borstvoeding en ander drinken

Hoi meiden,

woensdag geef ik mn meisje al weer 1 jaar borstvoeding!! Ben daar erg blij mee en trots op dat ik het een jaar geef…had je me dit van te voren verteld had ik je voor gek verklaard :mrgreen: haha…maar goed…

Op het moment drinkt Emi niks anders dan mama dr melk en af toe een gewone melk als ik werk…(combi met nog wat bv uit de vriezer en gewone melk…anders kolf ik niet genoeg)

Maar ik probeer mijn meisje ook water en diksap te geven, maar daar moet ze niks van weten. Al hoewel uit een difrax bekertje drinkt madam wel geteld 6 slokken water!

Maar ik wil graag dat ze meer ander drinken gaat drinken. Eten doet ze hartstikke goed en eet bijna alles…alleen overdag ander drinken is gewoon bar weinig. Het liefst hangt ze dan 's avonds/ 's nachts bij mij aan de borst om zo haar dorst te lessen…

En ja dit kan erg leuk zijn…voel me gevleid :wink: maar aan de andere kant zou ik ook wel graag weer wat meer willen slapen en het borstvoeden wat minder laten zijn… ze drinkt nog rustig 6x op een dag ofzo :think: best wel veel…en soms wel meer…

Mijn vraag is hoe hebben jullie je kindjes meer andere drinken laten drinken? Ik wil zelf eigenlijk niet uit een flesje geven…maar misschien moet ik dat toch eens gaan proberen…

En wat drinken jullie kindjes op een dag?

Nynke is nog een stukje jonger, maar ik ben toevallig net begonnen met diksap en water, ook om haar een andere 'techniek’aan te leren.

Ik heb een tuitbeker met zachte tuit gekocht, en ga daar wat mee oefenen, tot nu toe vindt ze het niks!

Een flesje zou ik niet meer doen, eerder een tuit of idd een gewone beker.

En al een jaar bv :clap:

Vaak is het gewoon een kwestie van oefenen en blijven aanbieden.

Buiten diksap kan je ook wel slappe thee geven. Let er wel op dat het geen kunstmatige smaakjes zijn.

Hier heb ik altijd de tuitbeker in het badje gegeven om te oefen. Lekker spelen en kliederen zonder dat ik daarna een hele plakzooi moest opruimen. Werkte prima!

grtz,

En geen zwarte thee, ik koop altijd kruidenthee.

En een fles is echt niet meer nodig hoor, misschien vindt ze het wel veel leuker om gewoon uit een beker te drinken.

Arielle idem. Zij krijgt ook nog steeds BV, nog 2 a 3x per dag want daarnaast heeft ze KV op medische indicatie ivm haar lever. Zij eet ook alles, lust eigenlijk alles. Maar drinkt daarbij weinig anders dan melk.

Ze wil niets van een tuitbeker weten en diksap of iets anders uit de fles is ‘neppe melk’ ofzo, want die wil ze ook niet.

Pas sinds een paar weken wil ze drinken wat ik in mijn glas heb en dat laat ik ook toe. Daarnaast heb ik een beker (van nutrilon) bij de etos gekocht, daar doe ik dan wat ranja oid in. Bodempje. Ze vindt het leuk om dat zo te oefenen en elke poging juich ik letterlijk toe. Maar ze krijgt nog steeds niet veel binnen.

We zijn bij de dietiste in het ziekenhuis en die zei dat het niet uitmaakt, omdat ze nog genoeg melk drinkt. Daarnaast was het beter om meteen over te stappen op een beker ipv een tuitbeker te gebruiken, vanwege de mondmotoriek zei ze.

Ik maak me er dus maar geen zorgen over. Maar ja, als je de BV af wil bouwen kan het lastig zijn.

Heeft ze echt dorst 's avonds of is het meer knuffeldrinken?

arielle; voor dat ze naar bed gaat is het wel echt echt drinken!! Want ze maakt er zo’n heerlijk geluid bij en dan hoor ja haar slikken en slikken… s avonds laat lust ze ook nog wel wat, maar drinkt dan minder en dat geldt ook voor de nacht.

