Hoi hoi!
Ik moet in januari weer aan het werk en overdag ga ik fv geven, daarom ben ik de bv aan het afbouwen. Hij krijgt nu 2 flesjes per dag. We begonnen met 120+4 aan te bieden en daar had hij altijd voldoende aan. Maar sinds gisteren wil hij ineens veel meer. Gisteravond uiteindelijk zelfs maar 2x30 ml extra klaargemaakt en alles was op. Maar dan zit je bijna op 200ml, is dat niet te veel? Vandaag was hij weer aan het huilen na 170ml, maar heb hem niet meer gegeven. Weten jullie wat teveel is? Of is er geen teveel
op dit moment (met daarnaast nog 5 a 6 borstvoedingen)?
Groetjes,
Lili.
Hoi hoi!
Ik ben na 4 weken bostvoeding gestopt omdat ik niet genoeg had.
Je zoon is ongeveer net zo oud als onze zoon, ik geef hem per fles 120 + 4 en in de aochtend en avond 150 + 5.
Ook hij huilt wel eens na de fles, maar weet niet of er nu voor jou al een teveel of te wijnig bestaat omdat je BV nog geeft.
Ik gaf toen in die tijd 90 + 3 per fles maar das inmiddels 6 week geleden
Denk dat 120 wel goed is en misschien na de voeding ipv meer geven, de speen geven?
Of misschien 135 + 4 en half?
Succes ermee!
Groetjes Renate
Ik ga ook stoppen met de bv en geef Mees nu nog wat ik in de vriezer heb liggen. Ik kolfde altijd de meeste voedingen en hij dronk dan altijd 140cc.
Dat houdt ik nu ook aan en als ik helemaal over ga op flesvoeding zal ik beginnen met 120 + 4 schepjes (volgens mij kom je dan ongeveer op 150cc uit???).
En als hij daar niet voldoende aan heeft zou ik toch meer aanbieden hoor, zodat je uitkomt op 180cc per fles.
Misschien helpt het al om twee flessen van 180cc aan te beiden en twee van 150?
Alex, als je 120+4 doet kom je op 135 uit.
Zorg wel dat je per dag niet over 1 liter komt!
Das niet goed voor de nieren…
180 per fles is echt teveel voor die leeftijd
Je kunt het beste ongeveer aanhouden wat op de verpakking staat.
Groetjes
Het hangt ook wel van het gewicht van de baby af. Op het cb doen ze altijd 150 keer het lichaamsgewicht en dat is wat ze ongeveer per dag nodig hebben. Een baby van 5 kilo moet dus ongeveer 750 ml voeding per dag hebben.
Nout drinkt 2 voedingen van 180+6 en 3 van 150+5. Hij weegt bijna 6 kilo inmiddels. Dus hij zou ongeveer 6 keer 150= 900 ml voeding per dag mogen hebben.