borstvoeding niet bij zichzelf te houden.
Toen ik zwanger was bleef ik maar horen van iedereen dat ik wel borstvoeding moest geven want dat is gezond en beter voor de baby zijn gezondheid. Op een gegeven moment kreeg ik het gevoel dat het een doodszonde was om het niet te doen. Dat als je geen borstvoeding geeft je je kind zo’n beetje mishandeld! Ik weet ook wel dat het gezond is voor baby’s maar als het niet lukt moet het ook geen drama zijn. Ondertussen worden honderden vrouwen een schuldgevoel aangepraat omdat het niet lukte. Bij mij begon het ook niet soepel maar ik had het geluk dat ik 1 (de rest waren trutten) goede, aardige verpleegster had. Ze nam alle tijd voor me maar legde ook geen druk op me.
Nu geef ik al 7,5 maanden borstvoeding en ben erg trots dat het me al zo lang goed af gaat maar nu krijg ik weer last van mensen en hun meningen. Ik moet op mijn werk kolven maar iedereen kijkt je aan alsof je een idioot bent. Hij is toch al 6 maanden dan ga je toch over op flesvoeding! Je bent wel lastig zeg dat je telkens gaat kolven en kan je dat niet wat later doen.
Ook waar ik kan kolven geeft strijd. Ik mag dan het hok waar de kernteamleider zit gebruiken maar vaak zitten daar leerlingen of collegae die ik dan moet vragen om even weg te gaan waardoor je telkens nieuwsgierige vragen krijgt. Ook zijn de muren zo dun dat ik mijn leerlingen door de muur heen hoor en dat werkt niet goed op het toeschiet reflex. En als hoogtepunt rukt er ook nog eens om de 5 minuten iemand aan de deur!!!
Kaart ik dat aan krijg ik te horen dat ik heb recht op een afsluitbare kolfruimte maar dat ze niet meer dan dat kunnen doen en dat ik maar tot negen maanden recht heb om te kolven en dat terwijl ik nog niet van plan ben om te stoppen.
Maar schijt aan iedereen ik ga net zo lang door als ik denk dat goed is! Al is dat tot zijn 18 maanden!
Zo is het!
Lekker doorgaan!
Je doet het hartstikke goed meid! :thumbup:
Petje af!
:thumbup: Goeie instelling om door te blijven gaan. Vervelend dat je er op aangekeken wordt dat je gaat kolven.
Helaas hebben ze op het werk wel gelijk dat je maar kolfrecht hebt tot je kind 9 mnd is. Maar dat wil zeker niet zeggen dat je moet stoppen met bv geven! Ik kolf nog steeds soms op het werk als ik slaapdienst heb, dat gaat in goed overleg, ik doe het 's avonds een half uurtje in de baas z’n tijd (dit heeft overigens geen gevolgen op mijn werkzaamheden, ik doe alles verder zelf alleen deel mijn tijd anders in) en 's ochtends voor ik opsta doe ik het in mijn eigen tijd, zet de wekker een half uur eerder. Tijdens dagdiensten hoefde ik het niet meer te doen omdat ik alleen nog 's ochtends en 's avonds gaf.
briefje op de deur doen met de tijd dat je aan t kolven bent??? is dat handig??
Ik zou de deur open laten staan… met 2 kolven op elk 1 tiet, ACHTER die deur gaan staan en als ze binnenkomen heel hard: moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee roepen… :mrgreen:
Komen ze echt niet meer… :snooty:
Even serieus, het is natuurlijk vervelend dat er totaal geen rekening mee wordt gehouden he… ik weet niet of je er voor die 1,5 maand nog een ‘zaak’ van moet maken, maar het zegt wel genoeg over je baas hoor… :silenced:
Lekker doorvoeden hoor… desnoods in je pauze als jij dat wilt…
@faizaa wrote:
Ik zou de deur open laten staan… met 2 kolven op elk 1 tiet, ACHTER die deur gaan staan en als ze binnenkomen heel hard: moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee roepen… :mrgreen:
Komen ze echt niet meer… :snooty:
Wahahahah zie je al staan daar…
Nee maar wel heel vervelend dat ze zo doen zeg. Kolfen moet gewoon in rust gebeuren, jammer dat ze dat niet snappen :x