Borstvoeding en buikgriep (ikzelf)

Ik heb vanaf gisteravond enorme buikgriep, hele nacht in de weer geweest pas sinds einde van deze ochtend hou ik weer wat vocht binnen en een beschuitje.

Maar nu mijn vraag, veranderd de smaak van de melk als je ziek bent?

Ze drinkt veel minder en korter (1 borst i.p.v. 2)

Borsten zijn ook wel wat slapper maar melk zit er wel in maar zelfs vanmorgen drinkt ze maar 1 en 2e weigert ze gewoon. :think:

Ze heeft gister wel zelf haar eerste inenting gehad dus dacht misschien heeft het dan daar mee te maken maar kan me niet herinneren dat dochter 1 dan minder dronk.

Je verliest veel vocht, terwijl je dat wel nodig hebt om bv aan te maken… dus wel proberen heel veel te blijven drinken :wink: Sterkte ermee!

Inenting kan ze zelf trouwens ook wel een beetje ziek van zijn :wink:

ja drink nu ook extra gelukkgi niet meer overgegeven alleen nog diaree

denk dat het idd door de inenting komt dat ze daardoor wat slomer is en minder drinkt.

en ik maar bang wezen dat ik te weinig aanmaak op het moment, nu zelfs lekkage ga zo maar kolven als zeweer maar 1 kant wil.

Hier had ik ook een buikvirus opgelopen en met kolven merkte ik dat het veel minder kolven werd :?

Maar na maten dat ik meer binnen kon houden tes te meer cc ik kolvde.

Wel moest ik dan wat vaker kolven om de boel weer wat op gang te brengen en heb heeeeel veel gerust.

Met veel rusten hou je de boel ook beter op gang.

Maar of de smaak nou zou veranderen geen idee.

Je zou zeggen van wel, omdat het dan meer waterig is en dat de melk niet ‘verdik’ wegens dat je niet tot weinig voedsel binnen hou ( op wat voor manier ook).

En waterige melk lerst de dorst.

Want kijk met voormelk is puur dat de dorst weg gaat en de achtermelk zit pas de voedingstoffen.

Dat zou mijn redeniring dat zijn.

Maar goed ik hoop dat je snel beter word meid.

De smaak van je melk verandert door wat je gegeten hebt, dus als je door ziekte minder/anders eet, verandert het uiteraard ook weer. Of het door de ziekte zelf veranderd weet ik niet, wel dat de smaak ook weer anders kan zijn als je ongesteld bent.

Ikaa, hier even een linkje over voor- en achtermelk, wel interessante info:

http://www.lalecheleague.nl/Melkproductie/Zorgen-over-voormelk-en-achtermelk.html

Mereltje is zeker een intressante link.

Heb volgens mij bij borstvoeding.com ook zo iets gelezen.