Hi meiden,
laat ik ook eens een onderwerp aansnijden hier. Ik geef mijn meisje al vanaf dr geboorte borstvoeding en dat gaat super! :inlove: Het is voor ons beiden genieten! Alleen is mijn meisje van het kleine beetjes drinken, komt meerdere keren per dag. Nu nog zeker wel 6x en dat terwijl ze bijna 11 maanden is. Op zich vind ik het niet erg hoor, maar de nachten beginnen me nu toch langzaam aan wel vermoeiend te worden.
Ze heeft een tijd 1x per nacht gedronken en de laatste tijd weer 2x en soms 3x…sja, het voeden op zich vind ik niet erg, maar dat ik er zo wakker van wordt en dus steeds in fases slaap vind ik wel erg jammer…En als het gewoon standaard elke nacht 1x is, vind ik het ook wel te overzien…maar dat is het dus niet met haar…
Nou ben ik eens benieuwd hoe snel jullie kindjes doorsliepen met borstvoeding? Doen jullie er dan nog iets speciaals voor, door bijvoorbeeld pap te geven voor het slapen gaan of kunstvoeding? Ik wil liever niet aan de kunstvoeding…waarom weet ik niet precies, is meer het gevoel, want waarom kunstvoeding geven als ik borstvoeding heb :think: 8)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Nynke drinkt ook vaak, zo om de 3 uur ongeveer, en 's nachts ook nog 2x
Ik val vrij snel weer in slaap, en zij ook gelukkig.
Kv heb ik niet geprobeerd, heb eigenlijk hetzelfde gevoel als jij :?
Rijstebloem heb ik wel geprobeerd, maar dat werd niet dik met de gekolfde melk, en had ook geen effect.
Ik ga maar gewoon zo door, maar jij voedt dus al 5 maanden langer op deze manier, knap dat je het volhoudt
alyt,
moet wel zeggen dat het steeds makkelijker wordt hoor het voeden en gelukkig slaap ik ook zo weer in! Dat is het probleem niet, maar het zou wel eens lekker zijn als je niet in fases slaapt
Met 6 maanden kwam Emi ook zeker wel om de 3 uur en 's nachts 1 of 2 of 3x… :? lastig he!
Soms denk ik wel eens…nou moet je dan niet gaan stoppen met borstvoeding, want dan slaapt ze beter door misschien. Maar ik heb 3 vrienden waar van 2 ook borstvoeding geven en wel al doorslapen met 6 maanden ongeveer en 1 met kunstvoeding en die slaapt ook door.
Dus ik weet dat het niet perse aan de borstvoeding hoeft te liggen…
eeh tja mischa sliep op bv met 6 weken door, en daimen slaapt ook redelijk door. Komt de laatste paar dagen om ong. 5 uur, maar slaapt dan ook al vanaf 19.00-20.00…
Moet eerlijk zeggen dat ik 3x voeden nachtelijks ook niet zou trekken als ik moet werken…
marijke; oh wat heerlijk zeg!! luxe :inlove:
en ik werk dus ook en in het begin dacht ik, oke ze gaat snel doorslapen dus dat komt wel goed…mooi niet en toch hou je het vol…geen idee waarom, maar op een gegeven moment weet je niet beter
moet er wel bijzeggen dat mischa echt wel vele periodes heeft gehad dat ie snachts aan het spoken was (oorontstekingen enz)
en daimen slaapt overdag bijna niet ivm verborgen reflux waarschijnlijk
maar het is idd een luxe, ben ik me zekers van bewust.
eh wil je het horen of niet … eeh eeh… het kan nog even duren hihi
Tenminste… bij de buuf sliepen ze alledrie met 6/7 weken op bv door, de meiden van een vriendin ook met 2/2,5 maand ofzo, maar hier…
De oudste heeft helaas maar kort bv gehad. De middelste ging doorslapen met 15 maanden en de jongste is pas vorige maand door gaan slapen met 16 maanden dus :shock:
Op het laatst was het dan wel nog 1x per nacht, maar met 11 maand was het hier ook vaker 2 of 3x als 1x. Zeker bij de jongste heb ik dat afentoe wel als slopend ervaren, omdat ik toen overdag niet meer kon gaan liggen… bij de middelste wou dat wel omdat de kids dicht op elkaar zaten, maar ja nu werden we om half 9 op school verwacht en liep de middelste natuurlijk nog rond.
Ach ja, we slapen hier nu bijna een maand door (minus de week dat hij ontzettend ziek was en niks binnenhield, behalve de bv :thumbup: ) en ik voel me direct weer helemaal :dance:
hihi mamamarije ik heb nog wat te verwachten 8) wel heerlijk dat ze nu allemaal doorslapen :dance: voel je je gelijk een ander mens he!
Kijk en dat vind ik zo bijzonder van borstvoeding, kindje ziek niks binnen willen houden maar de borstvoeding wel…dat is toch ideaal (in een niet ideale situatie…) :thumbup:
maar heb jij nooit geen dingen geprobeerd qua papjes enzo?
Ik ga er denk ik van het weekend eens bambix proberen, manlief heeft het vandaag gekocht…kijken of ze het lust en of het iets helpt 8) en anders toch maar geduld hebben
Mijn dochter slaapt sinds de zevende week door en ik voed 5 keer per dag. Ik kan de klok er op gelijk zetten. Nu moet ik zeggen dat ik dat dat voor elkaar heb gekregen met een methode die door de experts waarschijnlijk afgekeurd wordt. Vrij snel zat ik op 6 voedingen per dag, en sliep ze de nacht door, maar over dag kwam ze om de 2,5 á 3 uur. Ik ben toen de voeding wat gaan rekken door met haar te gaan wandelen net voor ze honger kreeg. Met 3 dagen zat ik op 5 voedingen per dag. Door experts wordt vaak gezegd dat een zuigbehoefte bijna altijd honger betekent. , ik denk bij mijn dochter van niet en ze krijgt daarom gewoon een speentje. Qua tevredenheid en gewicht doet ze het perfect, ze is vrolijk en ontwikkeld goed.
