Borstvergroting ervaringsdeskundige gezocht!

Dag dames,



Hierbij waarschijnlijk een hele persoonlijke vraag. Zijn er dames hier die een borstvergroting hebben gehad. Ik heb maandag een consult bij een kliniek om informatie te vragen maar wil eigenlijk liever reacties van ervaringsdeskundigen. Vragen die ik bijvoorbeeld heb zijn; viel de operatie mee of tegen, hoe was het herstel, zijn jullie tevreden over het resultaat, zijn jullie zwanger geweest daarna enz.



De reden dat ik dit graag zou willen is dat ik altijd slank ben geweest met een D cup, ze waren altijd heel mooi, rond en stevig. Was er echt trots op. Nu na een zwangerschap waarbij ik meer dan 30 kilo ben aangekomen en dit er inmiddels allemaal weer af is, is er weinig overgebleven. Een C cup maar alles behalve vol en rond… Als ik een bh aan heb dan ziet het er uit zoals ik het zou willen hebben maar als ik mijn bh uittrek dan ben ik zeer ongelukkig met wat er overblijft… Ik weet heus wel dat eigenwaarde, zelfvertrouwen niet in het uiterlijk moet zitten maar het draagt voor mij wel bij! Iedereen heeft hier natuurlijk een eigen mening over en dat is prima!



Hopelijk hoor ik wat van jullie dames en als het te persoonlijk is dan kunnen jullie natuurlijk ook een PB sturen.

ik herken je situatie wel,

na mijn 3de zwangerschap, zag ik dat het niet meer zo was als vroeger…



Mijn zus heeft helaas geen goede ervaringen.

Dus ik zat met een wel en niet…



Ik ben dus oefeningen gaan doen, en trainen…

Nu beginnen ze weer echte pasvorm te krijgen… :smiley:



je hebt er niet zoveel aan, tenminste op je vraag, maar wat ik dus wel zeggen, met geduld, en oefeningen, geen operatie…

Geen eigen ervaring, maar een forumdinnetje (is hier nu niet meer actief) heeft het gedaan en is er heel blij mee! Bij mijn weten viel het herstel haar ook nog wel behoorlijk mee…

Het is nu 5 jaar geleden dat ik voor een borstvergroting heb gekozen,

ik heb geen enkel moment spijt gehad van deze keuze.



Opertie: viel echt reuze mee, ik heb echt horror verhalen gehoord van mensen die het niet meer uit hielden van de pijn direct na de operatie, maar dat was hier echt niet het geval. Pas toen de pijnstillers uit begonnen te werken begon hier de hevige pijn. Ik doe liever een bevalling dan een borstvergroting haha. Maar zo had mijn tante bijvoorbeeld weinig pijn. Maar het ligt er denk ik ook wel aan hoeveel je erin stopt. Bij mij stond alles echt enorm strak want meer kon er niet in. Denk als je meer ruimte over houd het minder pijnlijk is.



Herstel: De 1ste week is pijnlijk, maar je gaat je elke week beter voelen en je kunt ook steeds meer.



Tevreden over het resultaat: JAAA !!! Ik heb voor de druppelvorm gekozen, meest natuurlijke. Ik had een 75 A, en als ik niet zwanger ben heb ik een 75 E.



Na mijn zwangerschap zijn mijn borsten nog natuurlijker geworden, zijn niet gaan hangen of wat dan ook. Je zou echt niet zeggen dat ze nep zijn, alleen als ik op mijn rug ga liggen, dan vallen ze niet zo naar de zijkant zoals het bij een ander wel zou doen.



Maar nu lees ik dat je een volle D hebt gehad, en nu een ‘slappe’ C ???

Ik denk dat ze je dan meteen een minilift adviseren, want ik weet niet naar wat voor cup je wil. Maar om weer strakke rond borsten te krijgen zou je zeker tot de max moeten gaan, en geen idee hoeveel ruimte je hebt, maar dat zou zo eens 2 a 3 maten groter kunnen zijn.



Waar heb je trouwens een consult als ik vragen mag ?

Een vriendin van mij heeft het gedaan, wel tevreden nu met het resultaat, maar ze heeft veel pijn gehad. De ingreep en het herstel vielen haar vies tegen en duurden veel langer dan ze verwacht had. Ze heeft de eerste week echt alleen op bed kunnen liggen en niet bewegen.



Zelf geen ervaring, ik ben happy de peppie met mijn theezakjes :wink:

Ik heb het op mijn 18e laten doen, want ik had niks (cup AA) en ben best breed/grof gebouwd. Heb een C gekregen en daar al die jaren (ben nu 30) geen spijt van gehad!

Pijn viel volgens mij mee, ik was alleen maar heel blij met het resultaat destijds en kan me niet meer herinneren dat het herstel me zwaar viel ofzo. Weet alleen nog dat slapen lastig ging want ik slaap altijd op mijn buik dus had toen hele constructie bedacht met 2 kussen onder en boven mijn borsten :mrgreen:

Met het eruit halen van 1 drain is mijn rechterborst scheef gegaan en altijd zo gebleven. In oogpunt van de chirurg was dat imperfect, maar in mijn ogen maakt het mijn borsten alleen maar realistischer.

Met zwangerschap nergens last van gehad, borstvoeding gegeven alleen niet zo lang als ik had gewild maar daar had mijn vergroting niets mee te maken.

Ik ben 8 jaar geleden van een 70B naar een 75C gegaan. Ben nog een tijdje spokesperson/model geweest voor de kliniek waar ik het heb laten doen (met als deal dat ik ze gratis heb hihi). Na twee zwangerschappen waarbij ik steeds 35 kilo aankwam heb ik hele natuurlijke 75C/D’s overgehouden. Ik heb ronde silliconen van 200cc geloof ik.

Voor de zwangerschap was ik beetje nogal ontevreden met mijn borsten.

Ik heb hele vrouwelijke vormen verder, breede heupen, taille.

Maar ik vond mijn borsten te klein in verhouding. (cup B, soms net C…)

En nogsteeds ‘tiener’ vorm. (puntig…)



Nu ik zwanger ben, beginnen mijn borsten al meer te zijn zoals ik wil! :mrgreen:

En mijn man is het daar eigenlijk niet mee oneens om het maar leuk te zeggen :stuck_out_tongue: Hij zei al: ‘wat als je ze nu opmeet, en straks zo laat maken?’

Ik zeg dan… ‘wacht nou maar! word nog groter’.



Ze zijn vooral ineens van tienerborstjes naar vrouwenborsten gegaan.

Wat ik erg zonde zou vinden is als het straks ‘lege’ vrouwenborstjes worden…



dus ja… ik ga tegen die tijd (na de borstvoedingsperiode) zeker eens kijken wat er van overgebleven is, en het een en ander uitzoeken!

(en dan wil ik niet opgeblazen cup G Pamela anderson skippyballen, maar gewoon zo natuurlijk mogelijke vollere borsten :wink: … maar wie niet! hihi)



Zijn er ook nog mensen met foto’s? (niet bloot hoor, maar gewoon met decolletee enzo, hoe dat er nou uit ziet.)

Ik ga over een maand of twee een borstvergroting laten doen. In mijn geval met name vanwege het verschil tussen beide borsten. Na die tijd kan ik je meer vertellen. :slight_smile:

ik heb 5 jaar geleden een borstvergroting laten doen. Met zoutwateroplossing omdat ik siliconen gewoon doodeng vind.



ik ben bij de velthuis kliniek geweest, Super daar !

het consult was in rotterdam, de operatie in eindhoven.

Na 2 uurtjes stond ik met borsten buiten.



Ik heb 200 cc in elke borst laten doen en ben van een niet bestaande maat naar een B gegaan.





het herstel viel me reuze mee, de eerste dagen heb ik wel eenknallend spierpijn gevoel gehad en kon ik geen aanraking verdragen op mijn borsten.

ook het masseren van de littekens vond ik eng, maar uiteindelijk is het resultaat geweldig !



na 3 zwangerschappen zijn de implantaten toch te klein voor wat ik heb overgehouden na de bevallingen . Ik heb nu een 75E.

Verschil dus …



Dus als ik helemaal uitgekinderd ben laat ik ze vervangen voor een groter formaat.



Ik hoef geen balonnen ,maar ik wil dan gewoon dat de boel weer netjes opgevuld is :mrgreen: