Onze kleine meid wil nog steeds erg graag borstvoeding. Ze heeft dit vooral nodig om in slaap te kunnen vallen. En ook 's nachts komt ze nog voor een slokje…bij mijn andere kids heb ik het niet zo lang vol gehouden en eigenlijk vind ik het ook nog steeds prima dat ze nog wil.
Alleen…er liggen nog 6 cryo’s van ons in de vriezer. En diep in mijn hart wil ik eigenlijk nog wel proberen om hiervan zwanger te raken. Echter…de kliniek heeft eerder aangegeven dat je van de borstvoeding af moet zijn om een eventuele terugplaatsing te kunnen doen. Ook vanwege eventuele toediening van hormonen natuurlijk.
Mochten we inderdaad voor een terugplaatsing willen gaan, dan wil ik daar niet te lang meer mee wachten.
Nu zou ik willen weten of er ervaringen zijn met cryo terugplaatsing en het geven van borstvoeding.
Ik denk maar zo dat er ook vrouwen zijn die ‘gewoon’ zwanger zijn geworden en gedurende zwangerschap ook borstvoeding door hebben gegeven.
Heb je een regelmatige cyclus onder de BV? Dan zou de terugplaatsing van een cryo in je eigen cyclus kunnen zonder hormoonbehandeling en zou het met BV wel moeten kunnen. Als je een onregelmatige cyclus hebt zul je toch een hormoonbehandeling moeten krijgen om de terugplaatsing te timen, en BV kan daar invloed op hebben. En je hebt maar een paar kansjes met een cryo, dus dat willen ze wel zo optimaal mogelijk kunnen doen.
Ligt ook een beetje aan welk ziekenhuis. De mijne doet bv nooit een natuurlijke cyclus hoe netjes en regelmatig het ook is. Dus helaas heb ik hier ook eerst moeten stoppen met de BV waarna we pas door mochten voor de terugplaatsing. En het heeft niet eens alleen maar te maken met slagingskansen maar (hoe erg ook) vaak ook met de planning van het lab. Ze hebben maar een paar embryologen die dat ontdooiproces kunnen begeleiden en die zetten ze graag zo optimaal mogelijk in.
Wel is het zo dat INCL hormonen de kans op slagen wel groter is omdat je gedurende de eerste prille tijd van een zwangerschap wat extra ondersteuning krijgt door progestan door te gebruiken tot 12 weken.
Rhiannon, ik zit bij een kliniek, en daar maakt het niet uit, en doen ze het gewoon in je eigen cyclus.
Ga eerdaags maar gewoon eens mailen, eens kijken hoe of wat.
Als jij geen hormonen hoeft te gebruiken zou het niet moeten uitmaken. Of het zou zo moeten zijn dat je kans van slagen lager zou zijn incl BV (aanmaak prolactine of oxytocine oid) :think: dat weet de kliniek dan wel. Succes iig alvast met je eskimootje(s)!