Over een aantal weekjes mag ik weer borstvoeding geven :inlove: (hopelijk gaat het net zo soepel als bij Ivan en Lynn)
Zie alleen al wel beren op de weg met als ik alleen ben en ik ga voeden en 2 bengeltjes lopen rond. Met name Lynn is erg mama minded.
Iemand tips?
Hier laat en liet ik Jesse gewoon spelen en Elise zat vaak op school. Als Jesse even aan het spelen was, beker drinken dan legde ik Thijs aan. Nu is het allemaal al ‘normaal’ dus nu totaal geen problemen meer. Jesse was aan het begin wel erg jaloers en was wel blij dat hub er vaak ook was om eventueel een handje te helpen.
Hier is het eigenlijk alle keren gewoon prima gegaan.
Vantevoren ook niet echt over nagedacht hoe het zou gaan (het loopt toch altijd anders namelijk :lol: ) en het liep allemaal wel.
Tuurlijk is er best weleens eentje geweest die wat ging proberen als je net aan het voeden bent, maar dat zullen ze ook doen met de fles als je die zou geven en het voordeel van bv: je hebt nog een hand vrij voor wat anders.
Boekje voorlezen/samen kijken terwijl je aan het voeden bent wil prima, soms eens een kort filmpje aanzetten of ook wat drinken/ eten aan tafel voor de andere kids.
Het is je de vorige keer ook gelukt met een rondlopende dreumes, gaat deze keer vast weer helemaal goed komen :thumbup: .
hier is het al die tijd goed gegaan.
heb bij Juul zelfs het langst bv gegeven.
T. ging vaak naast me zitten en de pop voeden :inlove: als ik even rustig boven wiolde voeden, legde ik dat uit en ging de tv even aan. heel onpedagogisch, maar het werkt wel.
Ik heb geen borstvoeding gegeven, maar de fles. Maar ook dan is alle aandacht voor de baby
Wat hier goed hielp was zoon prijzen voor het alleen spelen en dat mama weer met hem ging spelen als ze klaar was. Ook zette ik regelmatig de tv aan als dochter aan de fles lag. Hij kwam ook geregeld naast me zitten met een boekje, dat moest ik dan voorlezen. Na een aantal weken ging het echter minder goed en werd meneer heel erg jaloers. Toen ging hij steeds meer doen om aandacht als ik tijd aan zijn zusje besteedde. Met als resultaat dat zij bijna geen aandacht meer kreeg. Gelukkig is dat na een paar weken wel weer beter gegaan. En wat het meeste hielp was hem de hemel in prijzen dat hij het allemaal zo goed deed als mama de fles zat te geven. En daarna ook belonen voor het alleen spelen.
Het komt vast op zijn pootjes terecht, maar ik kan me voorstellen dat je je er wel eens druk om maakt :hug:
Hier gaat het prima. Zag er vantevoren ook wel tegenop, maar geen probleem. Ze snappen het wel. Heel af en toe moet ik een voedingssessie onderbreken om te helpen / ze uit elkaar te halen / een video oh nee dvd op te zetten of zo, maar nee, geen punt.
De jongste komt ook voeden of koffen (kolven), en de oudste gaat meestal gewoon zijn gang.
Succes met de laatste loodjes!!!
Groetjes,
LaBruja