Voor het eerst heb ik wat over met kolven dat ik graag in wil vriezen.
Ik heb hier een paar vragen over…
Waarin kan ik het invriezen? Ik heb al gelezen over ijsklontzakjes en heb zelf de avent potjes, maar heb begrepen dat je die maar 1x mag gebruiken?? :think:
Zijn er ook nog andere mogelijkheden? Wat is gemakkelijk en werkt zonder al te veel knoeien en gedoe?
Ik weet dat de melk anders smaakt en ook dat je het 3 maanden mag bewaren, er gaat ook een stikker met de datum op.
Moet ik nog ergens rekening mee houden? Hebben jullie nog aanvullende tips?
Je hebt ook speciale invrieszakjes voor MM. Maar ook deze kan je maar 1x gebruiken. En zijn duur :shock:
Ijsblokzakjes zijn echt het makkelijks…doe ik ook
Oohja en je moet het wel binnen 24 uur in de vriezer stoppen na het kolven.
Ik gebruik de avent bekers vaker voor het invriezen hoor!
Heb ze bij mijn 1e ook al gebruikt en ze zijn nog steeds heel/onbeschadigd. Maar gebruik voornamelijk ijsblokjezakjes.
Bewaren:
http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/bewaren-van-moedermelk.html
Ik heb allerlei flesjes/bakjes gebruikt: van het zkh, avent, bewaarbakjes van prenatal etc. Gewoon uitkoken en hergebruiken. Ik geef nu alleen nog maar live bv. dus liggen de flesjes/bakjes te wachten voor hopelijk een 2e kindje. Persoonlijk vond ik de ijsblokzakjes een geknoei en gedoe…maar dat is dus persoonlijk
Ik gebruik MMzakjes van medela. Zijn idd wel prijzig. Maar vind ijsblokzakjes niet zo heel handig. Omdat ik vaak niet genoeg kolf om ze meteen in te vriezen. Met opwarmen vind ik ze ook weer erg handig.
@Fraukje wrote:
Ik heb allerlei flesjes/bakjes gebruikt: van het zkh, avent, bewaarbakjes van prenatal etc. Gewoon uitkoken en hergebruiken. […] Persoonlijk vond ik de ijsblokzakjes een geknoei en gedoe…maar dat is dus persoonlijk
sluit ik me bij aan :mrgreen: Ik vond het vooral een crime om de ijsblokjes dan weer uit de zakjes te wurmen :roll: En als je niet genoeg kolft om het meteen in te vriezen: in de koelkast in een dichte container (fles, zakje, beke…) laten afkoelen, melk uit 2e kolfsessie ook laten afkoelen in de koelkast. Als beiden goed afgekoeld zijn kun je ze samen in een container doen, labelen en in invriezen Tenminste, zo doe ik het :mrgreen:
Ik bewaar mijn afgekolfde melk gewoon in stevige diepvrieszakjes. Handig en goedkoop!
Tja ik ben toch wel voorstander van de ijsblokzakjes! Die kan je makkelijk ontdooien onder de koude kraan die je langzaam steeds warmer draait.
Waarom kan je die aventflesjes maar een keer gebruiken om in te vriezen???