Borstvoeding en menstruatie

Even een vraagje, zijn er hier meer die hun kindje een jaar of misschien wel langer bv geven en nog niet ongi zijn geworden?

Ik krijg er een beetje de zenuwen van (misschien onterecht hoor) omdat ik bij de geboorte van mijn dochtertje heel erg ziek ben geworden van een streptokokken a infectie. Ik heb zoveel buikpijn gehad en ook zo lang dat ik wel eens bang ben dat het misschien niet meer goed zit daar? :oops:

Ik heb wel veel zeurende buikpijn lately, misschien de voorbodens?

Ben gewoon een beetje ongerust. Bij mijn zoontje duurde het dacht ik om en nabij een jaar dat ik weer ongi werd.

Kan het zo snel niet vinden.



groetjes Angela

Ik zou me nog geen zorgen maken hoor. Bij mij bleef de ongi uit tot een paar maanden na het stoppen met de bv (de bv hormonen zorgen bij mij voor het niet op gang komen van mijn cyclus). Mijn dochter heeft een jaar bv gehad, mijn zoon bijna een jaar. Ik ben dus na beide bevallingen meer dan een jaar niet ongi geweest. Heerlijk zolang je geen dringende kinderwens hebt.

Thanks Ludje!! :thumbup:

niet druk maken meid! de vorige keer duurde het dus ook bijna een jaar. bij mij was de ongi er weer voor ik aan het werk moest… dus met drie maanden, blegh had zo gehoopt dat het wegbleef zolang ik bleef voeden, ik heb ook een jaar gevoed maar goed daar heb jij niets aan…

geen zorgen maken hoor…gemiddeld is het als je borstvoeding volledig op verzoek geeft, de ongesteldheid weer terug komt rond de 12 a 14 maanden…ik was ook bang dat ik niet meer ongie zou worden, willen graag voor een 2e…maar toen mn moppie 13,5 maand was werd ik voor het eerst ongie…nu nog aan het afwachten wanneer mn 2e ongie komt of niet natuurlijk :wink:



hier geef ik mn meissie nog steeds borstvoeding gemiddeld 3 a 4x per dag… :-*

Novi is nu 6 maanden, krijgt ook al zo lang bv (nu wel in combinatie met kv).



De 1e keer werd ik ongesteld na 4 maanden, daarna pas weer na 2 maanden, dat was dus vorige week, ik had al gelezen dat zolang je bv geeft dat heel normaal is dat je cyclus nog niet ‘‘de oude’’ is…



Succes!

Ik heb tijdens mijn periode’s van bv geven

nooit een menstruatie gehad.

Hmm… ik ben net ongesteld geworden, terwijl ik toch op verzoek geef… Oke, ik werk wel, maar gelukkig heb ik kolfrecht zodat ik om de 3 uur kan kolven/voeden.



Helaas voor mij dus geen jaar lang niet ongesteld (nou ja, als je de zwschap erbij optelt natuurlijk wel!). Vond het wel relaxed zo lang niet ongesteld zijn, maar kan me wel voorstellen dat de TS ongerust is vanwege de infectie die ze heeft opgelopen. Maar als het niet goed zou zijn, dan zou de arts dat destijds toch wel hebben gezien?

Ja ik kolf dus overdag nog maar 1x als ik werk, alleen in de ochtend, mijn productie heeft zich nu aangepast, 's ochtends en 's avonds voed ik nog zelf, de rest van de dag krijgt ze KV en heb ik geen productie ook (nagenoeg niet althans) Merk dat ik sinds ik dat ben gaan doen wel ongesteld ben geworden.

@Angela_Enana wrote:

Even een vraagje, zijn er hier meer die hun kindje een jaar of misschien wel langer bv geven en nog niet ongi zijn geworden?


Ja, die zijn er :wink: Ik ben bij beide kindjes na 18 maanden voor het eerst weer ongesteld geworden.

Als je je kindje op verzoek voedt, duurt het gemiddeld 14,6 maanden voordat je menstruatiecyclus weer op gang komt. Het lang uitblijven van de menstruatie tijdens de bv-periode is in principe dus niet direct reden tot zorgen.



@Angela_Enana wrote:
Ik krijg er een beetje de zenuwen van (misschien onterecht hoor) omdat ik bij de geboorte van mijn dochtertje heel erg ziek ben geworden van een streptokokken a infectie. Ik heb zoveel buikpijn gehad en ook zo lang dat ik wel eens bang ben dat het misschien niet meer goed zit daar? :oops:

Ik heb wel veel zeurende buikpijn lately, misschien de voorbodens?

Ben gewoon een beetje ongerust.


Ik kan me heel goed voorstellen dat je je met jouw voorgeschiedenis toch wel zorgen maakt. Je zou kunnen overwegen om je zorgen voor te leggen aan je huisarts? Hij of zij kan vast meer inhoudelijke informatie geven over de mogelijke gevolgen van een streptokokken A-infectie en aangeven of je buikpijn daaraan gerelateerd kan zijn.

ik kneep em ook wel toen ik maar niet ongie werd… pas na volledig stoppen werd ik na anderhalf jaar bv geven voor het eerst ongesteld!

Ik heb kleine meid bijna 2 jaar borstvoeding gegeven.

9 maanden na de bevalling werd ik pas ongesteld.

Het kan helaas ook anders: ik gaf volledige bv op verzoek en werd ongesteld…

precies 6 weken na de bevalling :evil: denk je ervan af te zijn :roll:



Gelukkig nu met de mirena na wat opstartproblemen helemaal niet meer…

Alle drie de dames op verzoek bv gegeven. Na sasja duurde het 1/2 jaar, na Cayla 6 weken en nu,…al menige test gedaan, haha.

Bij mij duurde het 10 maanden voor ik weer ongesteld werd, ik heb in totaal 21 maanden gevoed.