Ik maak me ook geen zorgen dat ze te weinig vocht krijgt hoor, maarja…wil op zich voor een 2e gaan en ik ben nog steeds niet ongie geweest. Minder borstvoeding geeft geen garantie, maar dan maak ik de mogelijkheid wel wat meer :wink: maja…krijg het maar eens voor elkaar he…

dus jullie hebben allemaal hetzelfde als ik…flesje beter niet meer doen ivm spraakontwikkeling. Naja dan blijf ik gewoon lekker de difrax beker aanbieden…tuitbeker doet ze niks mee en vind ik zelf ook niks eerlijk gezegd :shifty: …beker met rietje van nuby snapt ze nog niet, maar goed die ga ik ook maar vaker aanbieden…

Hopelijk heeft ze het snel door… :slight_smile:

oh ja slappe thee nog niet geprobeerd…misschien dat ze dat wil…van de week maar ff kopen, want ik heb alleen maar smaakjes thee :wink:

thnx voor de reacties…meer tips welkom 8)

Ach gelukkig, ik dacht al dat mijn kindjes raar waren of zo :dance: maar ook hier kindjes die tot hun 1e verjaardag vooral bv wilden drinken en dan dus ook rustig 6x per dag(en nacht :roll: ) Al krijgt Robin op het kdv gewoon kv omdat hij afgekolfde bv niet lekker vindt :roll:

Maar ik heb dus laatst ook al op het cb aangegeven dat Robin geen water lust. Diksap vind ik hem eigenlijk nog te klein voor :oops: , maar heel soms doe ik er een drupje in en ja dan drinkt ie’t beter… Wat ie ook wel lekker vindt is hele slappe thee met melk :mrgreen:

En ja, verder zeiden ze is’t een kwestie van zo veel mogelijk (ander) drinken aanbieden. Heb hier standaard 2 (tuit)bekers water voor de heren staan, en soms dan ‘proosten’ we lekker met onze glazen, dan wil ook Robin nog wel een beetje drinken.

Zou graag willen zeggen dat het vanzelf goed komt, maar heel eerlijk is Jasper ook niet de beste drinker(en ik ook niet :shifty: dus hij heeft het niet van een vreemde :shifty:)

Wat het afbouwen van de bv betreft werkt eigenlijk maar 1 ding: niet toegeven :shifty:

Jasper was ruim 1,5 toen we van de ene op de andere dag gestopt zijn met 's nachts drinken geven. Ipv melk kreeg hij toen gewoon water in z’n flesje. Dacht dat het drama zou worden, maar eigenlijk was het na één nacht al voorbei- en zelf die nacht ging prima :slight_smile: scheelt natuurlijk dat ie toen wat ouder was, dus ook hier nog bij Robin 's nachts veel (.)

@blue_fairy wrote:

Arielle idem. Zij krijgt ook nog steeds BV, nog 2 a 3x per dag want daarnaast heeft ze KV op medische indicatie ivm haar lever. Zij eet ook alles, lust eigenlijk alles. Maar drinkt daarbij weinig anders dan melk.

Ze wil niets van een tuitbeker weten en diksap of iets anders uit de fles is ‘neppe melk’ ofzo, want die wil ze ook niet.

Ik herken dat heel erg. HAHA
Mijn dochter dronk uit de borst en kreeg speciale KV uit een fles maar die KV in een tuitbeker daar walgde ze van. Uiteindelijk dronk ze wel ranja ofzo uit de tuitbeker. Die speciale KV bleéf heel lang uit een fles gedronken door haar.
Ik dacht altijd dat het de associatie was die ze maakte van borst = mamamelk / fles = melk maar achteraf bleek het de geur van die speciale KV te zijn (ruikt echt vreselijk naar karton!) :? Die bleef namelijk beter "opgesloten" in een fles dan in een tuitbeker.

grtz
Slim hoor die kidz... :inlove: