Hoi allemaal,
Ik zou graag borstvoeding willen geven aan mijn kindje. Het is mijn 1e, en ik heb dus helemaal geen ervaringen met borstvoeding of afkolven.
Ik wil graag wat info. inwinnen om een goed besluit te kunnen nemen.
De manier waarop ik het wil gaan doen is:
Borstvoeding rechtstreeks geven, maar tevens wil ik ook afkolven, zodat ook mijn man of iemand anders het flesje tussendoor kan geven, zodat ik zelf ook af en toe even kan bijtanken, en voor mijn man en anderen is het ook heel leuk om te mogen doen.
Op welke manier zou ik dit moeten gaan doen, om de hoeveel tijd moet je kolven of borstvoeding rechtstreeks geven ongeveer?
Welke borstkolf kun je het beste aanschaffen in mijn geval als je ook veel wilt afkolven?
De electrische Avent of Medela of de handkolf van Avent of Medela? Er zit nogal een behoorlijk prijsverschil tussen electrisch en handkolf.
Wat is het verschil tussen electrisch en handkolven?? Hoeveel tijd ben je bezig met electrisch kolven, en hoeveel tijd met handkolven??
Zou iemand mij hiermee op weg kunnen helpen?? Wie heeft antwoord of ervaring met borstvoeding en kolven??
Groetjes Wilma33
Hoi Wilma
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Borstvoeding rechtstreeks geven, maar tevens wil ik ook afkolven, zodat ook mijn man of iemand anders het flesje tussendoor kan geven, zodat ik zelf ook af en toe even kan bijtanken, en voor mijn man en anderen is het ook heel leuk om te mogen doen.
Ja, mijn vriend vindt dat ook erg leuk om af en toe te mogen doen! Wij doen het hier alleen als ik even weg moet, want het is wel "dubbelop" om eerst te moeten kolven en dan dat weer in de fles. Sommige kindjes willen ook niet drinken uit de fles schijnt als mama in de buurt is, geef ze eens ongelijk haha. Overigens, vanuit mijn positieve ervaringen met bv lijkt fv mij juist meer werk/vermoeiender, want je moet fles maken, opwarmen, uitkoken, bv is als je het goed doet: trui omhoog en drinken :inlove:
En nog iets; je kan je man ook op andere manieren betrekken dan alleen maar door een flesje geven. Mijn vriend komt vaak naast mij liggen als ik voed, of verschoond haar en brengt haar dan bij me en het boertje doet ze vaak bij hem :inlove:
Op welke manier zou ik dit moeten gaan doen, om de hoeveel tijd moet je kolven of borstvoeding rechtstreeks geven ongeveer?
Ik geef borstvoeding op verzoek, dat wordt ook het meest aangeraden geloof ik, al past bij sommige mensen een schema beter. In het begin deed ik iedere 3 uur én als ze wakker was. Kolven doe je op de tijd dat je kindje normaal ongeveer zou drinken, tenminste als je kindje op dat moment al een flesje drinkt. Als dat niet zo is, doe ik het een uurtje na de laatste voeding maar dat verschilt ook weer per persoon wat handig is...
Welke borstkolf kun je het beste aanschaffen in mijn geval als je ook veel wilt afkolven?Ik heb de medela handkolf, die bevalt prima, maar als je echt iedere dag moet kolven, is een elektrische misschien beter? Andere dames hier kunnen je daar meer over vertellen!! Ik kolf nu 15 min over 200 ml maar dat verschilt echt enorm per persoon!
De electrische Avent of Medela of de handkolf van Avent of Medela? Er zit nogal een behoorlijk prijsverschil tussen electrisch en handkolf. Wat is het verschil tussen electrisch en handkolven?? Hoeveel tijd ben je bezig met electrisch kolven, en hoeveel tijd met handkolven??
Verder zitten hier op KOK echt superdames met goed advies en tips! Ik heb hier echt veel aan; altijd goed geholpen!
Je kan ook een boek kopen over BV of naar een informatieavond gaan (dat heb ik gedaan en daar heb ik - blijkbaar :wink: - veel aangehad want het ging hier meteen goed. Dus laat je niet te veel ontmoedigen door negatieve verhalen, als je graag wil, lukt al een heleboel!
Succes ermee!! :-*
een oud topic van mij over kolven:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=48961&highlight=dummies