borstvoeding en druiven (blauwe)

Ik heb even een vraag.



Wij hebben in de tuin heel veel blauwe druiven hangen. Lekker natuurlijk!

Maar toen de kraamzorg er nog was, zei ze een keer dat blauwe druiven niet zo goed waren als je bv geeft.

Ik heb geen idee waarom eigenlijk? Of dat de kleine daar bijv. krampjes van krijgt.

(Wij dachten toen nog dat het witte druiven waren, dus ik heb er niet op doorgevraagd, waarom eigenlijk)



Heeft iemand enig idee? Ik kan het op i-net niet zo snel vinden.

Nog nooit van gehoord…



Ik at alles… :angel:

volgens mijn kraam kon ik gewoon alles eten wat in mijn normale voedingspatroon zat.



als ik opeens extreem gekruid zou gaan eten wat de baby in de baarmoeder niet gewend was, dan zou het wel krampjes kunnen krijgen, maar dan zou ik dat vanzelf merken zei ze (en er daarna rekening mee kunnen houden)



BV en druiven zegt me helemaal niets

nou heel toevallig zei iemand van de week die ik ken ook dat ik geen druiven mocht eten met mijn borstvoeding…



Ik weet hier ook niks vanaf, zal wel een fabeltje van vroeger zijn… Degene die het tegen mij zei is 65…



Ik heb 2 weken geleden witte druiven gegeten en niks gemerkt, blauwe heb ik niet…



Mij is verteld dat ik alles mag eten, en dat doe ik dus ook… (ik eet alleen geen sinaasappels, want dat is mij verteld dat ze daar wel erg sterkt op kunnen reageren met krampjes … maar of dat dat waar is)…



grts patricia

heb net even erop gegoogeld en het enige wat ik tegenkom is dat druiven laxerend werken en dat daardoor de baby krampjes kan krijgen…



Dus gewoon proberen, ik heb trouwens bedacht ik me net in heel de kraamweek druiven gegeten…

Hoi Sylvia,



In principe kun je tijdens je lactatieperiode gewoon eten wat je eerder ook altijd at: Bv.com-fabeltjes. Door gezond en gevarieerd te eten zorg je goed voor jezelf (en kun je ook goed voor je baby zorgen :wink:) en zet je bovendien voort wat tijdens de zwangerschap al speelde, namelijk het kennismaken met verschillende smaken. Uit onderzoeken is gebleken, dat die variërende smaak van moedermelk bijdraagt aan een soepele overgang naar vast voedsel als je kindje wat ouder is.



Heb je het vermoeden dat je kindje toch op een bepaald voedingsmiddel reageert, dan kun je dit eventueel tijdelijk uit je dieet weglaten en het op een later tijdstip rustig weer gaan eten.



Kortom: maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk en geniet maar lekker van je maaltijden en tussendoortjes :thumbup: :slight_smile:



Groetjes van Yvonne

Dank jullie wel voor de antwoorden!



Kan dus gewoon lekker blauwe druiven eten als ik zin heb.

(heb ik in mijn zw.schap niet gegeten, want toen waren ze niet rijp)

Vorig jaar rond deze tijd gaf ik ook bv en hadden we ook rijpe blauwe druiven. Ik had daar een (klein) trosje van op en ook nog wat witte druiven. Mijn dochtertje heeft toen ontzettend erge krampen gehad, heeft heel lang liggen kronkelen. Daarna heb ik niet echt druiven meer gegeten, af en toe een paar, maar geen trosje meer. Zo erg heeft ze nooit meer krampen gehad. Zeker weten of het van de druiven kwam weet ik natuurlijk niet, maar ik durfde het niet meer te proberen; het was zo ontzettend zielig! Inmiddels is ze 14 maanden en eet ze zelf de druiven achter elkaar op;)

Maar in principe zou je alles kunnen eten, mits niet teveel gekruid of ineens heel anders dan normaal. Ik zou dus wel die druiven eten, maar niet teveel in 1 keer! Zonde als je struik volhangt en je eet er niets van!

Dank je voor je antwoord!



Ik pak er nu idd iedere keer een paar.



Eet manlief maar wat meer :wink:

Het zou idd zonde zijn om ze te laten hangen, we hebben er dus echt heel veel dit jaar!

Ik weet wel dat veel kinderen ook slecht reageren op rozijnen/krenten, en er kramp en diarree van krijgen…

hier volop borstvoeding en ook volop blauwe en witte druiven…jammie

en dochter heeft gelukkig nergens last van, ik wel …blijf naar de wc sjouwen maar na de vervelende aambeien uit de zwangerschap is dat stiekem wel fijn haha