Ik ben niet zwanger even voor de duidelijkheid .
Maar wij willen wel graag een 2de kindje.
Ik heb 5 jaar geleden een borstvergroting gedaan, bij ons 1ste kindje wilde ik geen borstvoeding geven had daar ook geen reden voor moet ik eerlijk zeggen.
Maar na 4 dagen had ik er ontzettend veel spijt van en wilde ik graag bv geven. Ik met mijn vriend overlegd en die vertelde dat bv geven na 4 dagen echt niet meer zou gaan. Ik wist niets over bv dus dacht dat het zo was, nu achteraf had het dus wel gekunt maar helaas.
Maar ik ben dus benieuwd naar moeders die ook een borstvergroting hebben gedaan en daarmee je kindje bv hebben gegeven.
Bij 1 borst ( tepel ) heb ik niet echt veel gevoel meer meer een litteken gevoel weet niet of iemand dat herkent maar beetje doof gevoel.
Hubbie kan daar dan ook niet aanzitten, vind het echt een vervelend gevoel.
Maar stel dat ik dat gevoel ook heb bij de baby straks en bij mijn andere borst niet ?
Zou ik dan niet 1 borst kunnen kolven of niets mee doen ?
Maar als ik zou kolven dan zou ik een flesje moeten geven, en ik wil graag live bv geven en geen flesjes geven.
Het is dan ook de bedoeling dat ik thuis blijf zolang ik bv geef.
Beetje lang verhaal, maar zit hier best vaak over te piekeren en dat terwjil ik nog niet eens zwanger ben :mrgreen:
Ik zou je aanraden een LK om advies te vragen eigenlijk, volgens mij kan een LK daar heel veel over vertellen.
Ligt er helemaal aan hoe en wat de operatie gedaan is…
LK is een lactatiekundige, thuiszorg organisaties hebben ze wel in dienst en de meeste kraamzorginstellingen ook…
Bv geven kan ik gewoon, veel mensen denken dat als je een borstvergroting hebt gedaan dat je geen bv meer kan geven.
Bij de 1ste heb ik 2 weken lang best veel gelekt.
bij een borstvergroting kan je idd gewoon bv geven hoor, ben het in mijn werk ook tegengekomen. Bij een borstverkleining is het een anderverhaal. Ook kun je evt met 1 borst prima bv geven! Dus als je weer zwanger bent, niet twijfelen en er helemaal voor gaan! Ik zou je dan wel adviseren om er na de bevalling zsm (of nog ervoor) contact op te nemen met een lk!
dat lekken kan je ook hebben zonder borstverg. Ik lekte in het begin zo erg dat ik een maatbeker onder de andere borst hielt, en zo’n 50 a 70 ml per voeding weg lekte! En nu is het helemaal goed gekomen! En dat je dus al veel gelekt hebt zegt dus al dat alles in je borsten nog prima werkt!
Een lk inschakelen als ik zwanger ben ga ik ook vast en zeker doen.
Maar je kunt dus met 1 borst voeden, maar wat doe je dan met die andere borst ?
Kolf je die of doe je er helemaal niets meer.
Want vraag me af of die borst dan wel genoeg melk aanmaakt ?
Het is de bedoeling dat ik hopelijk een jaar bv zou kunnen geven, maar of dat met 1 borst mogelijk zou zijn ?
Ik hoop dat het niet nodig is en gewoon 2 borsten zou kunnen geven, maar wil wel graag weten hoe en wat als ik het zeg maar niet zo kunnen.
Vandaar mijn vragen :think:
Ik heb geen bv oid gehad wel 1 keer borstontsteking en daardoor links bijna geen productie per voeding 20 ml. Andere borst geeft alles al 3,5 maand. Kolf soms per 3 uur 150 ml. Soms meer soms minder.
Kost alleen meer moeite vaker aanleggen etc in begin.
mama’s die helaas 1 borst zijn verloren geven ook bv
dus met 1 kan het ook
Harstikke bedankt voor jullie reacties.
Straks bij een 2de kindje ga ik dus helemaal voor :dance: