Borstontstekingen

Ruben is nu bijna 8 weken en inmiddels ben ik aan mijn derde Bo toe. En dan tel ik de twee keer dat ik er op tijd bij was en hefitg aan het kolven en masseren ben geslagen niet mee. Het is ook steeds dezelfde borst :?

Ik heb dus nu ook weer een AB kuur gekregen. Daar baal ik van want Ruben reageert zo slecht op AB maar de HA was onverbiddelijk. Met 39 graden koorts was niet slikken van AB geen optie.

Ik word er ondertussen een beetje simpel van.

Ik leg hem altijd aan die kant als eerste aan. Ik kolf elke dag en masseer onder de douche. Kan ik nu nog iets doen om die nare ontstekingen te voorkomen?

Sorry, ik kan je niet helpen, maar ik wil je wel even een :hug: geven. Kan me iets indenken hoe balen het is namelijk.

Noortje is nu 7,5 week en ik heb ook al 3 dreigende BO en 1 fikse BO achter de rug. Gisteravond kreeg ik weer een enorm hard stuk in m’n borst die ze er maar niet uitgedronken kreeg. Vanmorgen heb ik er even flink over lopen janken, want zo vind ik BV niet leuk meer, elke keer die pijn en dat gedoe. Ik heb de ochtend al kolvend, douchend en masserend doorgebracht, Tijdens het drinken tussen de middag ontdekte ik ineens een melkblaasje, klein, maar hij zat er wel. Dat ding doorgeprikt, en eindelijk kon ze de boel fatsoenlijk leegdrinken.

Ik hoop echt voor je dat dit de laatste is :hug: .

Als je vaak aan 1 kant een BO krijgt kan dat erop wijzen dat het aanleggen niet helemaal goed gaat. Ik zou er een lactatiekundige naar laten kijken. Zo word je denk ik heeeeel snel beu van die BV… Een BO is niet leuk (understatement)

Afwisselen van de voedingshoudingen kan ook helpen, en op het moment dat je al een (beginnende) onsteking hebt juist zo vaak mogelijk aanleggen met kinnetje richting onsteking.

Dus stel plek zit aan kant van oksel dan in rugbyhouding aanleggen. Binnenkant borsten dan in madonnahouding enz…

Je hebt verder geen kloofje ofzo? Dan is namelijk de weg voor bacteriën naar binnen ook heel makkelijk he.

Sterkte ermee, zelf lang gevoed maar gelukkig nooit last van gehad.

Hé! Ik lees het nu pas!

Meid wat vervelend! :hug:

Sterkte joh!