Borstvoeding en zeer onregelmatige cyclus

Mijn dochtertje is nu 5 maanden. na 8 wk werd ik weer ongesteld (gaf toen 5 BVs per dag), keurig weer 4 wk later weer ongi. Mijn cyclus was altijd precies 4 wk. Maar sindsdien is het gaan rommelen. Ik werd daarna na 2 wk weer ongi, daarna pas na 4,5 wk en nu na 2,5 wk. Ik word er helemaal naar van. Ben heel erg moe vlak voordat de ongi doorzet. Ik heb zelfs al een keer zitten twijfelen of ik niet weer zwanger ben :shifty: maar daar ga ik niet van uit.



Is dit herkenbaar? Ik heb eigenlijk alleen maar verhalen gehoord van vrouwen die niet ongi worden zolang ze BV geven, ik ben het bijna elke 2 wk nu :wall: :? Ik geef wel sinds 3 mnd 1 KV en 4 BV en sinds 2 wk KV en 3 BV, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?



Suzanne

Bij mij werd ie na mijn eerste bevalling ook heel rommelig, maar dan zat er steeds een hele lange tijd tussen, 4 tot 6 weken en ook er onregelmatig…

je cyclus kan veranderen na een bevalling

@Heleen wrote:

Bij mij werd ie na mijn eerste bevalling ook heel rommelig, maar dan zat er steeds een hele lange tijd tussen, 4 tot 6 weken en ook er onregelmatig…

je cyclus kan veranderen na een bevalling




Na de geboorte van mn 1e kindje had ik dit helemaal niet en ook na de miskraam was ik keurig na 8 wk weer ongi geworden, daarna wel meteen weer zwanger :think:

Sjemig wat vervelend (understatement) elke 2 weken pfff. Wat Heleen al aangeeft een bevalling alleen al heeft een enorme invloed op je cyclus. Ook het ‘ontzwangeren’ natuurlijk want je lijf gaat eerst met een gigantische sprong ‘omlaag’ qua zwangerschapshormoon maar het hele ontzwangeren is bij iedereen anders en kan wel tot een ruim jaar duren. Al die tijd is er soms geen pijl te trekken op de regelmaat als je dus pech hebt. :shifty:

Ook BV zal hierin meespelen maar of dit in positieve zin of negatieve is geen flauw benul. Bij mij is het geen van beide iig want na de bevalling was ik al snel weer terug op mijn oude regelmaat van een dag of 30-31. Ondanks volledige BV. :wall:

Mocht het voor jezelf heel erg vervelend worden die regelmaat van 2 weken kun je evt een afspraak maken bij een gyn of HA voor informatie en mogelijkheden om hier een andere regelmaat in te krijgen. Sommige lichte pilsoorten mogen bv wel in combinatie met BV, ook een spiraaltje kan helpen.

vandaag de HA maar even gebeld. Het kan mogelijk komen door:

  • een stukje vlies dat is achtergebleven
  • een slecht werkende schildklier
  • onbekende niet achterhaalbare oorzaak



    Ik kijk het deze keer nog even aan, hoop maar dat het nu regelmatiger wordt :pray: Wil echt niet nog een keer een curretage ondergaan :cry:



    Andere mogelijkheid zou zijn weer de pil gaan slikken maar dat raadde mn HA af omdat er toch wat hormonen via de BV komt en dat de BV terug kan lopen. Beide risico’s zijn geen optie voor mij.



    Spiraaltje vind ik een eng idee :roll: