Borstvoedigsthee, iemand ervaring mee???

Hallo!

Ik hoorde van mijn kraamverzorgster dat er borstvoedingsthee (Sano5)bestaat (ze had 1x meegemaakt in een kraamgezin dat een vrouw meteen na de bevalling veel/ genoeg melk had omdat ze tijdens de zwangerschap bvthee dronk) en heb in de natuurwinkel 2 pakjes besteld.

Nou kolfde ik vanmiddag 250cc :shock: !!!

('k Geef Jesse zo nu en dan afgekolfde melk in een fles, omdat hij na de borst soms zo snel weer komt (binnen of net na 2 uren). Het lijk wel of hij het er op een of andere manier niet goed uit krijgt).

Heeft iemand ervaring met deze thee? Werk het ter ondersteuning of is het ook productie bevorderend? Dat heb ik op het moment niet nodig.

Kreeg net een telefoontje dat de pakje binnen zijn, en haal ze wel op. Misschien saat er ook wel info op het pakje :think: Had ik misschien eerst ff af moetne wachten :oops:

Maar ervaringen zijn altijd welkom natuurlijk!

Ik heb gegoogeld, maar daar wordt je ook niet veel wijzer van.

Kan wel vinden wat erin zit, maar wat die thee nou precies zou doen met de bv kan ik nergens vinden.

Er zit wel veel venkel in en tegen mij werd er gezegt toen ik Yari bv gaf tot dat niet zo goed is omdat dat de baby’s darmpjes lui zou maken, maar of dat ook geldt als je enkel zelf de thee drinkt weet ik niet.

Ik heb bij Jinthe die van Weleda gedronken :

Weleda Borstvoedingsmix is een kruideninfuus, te gebruiken als thee. De mix is speciaal bereid voor moeders die borstvoeding geven.

Alle gebruikte planten zijn biologisch geteeld. De mix kan reeds aan het einde van de zwangerschap gedronken worden alsook tijdens

de volledige borstvoedingsperiode.

De thee bevat planten die traditioneel wordt gebruikt tijdens de borstvoeding. De vruchten van anijs, karwij en venkel bevorderen de melksecretie en werken krampwerend (voor de moeder en onrechtstreeks ook voor de baby).

Het gedroogde zaad van fenegriek ondersteunt de melkafscheiding en heeft ook een versterkende werking. Citroenverbena, gekend om zijn rustgevende en harmoniserende eigenschappen, geeft de mix zijn aangename smaak.

Weleda Borstvoedingsmix bevat geen suiker of synthetische aroma?s. Alle gebruikte planten zijn biologisch geteeld en dragen het bio-keurmerk ?Agriculture Biologique?, wat betekent dat ze gekweekt zijn zonder chemische bestrijdingsmiddelen of pesticiden.

Weleda is te koop in natuurwinkels, apotheken, Bioshop, Bioplanet, Essenza en Di Beauty & Care.

Werkte het bij jou ook productie verhogend?

Die 250cc heb ik daarna steeds lang niet gehaald!

Ik kom nu steeds rond de 120/130 cc en Jesse drinkt 140/150cc. Zo gaat 't voorraadje snel op natuurlijk!

ik had zowiezo een goeie productie, weet niet of het door de thee kwam, heb die ook niet de hele BVperiode gedronken, enkel in het begin.

KWaad kan het niet, alleen zien dat je niet teveel venkel drinkt.