Borstvoeding en sporten

Misschien een beetje stomme vraag en misschien loop ik ook een beetje op de zaken vooruit maar ik heb toch een vraagje.



Ik heb een half jaar verlof van werk en dus in principe alle tijd om me te concentreren op borstvoeding. En de BV wil ik zo lang mogelijk blijven geven. Maar na een aantal maanden wil ik ook wel weer graag gaan sporten en nu vraag ik me af of dat nu veel problemen oplevert ivm stuwing of gewoon gevoelige of grote borsten?

ik zal in januari weer naar de sportschool gaan. Dan wordt er een nieuwe geopend bij ons om de hoek. Manlief en ik gaan dan van start… pff na lange tijd niets doen :mrgreen:



Maar ik moet er nog niet aan denken eerlijk gezegd. Mijn borsten doen echt veel pijn als ik ren. Ze zijn niet alleen een stuk groter dan voorheen, maar ook door de BV doet het zeer…

Datwordt een hele strakke goede sportbh kopen…



ik weet dus ook niet zo goed hoe het zal gaan…

Ik heb tijdens de BV ook gesport met 2 goede sportbeha’s

de onderste met beugel en de bovenste zonder.

Moet zeggen dat de investering in die beha’s mij echt waard was.

Ik sport ook en dat gaat prima, maar wel altijd met anti-lek-pads in mijn bh :mrgreen:

Ik sport ook icm borstvoeding. Moet wel eerlijk bekennen dat ik al ruim 1 1/2 jaar voedde voordat ik met hardlopen begon maar mijn dochtertje was toen nog wel volledig aan de borst (plm 7 tot 8 voedingen per dag).

Ik moest het lopen wel echt plannen. Direct na een voeding gaan lopen en inderdaad een goede sportbh. Heb ook een tijdje met twee bh’s over elkaar gelopen maar heb toen ontdekt dat je beter met 1 echt hele goede bh kunt lopen/sporten.

Maar echt een vergelijk met kort na de bevalling sporten is het natuurlijk niet want het eerste jaar had ik veel meer last van stuwing tussen de voedingen in. Behalve de borstvoeding moet natuurlijk ook je lichaam weer herstellen dus ik zou echt rustig aan beginnen.

Inmiddels drinkt mijn dochter nog maar twee keer per dag en is waarschijnlijk ook door het vrij intensief hardlopen van het laatste half jaar mijn borsten zo goed als niets meer over. Blijf het wel verbazend vinden dat ze ondanks dat toch nog steeds fucntioneren hoor.