Uhh… waar wilde ik ook al weer heen… Weet ik niet meer. Ik had geloof ik alleen behoefte om het te vertellen. :roll:
@kloos wrote:
maar heb jij nooit geen dingen geprobeerd qua papjes enzo?
Nou zaten we hier bj allebei met een koemelkallergie… dus die kant en klare papjes vielen af, maar ja bij de mddelste heb ik het met hypo allergene kv geprobeerd… onze oudste moest niks van pap hebben… en de middelste ook niet… kan ook aan de ha melk hebben gelegen, want poef wat stinkt dat zeg :oops: Bij de jongste heb ik het niet eens meer geprobeerd… (de beide andere 2 lusten geen pap, had geen zin om weer een pak kv bijna helemaal weg te gooien en kolven… dat heb ik bij hem nooit gedaan, dus om daar met 9/10 maand nog eens een poging aan te wagen… eh nee).
Maar proberen kan altijd natuurlijk :thumbup:
(gezien de leeftijd van je kleine zou ik dat volgens mij gewoon met gewone melk doen en niet meer met kv eigenlijk… voedingsstoffen komen wel uit de bv en ander eten, daar heeft ze de kv niet voor nodig qua aanmaak van de pap.
Doorslapen ging hier altijd in periodes… paar weken wel, dan weer paar weken dat ze 1 of 2 of meer keer kwam. Papjes heb ik op een gegeven moment wel geprobeerd…eerst met bv… toen ze 1 was met koemelk…maar dat lust ze absoluut niet Ik ben op een gegeven moment wel expert geworden om zelf lekker door te slapen terwijl zij aan de borst lag…
Wel hebben we onze tactiek rond 1 jaar veranderd… soms dacht ik namelijk dat Fenna gewoon mama-honger had. Ze was oud genoeg om de nacht door te komen zonder bv. Als ze 's nachts wakker werd (ze heeft tot 2 jaar wel bij ons op de kamer gelegen) ging mijn man haar troosten. Vaak was dit al voldoende. Een enkele keer merkte ik dat er maar 1 oplossing was: (.) dus kreeg ze die :thumbup: :inlove:
Zelf nu komt ze een heel enkele keer nog 's nachts…
Hoi Kloos, ik zou inderdaad het gewoon een keer proberen. Ieder kind reageert gewoon anders, de een slaapt door de ander niet.
De vraag is dus meer: wil jij gewoon alléén bv geven, liever geen kunstvoeding en neem je de nachtvoedingen voor lief? Of probeer je kv bij de laatste voeding in de hoop dat ze doorslaapt?
Ik denk dat dat de afweging is die je moet maken.
Enne proberen kan altijd
van het weekend 2x een papje gepobeerd…de 1e keer heeft ze wel 1 hapje gewild :roll: en de 2e x 2 hapjes…nou gaan we het gewoon elke avond proberen…wil ze dan krijgt ze het, wil ze het niet dan maar niet…vind het zonde om de pak weg te gooien
@marlous; ik ben benieuwd of jij dat ook nog zegt als je moppie bijna een jaar is :lol: maar je hebt wel min of meer gelijk hoor…aan de andere kant…ze wil geen kunstvoeding dus (kan haar geen ongelijk geven…niks aan natuurlijk 8) ) Dus dan is de keuze niet 100% vrijwillig van oh…de nachten doe ik er maar bij, omdat ik perse borstvoeding wil geven…
@Fraukje; dat lukt me niet meer he…doorslapen als ik haar voed. Wel toen ze nog bij mij op de kamer lag en ze nog zo klein was, maar nu is ze al een stuk groter, neh dan word ik echt wel wakker hoor!
Die tactiek van 1 jaar oud…ga ik hier ook doorvoeren! Want ook ik heb soms het idee dat ze alleen maar wil drinken om mij te zien, ruiken, sabbelen en lekker wat drinken… :roll: heel lief natuurlijk, maar liever niet in de nacht 8)
@mamamarije; denk dat ik jou maar volg…zal toch niet langer gaan duren dan 15/16 maanden?? :shifty: ik hoop het niet naja ik ga de tactiek met 1 jaar ook veranderen, net als fraukje dat deed…kijken of dat werkt
@pinkie; ik snap je verhaal wel hoor…en idd meningen zijn daar over verdeeld. Persoonlijk vind ik dat bij mij geen optie…ja misschien voor de nacht, maar niet voor overdag…ik eet zelf toch ook niet stipt om de 3 of 4 uur…dus dan hoeft zij dat ook niet van mij…daarnaast vind ik juist het voordeel van borstvoeding geven dat het onbeperkt en op vraag kan. Wat betekend dat ze zelf goed leren aangeven hoeveel ze op kunnen of niet…dat merk ik nu al met de bijvoeding
dus al met al kom ik tot de conclusie dat het een btje afwachten is wanneer ze gaat doorslapen. Avondpapje moet ze dus niet…maar die blijven we tijdelijk even aanbieden…en met 1 jaar ga ik ook zeker een stuk strenger zijn…papa troosten en mama alleen als de nood echt hoog is…kijken of dat tzt helpt…
tot zover dus geduld hebben en hopen dat ze er niet net zo lang over doet als de jongens van mamamarije :mrgreen: