Borstvoeding en nutriton

De huisarts adviseert mij te kolven en de nutriton te mengen in het flesje. Tot nu toe heb ik papjes gemaakt en enkele lepeltjes nutriton voorafgaand aan de BV gegeven. Hij vindt het vies, dus na 4-5 hapjes stopt hij en leg ik hem aan.



Ik zie kolven niet zitten omdat het gewoon veel te tijdrovend is en ik het niet red om met drie kids de dubbele tijd kwijt te zijn aan de voedingen.

Maar vraag me ook af hoe effectief die lepeltjes zijn, gemengd lijkt toch beter…



Ik wil heel graag BV blijven geven!!

Willen jullie met me meedenken?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je gewoon graag zo ongecompliceerd mogelijk wilt kunnen voeden… In hoeverre heeft je zoontje er echt last van, merk je bijvoorbeeld dat hij niet lekker in zijn vel zit? Hoe gaat het met zijn groei?

In de volgende artikelen is meer inhoudelijke informatie te vinden over spugen en reflux:



Bv.com-Spugen1

Bv.com-Spugen2

Borstvoedingorganisatie LLL-Reflux of een mondje terug



Mocht je het prettig vinden om meer ervaringsverhalen te lezen, kijk dan eens op http://www.borstvoedingsforum.nl (het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties). Bovenaan de homepage van dat forum kun je de zoekfunctie raadplegen. Ik las daar overigens in een reactie van een lactatiekundige, dat er een link blijkt te zijn tussen refluxklachten en te strakke tongriempjes of lipbandjes. Je zou bij je zoontje kunnen kijken of dat wellicht aan de orde is?

Bedankt voor je tips, ik zal die links eens bekijken.

Geen te kort tongriempje, was idd iets waar ik al naar gekeken had (ik ben logopedist, vandaar :mrgreen: )



Groei gaat prima, hij spuugt ook niet veel, het is meer dat de voeding omhoog blijft komen en als hij aan de volgende voeding begint, hij nog steeds ligt te slikken. Dit gaat regelmatig gepaard met kermen en hele zielige huiltjes. Zo zielig!



Dus op advies van CB gestart met papjes nutriton.

Dat leek te helpen, maar toen stopte hij met poepen.

En aangezien ik dacht dat het bij BV ook prima kan dat ze niet meer poepen, heeft de huisarts ook lactulose voorgeschreven.

Ze vond zijn darmpjes erg rommelen.

Gisteren met de lactulose gestart en direct forse spuitluier 's avonds!



Obstipatie kan ook weer refluxklachten in de hand werken, en zo ben je weer terug bij het begin,

Heb besloten om nu eerst alleen die lactulose te proberen, met de hapjes nutriton, voordat ik allerlei andere dingen wijzig.

Hopelijk kan hij dan gewoon lekker bij mij blijven drinken ipv kolven en flesje.

Want die BV loopt als een tierelier, dat zou toch wel heel zonde zijn.

nutriton is toch johannesbroodpitmeel? Ik heb jhbpm gewoon op een lepeltje gegeven. Dus met wat water mengen en dan een beetje voor de voeding geven en een beetje na de voeding. Als hub gekolfd flesje gaf dan deden we het in de melk.

Ik maakte t ook altijd met water aan (of in t begin zodat ze er aan konden wennen met een heel klein beetje mm) en gaf dat voor de voeding, tijdens of na had bij ons geen nut omdat ze het dan meteen uitspuugden, de dikke klont nutriton. Maar voor de voeding dan heeft de nutriton in de maag nog tijd om te mengen.



tja en zelf moet je even kijken wat nu erger is. Van zowel nutriton als lactulose kunnen ze darmkrampjes krijgen, is dat erger dan t omhoog komen van de melk of niet?



Mijn dochter had echt hele erge reflux maar heb haar uiteindelijk 10 maanden bv gegeven, dus als je niet wil stoppen zeker niet doen.