Borstontsteking.

Ik heb vermoedelijk een BO. Ik ben helemaal niet lekker, en mijn borst is op 1 plek keihard.

Nu vraag ik me af wat ik nog meer kan doen dan leeg laten drinken en rusten?

Ik heb mijn HA al gebeld, maar die had alleen advies: langskomen.

Zou best willen, maar ik moet fietsen, en dat zie ik nu echt niet zitten, ben echt niet lekker, en heb koorts. (Heb eerst gekeken of de buren er waren niet dus).

ik moest antibiotica…

zou toch proberen te gaan, want kan erg worden… :?

Hoe is het nu?

Je kan ook onder een warme douche de harde plek masseren.

Vooral wel laten drinken aan die borst en dan proberen de harde plek weg te masseren, tijdens het drinken dus. Sterkte, tis echt heel naar he!

he bah dat voelt zo naar :hug: inderdaad proberen weg te masseren onder warme/hete douche en heb je niemand die even met je mee kan met de auto bijvoorbeeld?

Toen straks geslapen, voel me zo beroerd.

Affie, helaas nee. De onderburen hebben een auto, maar heb ruzie met haar, de andere kant begrijpt me niet, en de rest is niet thuis :wall:

Heb het gemasseerd, straks Luna maar weer aanleggen aan die borst, ze wil die kant op een of andere manier niet…

Heb je een kolf??

@ICL wrote:

Heb je een kolf??

Ja.

http://www.borstvoeding.com/problemen/ontsteking/borstontsteking.html dit is misschien interessant voor je om te lezen?

de assistente van mijn toenmalige huisarts vond dat ik dan maar een taxi moest nemen als ik geen vervoer had :silenced: alsof ik een geldboompje daarvoor heb, heb nu o.a. daarom een huisarts op 10 min. loopafstand. Is dat voor jou ook mogelijk?

@Sweet-Love wrote:

@ICL wrote:
Heb je een kolf??

Ja.

Wat ik heb gedaan toen ik een BO had, was; kolven en M. daarna laten drinken. De borst wordt dan beter leeg gedronken. Ook gebruikte ik syntocinon neusspray voor de TSR.

Was toen redelijk snel van de BO af, zonder uiteindelijk AB te gebruiken. Is misschien niet aan te bevelen om geen AB te gebruiken, maar voor mij werkte het gelukkig wel. :slight_smile:

sweet ik zou voor de zekerheid ff heen gaan hoor, als je kuurtje krijgt dan voel je je gelijk een stuk beter dan dat je blijft kwakkelen :hug:

hoe is het nu?

paracetamol nemen, voor het voeden warm compres erop en inderdaad dan ondertussen proberen de harde plek mee te masseren.

Sterkte!

Ik heb het deze kraamweek - net als bij femke - ook gehad en inderdaad ook een keer leeg gehaald met de kolf zoals ICL zegt.

Helaas zit er een schijfje nog, die ik niet weg krijg met de kolf, en Luna niet met drinken…

Inmiddels naar de HA geweest, en heb nu antibiotica (nou ja nog niet moet het halen).

Moet blijven kolven, ook al komt er niets… Antibiotica moet het oplossen…

Nogmaals sterkte, hopelijk knap je van de AB snel op.

Wat kan ik nu nog doen, grote bal is weg maar ’ t laatste stuk wil niet weg hoe ik het ook doe…? ( kolf haalt het niet weg, Luna ook niet ook al heb ik net gekolfd , Luna aangelegd 2 uur lang Gemasseerd")